معرفی عجیب ترین خودروهای جهان در طول تاریخ

به گزارش وبلاگ تاج، عجیب ترین خودروهای جهان در طول تاریخ کدامند؟ در این مطلب قصد داریم نگاهی به عجیب ترین ماشین های جهان داشته باشیم؛ خودروهایی که از نظر ظاهری و طراحی منتقدان، طرفداران و خریداران را انگشت به دهان گذاشته اند.

معرفی عجیب ترین خودروهای جهان در طول تاریخ

خودرو در طول تاریخ همواره به عنوان یک ابزار برای حمل و نقل استفاده شده است، اما تاریخ این وسیله پر از صفحات جالب و عجیب است. طراحی های خاص و متفاوت، آپشن های عجیب، پیشرانه هایی که خودروها را تبدیل به هیولا کرده اند و بسکمک اتفاقات جالب که دنیای خودرو را هیجان انگیز و پر از اخبار کرده است.

در این میان، طراحان خودرو همواره سعی کرده اند تا با ایجاد خطوط خاص و متفاوت، تصویری کاملاً متمایز از آنچه که بیننده به دیدن آن عادت دارد را ارائه کنند. این ساختار شکنی از طرف طراحان گاهی منجر به ساخت خودروهایی می شود که به لحاظ ظاهری زیبا نیستند. گاهی هم نتیجه خودروهای خاص و جذابی است.

به هر حال، این طراحی ها خارج از استانداردهای طراحی در دنیاست و در دنیا خودرو به عنوان عجیب ترین ها شناخته می شوند. در این مطلب به معرفی تعدادی از متفاوت ترین و عجیب ترین خودروهای دنیا خواهیم پرداخت.

1 - نورمن تیمبز (Norman Timbs)

نمای جانبی نورمن تیمبز

نمای روبه روی نورمن تیمبز

نورمن تیمبز

قبلی 1 از 3 بعدی

نورمن تیمبز یکی از خاص ترین طراحی ها را دارد که باعث شده این خودرو در میان عجیب ترین خودروهای دنیا قرار بگیرد. این خودرو محصول کمپانی بیوک است که در اواخر دهه 40 میلادی تولید شد.

نورمن تیبز ظاهری کاملاً خاص و منحصربه فرد دارد. روی بدنه اثری از در نیست و خودرو سقف ندارد. ظرفیت سرنشین این خودرو 2 نفر است. پیشرانهٔ این خودرو که قدرت 200 اسب بخار را تولید می کند درست در پشت جایگاه ها قرار گرفته است.

فرمان و ترمزها کاملاً شبیه به خودروی مرکوری است. این خودرو با کمی دستکاری در سال 2010 مجددا تولید و در معرض دیدنی عموم قرار داده شد.

2 - استوت اسکاراب (Stout Scorpion)

نمای روبه روی استوت اسکراب

نمای عقب استوت اسکراب

نمای جانبی استوت اسکراب

قبلی 1 از 3 بعدی

دومین گزینه از فهرست عجیب ترین خودروهای دنیا استوت اسکاراب است. این خودرو یک ون نسبتاً کوچک با طراحی عجیب و غریب است. استوت اسکورپوین به معنای عقرب تنومند است. بدنهٔ این خودرو کاملاً طراحی شبیه به عقرب و سوسک دارد.

استوت اسکورپیون در دهه 1930 میلادی معرفی گشت و به دلیل طراحی متفاوت و نه چندان دوست داشتنی که داشت، مورد استقبال عموم قرار نگرفت. از این خودرو فقط 12 عدد تولید شد و سپس به خاطره ها پیوست.

3 - تاسکو (Tasco)

نمای روبه روی تاسکو

نمای عقب تاسکو

نمای روبه روی تاسکو

قبلی 1 از 3 بعدی

یکی دیگر از عجیب ترین ماشین های دنیا تاسکو نام دارد. تاسکو با الهام از دماغهٔ هواپیما در سال 1948 تولید شده است. قسمت جلوی این خودرو کاملاً شبیه به کابین هواپیما است که گنجایش نشستن راننده و سرنشین جلو را دارد.

شیشهٔ این خودرو از قسمت جلو باز می شود. یعنی باید شیشه را بالا داد و از خودرو پیاده شد. چرخ ها در زیر محفظه های جداگانه قرار گرفته اند. قسمت جلوی خودرو کشیده و باریک به یک قسمت براق برجسته ختم می شود.

طراحی و استایل عجیب این خودرو هم باعث شد که خیلی مورد استقبال عموم قرار نگیرد.

4 - بوگاتی SC57

نمای روبه رو بوگاتی SC57

نمای عقب بوگاتی SC57

بوگاتی SC57 از بالا

نمای جانبی بوگاتی SC57

قبلی 1 از 4 بعدی

احتمالاً شما هم از دیدن نام بوگاتی در این فهرست متعجب شده اید. این خودرو یکی از متفاوت ترین مدل های بوگاتی است که تا به امروز تولید شده است. بوگاتی 57 در سال 1934 تا 1940 به تعداد 710 عدد ساخته شد و نام ها و تیپ های مختلفی داشت.

نکتهٔ جالب در خصوص این خودرو، خاص و متفاوت بودن هر کدام از این تیپ ها بود. مدل SC این خودرو یکی از عجیب ترین و خاص ترین مدل های بوگاتی است. بدنهٔ این خودرو از یک ورق آهن ساخته شده است.

این بوگاتی خودرویی کاملاً دست ساز است و یک پیشرانه 3.2 لیتری دارد. قدرت 135 اسب بخار این خودرو برای یک اتومبیل با این شکل و شمایل، عالی به نظر می رسد. بوگاتی SC57 دارای ترمزهای هیدرولیکی و تریم چوبی در داخل کابین است.

5 - پیل بی50 (Peel B50)

خودروی پیل B50

خودروی پیل B50

قبلی 1 از 2 بعدی

پنجمین گزینه از فهرست عجیب ترین خودروهای دنیا Peel B50 است. جالب است بدانید که این خودرو به عنوان کوچکترین خودروی دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

پیل بی 50 137 سانتی متری، سه چرخ دارد و تنها برای یک سرنشین طراحی شده است. این خودرو سرعت کم و قدرت بسیار پایینی دارد. نکتهٔ جالب در خصوص این خودرو این است که بعد از پیاده شدن از آن می توان با کمک یک اهرم آن را بلند کرد و مانند چمدان در داخل پارکینگ قرار داد! بی دلیل نیست که این خودرو در میان عجیب ترین ماشین های دنیا قرار گرفته است.

6 - کرایسلر استریم لاین ایکس گیلدا (Chrysler Streamline X Gilda)

نمای روبه روی کرایسلر استریملاین ایکس گیلدا

داخل کاپوت کرایسلر استریملاین ایکس گیلدا

نمای عقب کرایسلر استریملاین ایکس گیلدا

قبلی 1 از 3 بعدی

این خودرو ظاهری کاملاً شبیه به سفینه های فضایی دارد؛ یک خودروی کشیده که تنها دو درب دارد. قسمت جلوی کرایسلر ایکس گیلدا بسیار کشیده و بدون چراغ در ظاهر، طراحی شده است. قسمت عقب خودرو هم دو باله تیز دارد که تصویر سفینه ای این خودرو را بیشتر به رخ می کشد. این فرم باله مانند امضای طراحی های دههٔ 1950 است.

بدنهٔ ایکس گیلدا از آلومینیوم ساخته شده و در دو رنگ سفید و نارنجی طراحی شده است. این خودروی متفاوت کمپانی کرایسلر، چندین دهه در موزه هنری فورد نگهداری شده است. سال ها بعد شرکت Ghia یک پیشرانه 1.5 لیتری روی این خودرو قرار داد، در حالیکه نسخهٔ اصلی استریم لاین دارای پیشرانه توربین جت بود.

7 - اوف الکتریک (1942 Oeuf Electrique)

نمای جانبی اوف الکتریک

نمای جانبی اوف الکتریک

اوف الکتریک

قبلی 1 از 3 بعدی

هفتمین گزینه عجیب ترین خودروهای دنیا نام عجیبی هم دارد. این خودرو کاملاً شبیه به تخم مرغ طراحی شده است. بدنهٔ آن از جنس آلومینیوم است و درهای شیشه ای و شیشه بزرگ جلو با خطوط قوسی شکل بیشتر حالت تخم مرغی این خودرو را نشان می دهد.

سه چرخ در زیر این خودرو قرار گرفته و درست برعکس قسمت جلو که گرد و حباب شکل طراحی شده، قسمت عقب باریک و کوچک است. ظرفیت سرنشین این خودرو دو نفر است. نکتهٔ جالب در خصوص این خودرو این است که با باتری کار می کند.

آلومینیوم بدنهٔ اوف الکتریک با دست حالت داده شده و یک نوع پلاستیک که شبیه شیشه است (به نام پلکسی) هم در این بدنهٔ این خودرو استفاده شده است.

8 - جنرال موتورز فایربرد (General Motors Firebird 1 XP-21)

نمای روبه روی فایربرد 1 ایکس پی 21

نمای عقب فایربرد 1 ایکس پی 21

نمای جانبی فایربرد 1 ایکس پی 21

قبلی 1 از 3 بعدی

این خودرو که ساخت شرکت جنرال موتورز است همانطور که از نامش پیداست، کاملاً شبیه به یک جت واقعی طراحی شده است و جدا یکی از عجیب ترین خودروهای دنیا است. این خودرو با اینکه شبیه هواپیماست، اما چهار چرخ دارد. خودرو در ندارد و از کابین حبابی شکل آن باید با بالا بردن شیشه پیاده شد. قدرت 370 اسب بخار این خودرو در آن زمان هم واقعا حیرت انگیز بود.

9 - ب ام و جینا (BMW Gina Light Visionary Model 2001)

نمای روبه رو ب ام و جینا

نمای روبه رو ب ام و جینا

نمای کاپوت ب ام و جینا

نمای عقب ب ام و جینا

قبلی 1 از 4 بعدی

در خصوص این مورد باید گفت که جینا به عنوان مدل مفهومی و متفاوت از ب ام و ساخته شده، طراحی خاص و متفاوتی دارد که آن را در میان عجیب ترین ماشین های دنیا قرار می دهد.

این خودرو یک رودستر دو نفرهٔ روباز است که بدنه ای از جنس آلومینیوم و فیبر کربن دارد. یک پیشرانهٔ 8 سیلندر برای این خودرو در نظر گرفته شده است. نکتهٔ جالب این خودرو فرم چراغ های آن است که مانند چراغ انسان روشن و خاموش می شود و حالت چشمک زدن دارد.

نکته جالب و عجیب دیگر این است که جنس بدنهٔ این خودرو حالتی ارتجاعی دارد و وقتی دربی باز می شود مانند پوست انسان چین می خورد!

10 - کادیلاک سایکلون (Cadillac Cyclone 1959)

نمای روبه رو کادیلاک سایکلون

نمای جانبی کادیلاک سایکلون

نمای عقب کادیلاک سایکلون

قبلی 1 از 3 بعدی

کادیلاک سایکلون هم گزینهٔ دیگری در بین عجیب ترین خودروهای دنیا است. این خودروی کادیلاک، فرمی شبیه به موشک دارد. بدنهٔ کشیده این خودرو در قسمت جلو به دو بخش که شبیه کلاهک موشک است، ختم می شود. این کلاهک ها دارای رادارهای ضد تصادف هستند که برای زمان خودشان که هنوز رادار و سنسورهای مختلف طراحی نشده بود، حقیقتاً عجیب و جالب است!

وقتی خودرو به ماشین نزدیک می شد این رادارها آن را تشخیص داده و بعد از روشن شدن جراغ های خطر، بوق می زد. بعد از این اتفاق، ترمزها هم وارد عمل می شدند! این خودرو کابینی بدون سقف دارد و برای دو نفر طراحی شده است. روی قسمت عقب هم باله هایی طراحی شده که نمای جانبی را بیشتر شبیه به موشک کرده است.

11 - فراری پینین فرنیا (Ferrari 512 S Modulo 1970 - Pininfarnia)

نمای روبه روی پینین فرنیا

نمای عقب پینین فرنیا

نمای جانبی پینین فرنیا

نمای داخل پینین فرنیا

قبلی 1 از 4 بعدی

این خودروی فراری، که فقط 25 عدد از آن ساخته شده، طراحی فانتزی و تخیلی دارد که گویا از فیلم های هالیوودی بیرون آمده است. فراری پینین فرنیا که دارای یک پیشرانه 5 لیتری 12 سیلندر با قدرت 550 اسب بخار است، می تواند با سرعت 354 کیلومتر بر ساعت جاده ها را به آتش بکشد.

طراحی بدنهٔ پینین فرنیا شبیه به یک سفینه است. بر روی بدنه قسمت های مختلف شیشه ای طراحی شده و چرخ ها هم در بخشی از بدنه مخفی شده اند. این خودرو بیشتر شبیه به ماشین های عجیبی است که در فیلم های تخیلی از آینده به گذشته می آیند و تعجیب همگان را برمی انگیزند!

در هر صورت فراری پینین فرنیا هم یکی از عجیب ترین خودروهای دنیا محسوب می شود.

12 - لانچیا استراتوس زیرو (Lancia Bertone Stratos HF Zero 1970)

نمای روبه روی لانچیا استراتوس زیرو

نمای داخلی لانچیا استراتوس زیرو

نمای عقب لانچیا استراتوس زیرو

قبلی 1 از 3 بعدی

آخرین گزینهٔ فهرست عجیب ترین خودروهای دنیا لانچیا استراتوس زیرو است. این مدل لانچیا یک طرح مفهومی است که در سال 1970 معرفی گشت. بدنهٔ این خودر شبیه به تانک است. این خودرو درب ندارد و باید از طریق پنجرهٔ جلو که با یک اهرم باز می شود، سوار و پیاده شد.

خطوط روی بدنهٔ این خودرو هیچ شباهتی به آنچه که ما به عنوان خودرو می شناسیم ندارد و به همین دلیل در میان عجیب ترین ماشین های دنیا قرار گرفته است.

یک پیشرانهٔ 4 سیلندر 1.6 لیتری برای این مدل در نظر گرفته شده که در بخش عقبی خودرو جاسازی شده است. نکتهٔ جالب دیگر این خودرو ارتفاع آن است. ارتفاع از سقف تا زمین تنها 84 سانتی متر است.

جمع بندیِ فهرست عجیب ترین خودروهای دنیا

خب، این تمام گزینه هایی بود که در فهرست عجیب ترین خودروهای دنیا قرار داشت. البته ناگفته نماند که این فهرست می توانست طولانی تر باشد. خودروسازان بسکمک، از جمله خودروسازان مطرح و بنام، خودروهای عجیب بسکمک در طول سال های فعالیت شان تولید کردند که بررسی آن ها در این مطلب نمی گنجید.

در پایان، امیدواریم که این مطلب برایتان جالب و مفید بوده باشد. نظر شما دربارهٔ خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما عجیب ترین خودروهای بالا کدام یک هستند؟ آیا خودروهای عجیب دیگری را می شناسید که در این فهرست نیامده باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "معرفی عجیب ترین خودروهای جهان در طول تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی عجیب ترین خودروهای جهان در طول تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید