هنرمندان ملایری 2 نشان اصالت ملی دریافت کردند

به گزارش وبلاگ تاج، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: هنرمندان صنایع دستی شهرستان 2 نشان اصالت ملی به دست آوردند.

هنرمندان ملایری 2 نشان اصالت ملی دریافت کردند

وبلاگ تاج همدان-ابراهیم جلیلی گفت:هنرمندان این شهرستان پیروز شدند 2 نشان ملی برای نقش قالی جوزان با رنگ گیاهی و تراش سنگ دریافت کردند.

او گفت:جلسه داوری مهر اصالت ملی این هفته با حضور کارشناسان صنایع دستی و با شرکت استان های غرب کشور در کرمانشاه برگزار گردید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت:در این مراسم نقش قالی جوزان با رنگ گیاهی به وسیله هنرمند ملایریاسماعیل حسینی نسب و تراش سنگ با طرح کریم خان به وسیله حسین عسگری پیروز به دریافت مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.

نقشه فرش جوزان ملایر به همراه نقشه نهاوند و نقشه مهربان دارای نشان جغرافیایی هستند و نقشه فرش جوزان ملایر در میراث ناملموس کشور نیز به ثبت رسیده است.

جلیلی گفت: فرش نقش جوزان به علت استفاده از مواد اولیه درجه یک، کار سنتی و ظرافت بافت و اصالت طرح توانست نشان ملی صنایع دستی را دریافت کند.

او گفت: در قسمت تراش سنگ، انگشتر ساخته شده هنرمند که در نگین آن از سردیس کریم خان استفاده شده، نشان ملی دریافت کرد.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر این سردیس از جنس سنگ کوارتز است که از معادن شهرستان ملایر استخراج شده و دارای رکاب نقره با طرح انگور است.

جلیلی گفت: این اثر به علت ظرافت و استفاده از نماد های بومی و بعلاوه کیفیت بالای ساخت پیروز به کسب نشان ملی صنایع دستی شد.

تا به امروز بیش از 340 اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر شناسایی شده که بیش از 200 اثر آن در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

غ

وبلاگ تاج همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هنرمندان ملایری 2 نشان اصالت ملی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان ملایری 2 نشان اصالت ملی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید