خبرنگاران 120 هزار فوتی به علت بیماری های غیرواگیر

به گزارش وبلاگ تاج، تهران - خبرنگاران - مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نمود که در ماه های اخیر علاوه بر حدود 10 هزار فوت ناشی از کرونا در کشور، حداقل 120 هزار مرگ به علت بیماری های غیرواگیر رخ داده است.

خبرنگاران 120 هزار فوتی به علت بیماری های غیرواگیر

افشین پایدار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت وبلاگ تاج درباره اهمیت توجه به بیماری های غیرواگیر در شرایط شیوع ویروس کرونا بیان نمود: در سال حدود 390 هزار مرگ و میر در کشور داریم که بیش از 300 هزار فوت به علت بیماری های غیر واگیر اتفاق می افتد. در چند ماه اخیر بیش از 120 هزار مرگ به دلیل بیماری های غیرواگیر رخ داده است. یعنی در همین چند ماه و در حالی که کمتر از 10 هزار فوت تا به امروز به علت کووید 19 در کشور ثبت شده، حداقل 120 هزار مرگ نیز به علت بیماری های غیرواگیر رخ داده است.

وی ادامه داد: از طرفی 70 درصد موارد مرگ ناشی از کووید 19 در همین بیماران مبتلا به بیماری غیرواگیر رخ داده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: حداقل 40 درصد فوتی های کرونا تا به امروز، یک بیماری غیرواگیر داشتند و 30 درصد هم بیش از 60 ساله بودند که مجموع این افراد بالغ بر 70 درصد فوتی های کرونا را شامل می گردد.

پایدار اظهار کرد: این در شرایطی است که بر اساس شواهد قبل از اجرای پویش ملی کنترل فشار خون، فقط 50 درصد افراد می دانند که فشار خون بالا دارند. حتی بعضی افراد که در ظاهر بیماری زمینه ای ندارند هم ممکن است که بیماری آنها تا به امروز شناسایی نشده باشد.

وی بیان نمود: از هر چهار ایرانی بالای 18 سال، حداقل یک نفر فشار خون بالا دارد.

به گزارش وبلاگ تاج، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت نیز پیش از این درباره میزان ابتلای ایرانی ها به فشار خون بالا گفته بود: حریرچی: 27 درصد از افراد بالای 18 سال، فشار خون 14 بالای 9 دارند. اگر به سنین 45 تا 50 سال برسانیم یک سوم آنها و اگر به 50 تا 64 سال برسد نیمی از مردم و در سنین 65 تا 69 سال، 60 درصد آنها و بالای 70 سال نیز 64 درصد یعنی دو سوم شان فشار خون بالا دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت پیش از این نیز درباره اهمیت بیماری های غیرواگیر گفته بود: بیماری های غیرواگیر در حال حاضر مهم ترین عامل تهدیدکننده سلامت انسان است و رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید بیشتر بر پیشگیری متمرکز شده و این در حالی است که مجبوریم بر بیماری های غیرواگیر تمرکز کنیم، زیرا 82 درصد مرگ ها در کشور به علت این بیماری ها اتفاق می افتد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 120 هزار فوتی به علت بیماری های غیرواگیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 120 هزار فوتی به علت بیماری های غیرواگیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید