16 نقطه از گلستان میزبان برنامه های دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است

به گزارش وبلاگ تاج، جواد قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در گرگان، گفت: از تاریخ 14 تا 28 اردیبهشت ماه امسال در 16 شهرستان و منطقه استان گلستان، به مناسبت دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن، برنامه هایی پیش بینی و اجرا خواهد شد.

16 نقطه از گلستان میزبان برنامه های دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است

وی اضافه نمود: این برنامه ها با شعار مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی و با تشکیل کارگاه شعر با موضوع مختومقلی فراغی، در عصر پنج شنبه 14 اردیبهشت ماه در کانون فرهنگی کوثر شهرستان بندرگز شروع می گردد.

قربانی ادامه داد: برنامه هایی نیز به میزبانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب در شهرستان های رامیان، علی آباد، مینودشت، گنبد، آق قلا و کلاله از تاریخ 16 تا 22 اردیبهشت ماه در ساعت 16 با موضوع این شاعر ایرانی ترکمن پیش بینی و برپا می شوند.

وی اضافه نمود: بعلاوه در روستای قزلجه شهرستان آزادشهر، مدرسه شهید قربان دوردی ایری شهر سیجوال، پارک شهرک امام گمیشان، سالن آموزش وپرورش بندر ترکمن، میدان کشتی آلیش شهر فراغی، تالار فخرالدین اسعد گرگانی و روستای آجی گوشان گنبدکاووس به ترتیب از تاریخ 17 تا 27 اردیبهشت ماه برنامه های اجرا خواهند شد.

جواد قربانی، با اشاره به اینکه در تاریخ 28 اردیبهشت ماه، برنامه متمرکزی در آق تقای مزار مختومقلی برپا می گردد و انتها بخش مجموعه برنامه های نکوداشت است، درباره محتوای برنامه ها،گفت: کارگاه های آموزشی تبیینی، سخنرانی و شعرخوانی موضوعی و اجرای موسیقی با محتوای اشعار مختومقلی فراغی و نیز نمایش و سرود و تجلیل از مختومقلی شناسان ازجمله برنامه ها در این بازه زمانی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "16 نقطه از گلستان میزبان برنامه های دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 نقطه از گلستان میزبان برنامه های دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید