با سوپرانتقال دهنده های بدون علامت کرونا آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ تاج، 91 درصد کارمندانی که در این تحقیق شرکت نموده اند گفته اند که ماسک می زدند و 77 درصد آنها بیرون محیط کاری نیز ماسک داشته اند با این حال فقط 66 درصد آنها گفته اند که توانایی انجام فاصله گذاری اجتماعی را داشته اند.

با سوپرانتقال دهنده های بدون علامت کرونا آشنا شوید!

به گزارش وبلاگ تاج یک مطالعه جدید نشان می دهد کارکنان فروشگاه های مواد غذایی یکی از مهم ترین عوامل انتقال ویروس کرونا هستند. مطابق با نتایج این مطالعه این ریسک مخصوصا در کسانی وجود دارد که با مشتریان تعامل دارند.

این کارکنان که اغلب بدون علامت هم هستند بدون این که خودشان بدانند یا بخواهند یکی از منابع مهم انتقال ویروس هستند.

یکی از اهداف این تحقیق یافتن احتمال انتقال ویروس به وسیله افراد بدون علامت بوده است. از 104 نفر کارگر این فروشگاه ها تست 20 درصد آنها مثبت شده است که در مقایسه با دیگر مکان ها عدد بالایی محسوب می گردد.

از طرف دیگر کارکنانی که با خریداران در ارتباط هستند 5 برابر ریسک بیشتری برای ابتلا به کرونا دارند. اما مهمتر از این موارد درصد ناقلان بدون علامت در میان افرادی است که تست آنها مثبت شده است.

از هر 4 نفری که تست کرونای آنها مثبت شده است، 3 نفر بدون علامت بوده اند.

دکتر جاستین یانگ که بر روی این تحقیق کار می نموده است با نگرانی از این تعداد ناقلان بدون علامت، آنها را یک سوپر انتقال دهنده می داند.

91 درصد کارمندانی که در این تحقیق شرکت نموده اند گفته اند که ماسک می زدند و 77 درصد آنها بیرون محیط کاری نیز ماسک داشته اند با این حال فقط 66 درصد آنها گفته اند که توانایی انجام فاصله گذاری اجتماعی را داشته اند.

مطابق با این تحقیق میزان اضطراب و افسردگی در میان کارکنانی که با مشتریان ارتباط داشته اند سه برابر بقیه بوده است و افرادی که مجبور بوده اند با وسایل حمل و نقل عمومی به سرکار بیایند نیز اضطراب و افسردگی بیشتری نسبت به دیگر افراد داشته اند.

منبع: جام جم آنلاین

به "با سوپرانتقال دهنده های بدون علامت کرونا آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سوپرانتقال دهنده های بدون علامت کرونا آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید