اسکمیو های اینوئیت پیش از نابودی به وسیله آنفولانزای اسپانیایی

به گزارش وبلاگ تاج، تصاویری که به تازگی از جوامع اینوئیت در سال ها قبل از نابودی کامل به وسیله آنفولانزای اسپانیایی منتشر شده نشان می دهد که آن ها از زندگی سخت شمالگان جان سالم به در برده اند.

اسکمیو های اینوئیت پیش از نابودی به وسیله آنفولانزای اسپانیایی

به گزارش وبلاگ تاج، این عکس ها در یک حراجی در کورن وال به فروش رفت و به وسیله یک کانادایی به قیمت 4100 پوند خریداری شد.

اعتقاد بر این است که این تصاویر به وسیله پائول هتاش، یک عکاس مبلغ پرکار که در مدرسه مبلغان در منطقه نیزکی آلمان آموزش دیده است، گرفته شده است. او از سال 1898 تا 1947 در منطقه لابرادور کانادا خدمت کرد و با الن ماری کخ، دختر یک عکاس ازدواج کرد.

این تصاویر نشان می دهد که مردم اینوئیت با شکار فوک ها و ماهی های دریایی برای غذا و استفاده از پوست حیوانات برای پوشاک، از آب و هوای سخت منطقه ها قطبی کانادا جان سالم به در می برند.

بعضی از تصاویر زیرنویس هایی مربوط به سال 1909 دارند، دو مورد مربوط به سال 1912 و یکی مربوط به سال 1913 است. عکس ها تصویری از زندگی روزمره در منطقه لابرادور کانادا هستند.

مبلغانی که به لابرادور آمدند از کلیسای موراویا بودند که در امپراتوری مقدس روم تأسیس شد و اولین اروپاییانی بودند که در آنجا ساکن شدند. این یک کلیسای پروتستان است که ریشه آن به ناحیه تاریخی بوهم جمهوری چک می رسد و مبلغان مذهبی برای توسعه مسیحیت به لابرادور می رفتند. ماموریت آن ها تا قرن نوزدهم موفقیت آمیز نبود، تا اینکه اینوئیت ها به علت هدایا و کالا هایی که به آن ها ارائه می کردند آغاز به تغییر دین کردند.

این تصاویر سال ها قبل از آنفولانزای اسپانیایی که در سپتامبر 1918 در نیوفاندلند و لابرادور ظاهر شد و بیش از 600 نفر را در کمتر از پنج ماه کشت ثبت شده است.

بیماری آنفولانزا جان همه مردان بالغ را گرفت و تعداد محدودی از زنان و بچه ها در سال 1919 منطقه را به آتش کشیدند و جامعه را منحل کردند. بعلاوه از 220 نفری که در هبرون، شمالی ترین سکونتگاه لابرادور زندگی می کردند، تنها 7 نفر زنده ماندند.

خانواده های شاد اینوئیت که در دوربین ها شکار شده اند، تنها سال ها به جای مانده بود تا وجود صلح آمیزشان نابود گردد.

آنفولانزای اسپانیایی یک بیماری همه گیر مرگبار از قرن بیستم بود که در سال 1918 شیوع پیدا کرد. تعیین نیست که ویروس برای اولین بار از کجا آغاز به توسعه کرد، اما موج آنفولانزا از سال 1918 تا 1919 به سراسر دنیا رفت. حدود 500 میلیون نفر از جمعیت دنیا به این ویروس مبتلا شدند و حداقل 50 میلیون نفر جان باختند.

امروزه اینوئیت ها در لابرادور در دو گروه حضور دارند. آن ها از سرزمین خود محافظت می نمایند و از صنایع دستی، هنر و داستان سرایی به عنوان بخش بزرگی از شیوه زندگی خود استفاده می نمایند. اینوئیت ها همچنان به اشتراک تکنیک های بقا، آیین ها و آداب و رسوم با افراد دیگر ادامه می دهند و به روش های اجداد خود پایبند هستند.

منبع: فرارو

به "اسکمیو های اینوئیت پیش از نابودی به وسیله آنفولانزای اسپانیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکمیو های اینوئیت پیش از نابودی به وسیله آنفولانزای اسپانیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید