ثبت تصاویر خارق العاده از ماه به وسیله فضاپیمای هندی

به گزارش وبلاگ تاج، کاوشگر چاندرایان 3 هندوستان قبل از فرود روی ماه طی چند روز آینده، تصاویر خارق العاده ای از این سیاره منتشر نموده است.

ثبت تصاویر خارق العاده از ماه به وسیله فضاپیمای هندی

به گزارش وبلاگ تاج به نقل از اسپیس، فضاپیمای چاندرایان 3 در 14 جولای 2023 به فضا پرتاب شد تا روی ماه فرود بیاید.

این فضاپیما که شامل لندر و کاوشگر است، تا به امروز تمام مأموریت های در نظر گرفته شده را انجام داده است. این ابزار در 5 آگوست وارد مدار ماه شد و روز گذشته از ماژول پیشرانش خود جدا شد.

این کاوشگر در مسیر فعالیت خود تصاویر زیادی ثبت نموده است. به عنوان مثال چاندارایان 3 تصویری از ماژول پیشرانش خود ثبت کرد که سازمان فضایی هندوستان آن را در پلتفرم ایکس منتشر کرد.

این پست شامل یک ویدئوی 31 ثانیه ای نیز بود که بعضی تصاویری که ماژول فرود چاندرایان 3 ثبت نموده را نشان می داد. بیشتر تصاویر از سطح ماه بودند و سازمان فضایی چند دهانه را برچسب زده بود.

پس از آن سازمان فضایی هند تصاویر بیشتری از چاندارایان را در یک ویدئو 17 ثانیه ای منتشر کرد.

چاندرایان 3 با بودجه 6 میلیارد روپیه (حدود 72 میلیون دلار) اجرا شده است. در این مأموریت فضاپیمایی شامل یک لندر به نام ویکرام و کاوشگری به نام پراگیان به ماه ارسال شده اند.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، ابزارهای رباتیک محیط ماه را به مدت یک روز در این سیاره (معادل 14 روز زمینی) آنالیز می نماید. آنها داده های مختلفی را از قبل شروع شب تاریک و سرد ماه جمع آوری خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ثبت تصاویر خارق العاده از ماه به وسیله فضاپیمای هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت تصاویر خارق العاده از ماه به وسیله فضاپیمای هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید