رئیس سازمان برنامه و بودجه: بازگشت ارز 4200 تومانی درست نیست

به گزارش وبلاگ تاج، رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص 27 هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی اطلاع داد و شایعه بازگشت ارز 4200 تومانی را رد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: بازگشت ارز 4200 تومانی درست نیست

به گزارش ایرنا، سید مسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در جمع وبلاگ تاج، درباره تعهدات سفر های استانی دولت گفت: سرانجام سال گذشته 135 درصد تعهدات سفر های استانی اجرایی شد که 35 درصد بیشتر از تعهدات بود و سال جاری هم بیشتر خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که عمده عایدی های کشور از مالیات و نفت است، اضافه نمود: از آنجا که مالیات ها از مرداد ماه پرداخت می گردد و از آن سو قرار است برای عمران استقراض نکنیم، پرداخت های عمرانی از مرداد ماه بیشتر می گردد.

میرکاظمی اضافه نمود: به همین منظور 12 هزار میلیارد تومان از تیر اختصاص دادیم که این مبلغ علاوه بر 15 هزار میلیارد تومان اوراق است که برای پروژه های عمرانی اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد رتبه بندی معلمان هم شرح داد: برای رتبه بندی معلمان 6 هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته بودیم. منابع و مصارف برای هر ماه بسته می گردد و قبل از رسیدن سرانجام ماه انجام می گردد.

میرکاظمی مبلغ بودجه را 38 هزار میلیارد اعلام و اضافه نمود: برای رتبه بندی منبع گذاشتیم و در سقف بودجه این منابع پرداخت می گردد.

وی با رد بعضی اخبار مبنی بر ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای بازگشت ارز 4200 تومانی گفت: بازگشت ارز 4200 تومانی درست نیست و چیزی به نام ارز ترجیحی نداریم. اگر دولت بخواهد حمایت کند، باید مابه التفاوت ریالی را پرداخت می نماید که این فقط برای گندم و دارو است.

میرکاظمی در عین حال اظهار داشت: یکی از بحران های جدی در همه کشور های دیگر هم افزایش قیمت غذایی و انرژی است؛ طوری که حتی کشور های بدون تورم هم جهش تورم داشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کوشش دولت در حمایت از مردم با پرداخت عادلانه یارانه ها ادامه داد: پیش از این هر تُن روغن را 700 دلار وارد می کردیم که الآن به 2400 دلار در تُن رسیده است.

میرکاظمی درباره مصوبه پرداخت عیدی مناسبت های ملی و مذهبی و پرداخت آن به معلمان گفت: اصلاً چنین مصوبه ای نداریم و اگر باشد همراه دیگر کارکنان دولت به معلمان هم پرداخت می گردد.

منبع: فرارو

به "رئیس سازمان برنامه و بودجه: بازگشت ارز 4200 تومانی درست نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان برنامه و بودجه: بازگشت ارز 4200 تومانی درست نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید