خبرنگاران غلظت آلاینده های جوی در آذربایجان شرقی کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ تاج، تبریز - خبرنگاران - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با نفوذ سامانه بارشی از امروز (پنجشنبه) به استان، غلظت آلاینده های جوی کاهش می یابد.

خبرنگاران غلظت آلاینده های جوی در آذربایجان شرقی کاهش می یابد

محمد امیدفر روز پنج شنبه در گفت و گو با وبلاگ تاج اضافه کرد: نفوذ این سامانه بارش های قابل توجهی نخواهد داشت اما به علت وزش باد که در برخی مواقع شدید خواهد بود از میزان غلظت آلاینده های جوی به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی کاسته می شود.

وی گفت: سامانه بارشی جدید از امروز تمام استان را فرا می گیرد و فردا بیشترین فعالیت آن در نیمه جنوبی استان به ویژه شهرهای مراغه، میانه، هشترود و چاراویماق خواهد بود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این سامانه اوایل شنبه از استان خارج می شود، گفت: فعالیت این سامانه در نواحی گرمسیر استان به صورت باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف همراه با مه است.

امیدفر با بیان اینکه با نفوذ این سامانه دمای هوای استان 2 تا سه درجه سانتی گراد کاهش می یابد، ادامه داد: این سامانه در مناطق کوهستانی و گردنه ها موجب بروز کولاک، یخبندان و اختلال در تردد خودروها می شود.

وی یادآوری کرد: در 24 ساعت گذشته کلیبر با 14 درجه سانتی گراد بالای صفر و سراب با 15 درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوه و دمای تبریز در گرمترین زمان به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین زمان به پنج درجه زیر صفر رسید.

امیدفر، اضافه کرد: دمای فعلی تبریز (9 و 30 دقیقه) یک درجه زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتی گراد افزایش یافته است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران غلظت آلاینده های جوی در آذربایجان شرقی کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غلظت آلاینده های جوی در آذربایجان شرقی کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید