آنالیز هدفون بی سیم لنوو HE05؛ پرفروش ترین هدفون لنوو در خبرنگاران

به گزارش وبلاگ تاج، خرید یک هدفون بی سیم خوب و با کیفیت به خاطر وجود مدل های متنوع واقعاً کار سختی شده است؛ اما با این حال می توان مدل های خوب و با کیفیت را با اندکی تحقیق و جست و جو پیدا کرد. هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 دقیقا یکی از همان هدفون هاست که هم قیمت بسیار مناسبی دارد و هم کیفیت و امکانات آن آنقدر هست که احتیاج شما را رفع کند.

آنالیز هدفون بی سیم لنوو HE05؛ پرفروش ترین هدفون لنوو در خبرنگاران

هدفون بی سیم مدل HE05 محصولی از برند لنوو است که توانسته با کیفیت بالا و قیمت مناسب، به پرفروش ترین هدفون بی سیم این شرکت در بازار تبدیل گردد. نباید فراموش کنید یک محصول حتی اگر قیمت پایینی هم داشته باشد، زمانی می تواند محبوبیت زیادی کسب کند که بتواند کیفیت لازم را هم داشته باشد. بنابراین وقتی محصولی از میان بیش از 12 هزار رأی می تواند امتیاز 4 را کسب کند، قاعدتا باید از کیفیت لازم هم برخوردار باشد که خوشبختانه درباره هدفون بی سیم مدل HE05 می توانیم این ادعا را داشته باشیم. اما در این مطلب قصد داریم اندکی بیشتر وارد جزئیات شویم و این هدفون را به صورت تخصصی مورد آنالیز قرار دهیم تا بهتر با قابلیت های آن آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

نگاه اجمالی به هدفون بی سیم لنوو مدل HE05

نامهدفون بی سیم لنوو مدل HE05
نسخه بلوتوث5
پاسخ فرکانسی20 تا 20 هزار هرتز
قطر درایور10 میلی متر
قابلیت های خاصاستاندارد ضد آب IPX5، امکان کاهش نویز، طراحی ارگونومیگ، کلید مدیریت صدا، نگه دارنده گردنی، دارای بند انعطاف پذیر، بهره مندی از بدنه مغناطیسی برای مرتب ماندن سیم ها دور گردن
وزن40 گرم
مناسب برایمکالمه، ورزش، عمومی
ظرفیت باتری80 میلی آمپر ساعت
عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی5 الی 8 ساعت
عمر باتری در حالت آماده به کار120 ساعت
پورت شارژmicroUSB
پشتیبانی از فرامین لمسیخیر
کلید سخت افزاریدارد با امکان انجام 6 کار مختلف
اقلام همراه هدفونکابل شارژ، دو جفت سری گوشی با سایز مختلف

با نگاهی به مشخصات روی کاغذ، اصلا نمی توان حدس زد که با یک هدفون بی سیم با قیمتی کمتر از 200 هزار تومان سر و کار داریم. اما درست است؛ هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 از این همه قابلیت خوب و متنوع بهره می برد که گل سر سبد آن ها امکان کاهش نویز و بعلاوه استاندارد ضد آب IPX5 است تا بدین ترتیب گوشی ها در مقابل تعریق یا قطرات آب خراب نشوند. اما آیا در عمل هم چیزی را که باید دریافت می کنیم؟

محتویات درون جعبه

درون جعبه هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 تمام آنچه که احتیاج است وجود دارد. شما در کنار خود هدفون به دو سری با مقدار مختلف و یک کابل Micro USB با مقدار 25 سانتی متر دسترسی خواهید داشت.

البته اگر سری متصل به خود هدفون را هم در نظر بگیریم باید بگوییم به صورت کلی این محصول از سه سری مختلف بهره می برد که می توانید متناسب با مقدار گوش خود، یکی را انتخاب کنید. جز یک دفترچه راهنما، دیگر هیچ چیز دیگری درون بسته بندی این هدفون بی سیم وجود ندارد.

طراحی و کیفیت ساخت هدفون بی سیم لنوو مدل HE05

سیم هدفون

هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 کوچک و جمع و جور است. البته از آن جایی که سیم دارد، قطعا به مقدار یک ایربادز بی سیم کوچک و مرتب نیست اما با این حال بهتر از هندزفری هایی است که به صورت سیمی به گوشی ها یا گجت های هوشمند دیگر متصل می شوند. البته سیمی هم که برای این محصول در نظر گرفته باعث شده کاربر بتواند آن را به راحتی دور گردن خود قرار دهد تا اگر گوشی ها از گوش افتادند، گم نشوند. در نتیجه این مورد را یک قابلیت خوب در نظر می گیریم.

این محصول از گوشی سمت چپ تا راست، 90 سانتی متر طول دارد و وزن آن هم به 40 گرم می رسد. در نتیجه اصلا از بابت وزن و مقدار نباید مسئله ای وجود داشته باشد. البته شاید برای بعضی ها طول 90 سانتی متر سیم ها زیاد باشد ولی با بهره مندی از خاصیت مغناطیسی می توان دو طرف را به هم متصل کرد تا بدین ترتیب محصول دور گردن کاملاً مرتب باشد. انعطاف و نرمی سیم هم به گونه ای است که اصلا گردن شما را آزار نمی دهد.

گوشی ها

در رابطه با گوشی ها هم باید بگوییم هر گوشی از زاویه 115 درجه ای برخوردار است تا وقتی درون گوش قرار می گیرد کاملاً چفت گردد و سر نخورد. چون معمولاً افراد هنگام پوشیدن هدفون می دوند، ورزش می نمایند، یا به عبارتی دیگر، ساکن نیستند. در نتیجه خیلی مهم است که هدفون به سادگی از درون گوش سر نخورد. از طرفی دیگر، چون این گوشی ها از سری سیلیکونی بهره می برند این موضوع هم مزید بر علت شده تا به راحتی درون گوش بنشینند. این گوشی ها به گونه ای طراحی شده اند که در کانال درونی گوش قرار بگیرند که این یعنی وقتی آن ها را درون گوش می گذارید، فقط یک بخش کوچک از آن بیرون می ماند. این موضوع به خصوص برای کسانی که اهمیت می دهند هدفون شان خیلی از گوش بیرون نزند مهم است.

علاوه بر این ها، سری های سیلیکونی باعث می شوند بلافاصله بعد از اینکه گوشی ها را درون گوش قرار می دهید، صداهای اطراف بم شوند. این محصول از فناوری کاهش نویز بهره می برد که بخش بزرگی از آن به خاطر همین سری های سیلیکونی است که صداهای اطراف را به محض قرارگیری درون گوش بم می نمایند و نمی توانید خیلی واضح آن ها را بشنوید. در صورت احتیاج به تغییر سری سیلیکونی هم خیلی راحت می توانید این کار را انجام دهید و در نتیجه نگرانی از بابت پاره شدن سری ها نخواهید داشت.

به صورت کلی از بابت قرارگیری راحت و محکم درون گوش خیالتان راحت باشد. وقتی سری مورد نظر را پیدا کردید، بعید است در انجام کارهای مختلف، هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 از گوشتان خارج گردد یا سر بخورد. بعلاوه در صورت سری مناسب با گوش خود، بعد از ساعت ها استفاده باز هم مسئله ای از بابت درد گوش نخواهید داشت چرا که بسیار نرم است و خوشبختانه از این حیث عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد.

استاندارد ضد آب

کیفیت سیم ها خیلی بالا نیست؛ نمی خواهیم بگوییم محصول بی کیفیتی را در دست می گیرید اما قطعا می توانیم مدعی شویم چیزی که برایش هزینه می کنید خیلی با کیفیت نیست و به محض اینکه آن را لمس می کنید کاملاً متوجه این موضوع خواهید شد. البته با تمام این تفاسیر این محصول به استاندارد ضد آب IPX5 مجهز شده که این یعنی می تواند در برابر تعریق و قطرات آب مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد و خراب نگردد. این قابلیتی است که در بعضی از هدفون های بی سیم گران قیمت هم وجود ندارد و در نتیجه از اینکه لنوو آن را درون هدفون بی سیم مقرون به صرفه قیمت خود قرار داده بسیار خوشحالیم.

البته با اینکه این هدفون از استاندارد مقاومتی پشتیبانی می نماید، پیشنهاد می کنیم اصلا آن را در معرض آب قرار ندهید. قطعات بکار رفته در ساخت چنین محصولاتی اصلا آنطور که به نظر می رسند نیستند. در نتیجه با کوچک ترین آسیبی ممکن است از کار بیفتند. در نتیجه خیلی مراقب هدفون خود باشید. مخصوصا که سیم آن بسیار باریک و آسیب پذیر است.

کلیدهای کنترلی

اوضاع از لحاظ مقاومت زمانی بدتر می گردد که به بخش کلیدهای کنترلی برسید. البته طراحی این کلیدها عالی است. یعنی روی سیم سمت چپ، شما به سه گزینه دسترسی دارید که یکی از آن ها پاور و دوتای دیگر کلیدهای کنترل صدا هستند. یک میکروفون هم روی دستگاه تعبیه شده که وظیفه آن انتقال صدا از شما به مخاطب است. به صورت کلی شما با این سه کلید می توانید 6 کار مختلف را انجام دهید که عبارت اند از:

  • ضربه روی کلید منفی: کاهش صدا
  • ضربه و نگه داشتن کلید منفی: پخش آهنگ قبلی
  • ضربه روی کلید مثبت: افزایش صدا
  • ضربه و نگه داشتن کلید مثبت: پخش آهنگ بعدی
  • ضربه روی کلید پاور: پخش / توقف موسیقی یا پاسخ / رد تماس
  • ضربه و نگه داشتن کلید پاور: خاموش یا روشن کردن هدفون

روی کاغذ، همه چیز عالی است و شما عملا به مواردی دسترسی خواهید داشت که روی محصولات گران قیمت هم وجود دارد. بسیاری از هدفون های هم قیمت با هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 به شما امکان کنترل رسانه را نمی دهند و اینجاست که ارزش خرید این محصول دو چندان می گردد. اما آیا در عمل هم کیفیت لازم را از این محصول در این بخش شاهد خواهیم بود؟

آنالیز ها نشان داده هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 درست در همین زمینه کنترل رسانه است که شاید شما را ناامید کند. علت نخست این است که وقتی دستگاه را روشن می کنید، یک صدا به شما چنین چیزی را اعلام می نماید و این خوب است چرا که متوجه شرایط دستگاه می شوید. اما وقتی می خواهید آن را خاموش کنید دیگر هیچ صدایی وجود ندارد. در نتیجه باید چند بار با آن کار کنید تا دستتان بیاید چقدر باید کلید پاور را نگه دارید تا هدفون خاموش گردد.

نکته بعدی راجع به بازخورد کلیدهاست. شما وقتی روی یک کلید سخت افزاری کلیک می کنید، انتظار دارید بازخورد آن را حس کنید و این یک انتظار کاملا به جایی است. اما هدفون یادشده چنین قابلیتی ندارد. این واقعا بدترین تجربه ای است که شاید با این محصول داشته باشید چون وقتی روی یک کلید کلیک می کنید اصلا متوجه کلیک خوردن آن نمی شوید. در نتیجه شاید بارها برای تغییر موسیقی، توقف یا پخش مجدد آن با مشکل روبرو شوید.

از طرفی دیگر، برای بعضی از افراد با فرم گردن و سر متفاوت، کلیدهای روی این هدفون عملا بی فایده هستند چرا که گاهی اوقات شاید مجبور شوند آن را از گوش خارج نموده، به کلیدها نگاه و سپس روی گزینه دلخواه کلیک نمایند. در نتیجه وجود آن ها هیچ فایده خاصی نخواهد داشت و بهتر است به وسیله همان دستگاه، صدا را کنترل کرد. البته این موضوع به کیفیت نسبتا پایین کلیدها و مقدار نامناسب آن ها هم مرتبط است.

کیفیت صدای هدفون بی سیم لنوو مدل HE05

تا به امروز هدفون های بی سیم زیادی را آنالیز نموده ایم و یک چیز را در رابطه با تمام مدل های مقرون به صرفه قیمت گفته ایم؛ کیفیت پایین در پخش صدا اما فراتر از قیمت. قرار هم نیست در رابطه با هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 چیز دیگری بگوییم. این محصول که کمتر از 200 هزار تومان در زمان نگارش این مقاله قیمت دارد، اصلا از لحاظ کیفیت صدا در حد و مقدار های محصولات گران قیمت تر نیست اما در مقایسه با هم رده های خود، تا حدودی عملکرد خوبی دارد ولی نه بهتر از آن ها. اگر خیلی حساس باشید، متوجه می شوید که صداها بیس خیلی خوبی ندارند و خفه به نظر می رسند. البته اگر انتظارتان را متناسب با قیمتی که پرداخت می کنید پایین بیاورید، می بینید که هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 دارد کار خود را به خوبی انجام می دهد.

شرکت سازنده مدعی شده این محصول با پشتیبانی از بلوتوث 5.0 می تواند با فاصله تا شعاع 10 متری از منبع صدا، بدون هیچگونه مسئله ای یک محتوای صوتی را پخش کند. اما در عمل شما عدم قطعی در اتصال را فقط تا شعاع 5 متر تجربه خواهید کرد. اگر فاصله بیشتر گردد یا مانعی بر سر راه قرار بگیرد، شاید این ارتباط با مشکل روبرو گردد. از طرفی وقتی فاصله زیاد باشد، بین تصویر و صدا اندکی لگ و تأخیر به وجود می آید. بنابراین پیشنهاد می گردد از این هدفون زمانی بهره ببرید که منبع صدا را در کنار خود دارید.

این محصول یک میکروفون دارد که می توانید با استفاده از آن مکالمه کنید. خیلی روی کیفیت این میکروفون حساب نکنید چون یا باید کمی بلند حرف بزنید و یا اینکه میکروفون را به دهان خود نزدیک کنید. در غیر این صورت کمی سخت است کسی صدای شما را واضح و خوب بشنود. البته مشکل کیفیت پایین صدا هنگام مکالمه چیزی است که گاهی اوقات حتی هدفون های گران قیمت هم به آن دچار می شوند. اما همینکه امکان انجام مکالمه در این محصول وجود دارد، اتفاق خوبی است اما باید این ذهنیت را که بتوانید دائما با آن مکالمه کنید یا انتظار داشته باشید عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد را کنار بگذارید.

لنوو بعلاوه در تبلیغ از این محصول گفته که از فناوری کاهش نویز هم پشتیبانی می نماید. همانطور که در ابتدا هم گفته شده، شما به لطف سری های سیلیکونی وقتی این هدفون را درون گوش خود قرار می دهید، به صورت اتوماتیک و بدون احتیاج به هیچگونه فناوری خاصی، صدای اطراف را بم می شنوید. پیشنهاد می گردد ادعاهای مطرح شده از سوی لنوو را فراموش کنید چون جز همین مورد، هیچ اتفاق دیگری در حذف نویز رخ نمی دهد که حس کنید برای این منظور یک فناوری جداگانه در نظر گرفته شده است.

باتری و شارژر

روی قسمت سمت چپ محصول، یعنی درست روی بخش پشتی کلیدهای کنترلی، یک پورت Micro USB را مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آن می توانید دستگاه را شارژ کنید. خوشبختانه لنوو به همراه خود محصول یک کابل 25 سانتی متری از نوع USB-A به Micro USB قرار داده که می توانید با استفاده از آن (یا هر کابل مشابه دیگر) دستگاه را شارژ کنید.

شارژ کامل دستگاه یک فرایند واقعاً طولانی است و بسیار بیشتر از مدت زمان 1 ساعتی است که لنوو ادعا نموده بود طول می کشد. در هنگام شارژ، یک چراغ قرمز رنگ هم به نمایش در می آید که به شما این موضوع را نشان دهد و وقتی هم که دستگاه کاملاً شارژ شد، چراغ قرمز هم خاموش می گردد.

اتصال به این هدفون کاملاً ساده و بدون دردسر است. وقتی آن را روشن کنید، کافی است با منبع صدا که گوشی، کامپیوتر، لپ تاپ یا هر چیزی دیگری می تواند باشد و به وسیله بلوتوث، در پی این هدفون بگردید. وقتی این فرایند انجام شد، اتصال بدون هیچ مسئله ای صورت می گیرد.

از لحاظ نگه داری شارژ شرایط خوب است. با هر بار شارژ شما از 5 الی 8 ساعت می توانید روی توانایی های این محصول حساب کنید. البته نکته منفی اینجاست که گوشی یا منبع صدای اندرویدی شما هیچ آیکونی را برای اندازه شارژ این دستگاه نشان نمی دهد اما می توانید با ورود به منوی بلوتوث هدفون درون گوشی، از این اندازه آگاه شوید. بنابراین از این بابت جای نگرانی نیست.

نتیجه گیری

هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 یک محصول کاملاً معمولی است؛ نه فراتر از انتظار و نه ضعیف تر از حد انتظار. کیفیت ساخت بالا نیست اما استاندارد ضد آب را شاهد هستیم، کیفیت صدا فوق العاده و فراتر از انتظار نیست اما هدفون ها واقعا درون گوش راحت هستند و اصلا هم گوش را آزار نمی دهند، کلیدهای کنترلی کیفیت پایینی دارند و استفاده از آن ها آسان نیست اما اگر به آن ها عادت کنید، وجودشان قطعا برایتان مفید خواهد بود، شارژ دستگاه شاید طول بکشد اما شارژدهی آن بسیار بالاست.

نقاط قوت هدفون بی سیم لنوو مدل HE05

  • کیفیت صدای خوب در مقایسه با قیمت
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب IPX5
  • بهره مندی از کلیدهای کنترلی
  • باتری عالی با شارژدهی بالا
  • چفت شدن محکم درون گوش بدون سر خوردن یا درآمدن
  • راحتی بالا حتی در استفاده طولانی مدت
  • اتصال سریع و بدون مشکل
  • بهره مندی از سری های سیلیکونی اضافی درون جعبه
  • قیمت استثنائی

نقاط ضعف هدفون بی سیم لنوو مدل HE05

  • کیفیت ساخت نسبتا پایین
  • کلیدها بازخورد خاصی هنگام ضربه نشان نمی دهند و فاصله شان بسیار نزدیک است

این تمام چیزی است که می توانیم راجع به هدفون بی سیم لنوو مدل HE05 بگوییم؛ به کسانی که زیاد اهل گوش دادن به موسیقی به وسیله هدفون نیستند و گهگاهی این کار را انجام می دهند یا صرفا فیلم می بینند، می توان خرید این محصول را توصیه کرد؛ اما اگر زیاد موسیقی گوش می دهید یا بازی می کنید (خصوصا بازی های آنلاین) یا به صورت کلی زیاد با هدفون کار می کنید، توصیه می گردد خرید مدل های گران قیمت تر و باکیفیت تر را در دستور کار قرار دهید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز هدفون بی سیم لنوو HE05؛ پرفروش ترین هدفون لنوو در خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز هدفون بی سیم لنوو HE05؛ پرفروش ترین هدفون لنوو در خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید