احیای کتابخانه های مدارس با برگزیدگان طرح کتابدارشو

به گزارش وبلاگ تاج، عباس باباخانیان، مدیر امور کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به اجرای طرح کتابدارشو در پاییز و زمستان 1401، گفت: این طرح با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با بخش ها و خدمات کتابخانه ها و نیز مهارت ها و وظایف یک کتابدار در کتابخانه های منتخب سازمان اجرا شد.

احیای کتابخانه های مدارس با برگزیدگان طرح کتابدارشو

وی با بیان اینکه ایجاد پیوند عمیق تر میان نوجوانان با کتابخانه از دیگر اهداف اجرای طرح کتابدارشو بود، اضافه نمود: در این طرح، امکان حضور نوجوانان در محیط کتابخانه و آشنایی با بخش های مختلف آن به همراه کارکرد هر بخش فراهم شده بود، بعلاوه زمینه مناسب برای تقویت مهارت های توسعه فردی و اجتماعی نوجوانان نیز ایجاد شده بود.

باباخانیان ادامه داد: حفظ و تقویت روحیه کنجکاوی، جستجوگری، تجربه گرایی نوجوانان به منزله روشی در یادگیری و بعلاوه آموزش و تربیت همیاران کتابدار برای احیا و فعال سازی کتابخانه های مدارس در این طرح دنبال می شد.

وی با بیان اینکه این برنامه در 2 مرحله طراحی شد، گفت: در دوره مقدماتی، همزمان با سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، آموزش های نظری برای آشنایی دانش آموزان با حرفه کتابداری و افزایش توانمندی هایشان و دوره تکمیلی شامل حضور دانش آموزان در کتابخانه ها و آشنایی عملی و مهارتی با حرفه کتابداری ارائه شد.

باباخانیان با طرح این موضوع که این طرح برای 355 عضو فعال نوجوان در 54 کتابخانه منتخب منطقه ها 22 گانه، اجرا شد، تاکید نمود: در سرانجام اجرای این برنامه، 100 نفر به عنوان همیار برتر که حائز بیشترین امتیاز براساس شاخص های معین شده از جمله حضور موثر و فعال در دوره آموزشی، اندازه توانمندی ها و مهارت های کسب شده در دوره آموزی و حضور در کتابخانه بود، انتخاب شدند.

به گفته وی، برای بهره مندی مدارس از توانمندی ها و مهارت های همیاران کتابدار در احیا، تاسیس و ساماندهی کتابخانه های مدارس، این همیاران برتر به مدارس محل تحصیل، معرفی خواهند شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "احیای کتابخانه های مدارس با برگزیدگان طرح کتابدارشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای کتابخانه های مدارس با برگزیدگان طرح کتابدارشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید