خبرنگاران تقویت زیرساخت برای توانمندسازی جمعیت حاشیه ای تکلیف مدیریت شهری است

به گزارش وبلاگ تاج، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: تقویت زیرساخت های لازم برای توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه ای تکلیف مدیریت شهری است و این مهم در شهرداری اراک به خوبی دنبال می گردد.

خبرنگاران تقویت زیرساخت برای توانمندسازی جمعیت حاشیه ای تکلیف مدیریت شهری است

سید علی آقازاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح سه طرح مدیریت شهری اراک در سالن ورزشی شهید مسلمی در شهرک علی بن ابیطالب (ع)، اضافه نمود: جوانان مستعد و توانمندی در مناطق حاشیه نشین اراک وجود دارد که باید امکانات مطلوب برای توانمندی آنان مهیا گردد و از ظرفیت مشارکت ساکنان در حل مسائل به بهترین شکل بهره گرفته گردد.

وی اعلام کرد آسیب زایی در مناطق حاشیه نشین بالا است بنابراین احتیاج است که مهارت ورزی و توانمندسازی در این مناطق آگاهانه دنبال گردد که این مهم احتیاجمند ایجاد و بهبود زیرساخت است و مدیریت شهری به عنوان مسئولیت اجتماعی این مهم را در اراک به صورت قابل قبولی پی گرفته است.

استاندار مرکزی ادامه داد: شهرداری اراک در یک سال اخیر اولویت برنامه های خود را تکمیل طرح های نیمه تمام قرار داده که این اقدام ارزشمند و جای تقدیر دارد چرا که این مهم از تضییع سرمایه ها جلوگیری نموده و در بازه زمانی قابل قبول امکان دسترسی مردم به خدمات مناسب تر را مهیا می نماید.

آقازاده گفت: منطقه تفریحی گردشگری گردو اراک از مناطق مستعد و مورد اقبال مردم است که تکمیل آن به عنوان مطالبه ای بحق وجود دارد و باید هرچه سریعتر تکمیل گردد

وی یادآور شد: در این راستا 200 میلیارد ریال اعتبار امسال از سوی شهرداری و استانداری در نظر گرفته شده و به زودی عملیات تکمیل آن شروع می گردد.

استاندار مرکزی اضافه نمود: اجرای طرح های شهری در اراک با سرعت و فرایند مطلوبی دنبال می گردد و پیش بینی می گردد که بسیاری از برنامه های شهری در امسال به نتیجه برسد.

آقازاده عنوان نمود: اتحاد، انسجام و همکاری خوب بین اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک با شهرداری این شهر موجب تسریع در فرایند اجرای طرح های مختلف شده و این مهم باید روز به روز تقویت گردد.

وی اعلام کرد: بودجه امسال شهرداری اراک هفت هزار میلیارد ریال است که با برنامه های پیش بینی شده امکان تحقق 9 هزار میلیارد ریال درآمد در نهاد وجود دارد.

شهردار اراک نیز در این آیین گفت: سرانه های شهری در بخش های مختلف پارسال با افتتاح طرح های شهری در کلانشهر اراک، ارتقا یافت و یکی از برنامه های خوب طرح هر خانه یک درخت بود که سرانه فضای سبز را به ازای هر نفر،19 و یک دهم مترمربع افزایش داد.

محمدکریم شفیعی اضافه نمود: 60 هزار اصله نهال در راستای اجرای طرح هر خانه یک درخت بین مردم توزیع شد و بیش از 130 هزار اصله نهال کاشته شد.

وی اعلام کرد: همه کوشش ها در شهرداری اراک برای تکمیل طرح های نیمه تمام و ارایه خدمات مطلوب به مردم به کار گرفته شده و از هیچ کوششی دریغ نمی گردد.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه این آیین گفت: بسیاری از امور به دلیل شرایط کرونا مسائلی دارد اما با تدابیر مناسب کوشش شده تا اقدامات فرایند اجرایی داشته باشد.

مرتضی سورانه اضافه نمود: ایجاد طرح های مختلف مدیریت شهری در مناطق حاشیه نشین نقش موثری در برقراری عدالت اجتماعی و دسترسی آسان مردم این مناطق به خدمات مختلف دارد.

در این آیین 2 سالن ورزشی شهید سعید مسلمی و سالن ورزشی شهید محسن حججی و پل شهرک ابوالفضل (ع) اراک به بهره برداری رسید و همزمان از ساخت 20 دقیقه انیمیشن دیرین دیرین در راستای آموزش شهفرایندی نیز رونمایی شد.

برای بهره برداری از این طرح های شهری در مناطق حاشیه نشین اراک در مجموع 150 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تقویت زیرساخت برای توانمندسازی جمعیت حاشیه ای تکلیف مدیریت شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقویت زیرساخت برای توانمندسازی جمعیت حاشیه ای تکلیف مدیریت شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید