19 ابزار رایگان تحت وب برای ویرایش عکس ها و فیلم های شما

به گزارش وبلاگ تاج، مجموعه Picsart وب سایتی ایجاد نموده است که در آن از 19 ابزار ویرایش تصویر و ویدئو میزبانی می نماید. شما می توانید از این ابزارها به صورت رایگان و به شکل Drag-drop بهره ببرید. خیلی از کارها، از قبیل تغییر ابعاد عکس (Resize)، تغییر فرمت فایل ها، حذف پس زمینه، انتخاب رنگ و… را می توانید با استفاده از این ابزارها انجام دهید.

19 ابزار رایگان تحت وب برای ویرایش عکس ها و فیلم های شما

این خدمات مجموعه Picsart که Quicktools نام دارد، به شما امکان می دهد تا از بیش از 19 ابزار ویرایش بهره ببرید. در حالت عادی، انجام این ویرایش ها مستلزم خرید نرم افزارهای پولی مانند ادوبی فتوشاپ (Adobe Photoshop) است. ولی با استفاده از این مجموعه می توانید تمام این کارها را به صورت رایگان انجام دهید. بعلاوه، برای انجام این ویرایش ها نیاز به هیچ نرم افزار جانبی، دانلود و یا خرید اشتراک نیز نخواهید داشت و تمام کارها در مرورگر شما انجام خواهند شد.

مجموعه Picsart سعی نموده است تا اصلی ترین ابزارهای ویرایش تصویر خود را در بخش Quicktools در یک مکان گردآوری کند تا هرکس این فرصت را داشته باشد تا خدمات و ابزارهای موردنظر خود را خیلی راحت انتخاب نموده و استفاده کند؛ ابزارهایی که علی رغم حرفه ای بودن، رابط کاربری بسیار ساده و سرراستی دارند.

همان طور که بیان شد، ابزارهای ویرایشی ارائه شده واقعاً متنوع هستند. ابزارهایی مانند حذف پس زمینه، ساخت تصاویر پس زمینه شفاف، برش فایل های ویدئویی و تقطیع آن ها و تبدیل فرمت ها به یکدیگر جزو بعضی از اصلی ترین ابزارها و ویژگی ها هستند. تمام این کارها را می توانید با استفاده از Quicktools بسیار آسان و سریع انجام دهید.

تبدیل فرمت فایل ها

اغراق نمی کنیم، ولی ابزارهای خیلی زیادی در این مجموعه گردآوری شده اند تا در عین ساده بودن، کارهای فوق العاده ای انجام می دهند. انجام همین کارهای ویرایشی با استفاده از نرم افزارهای تخصصی مانند فتوشاپ معمولاً سخت و زمان گیر خواهند بود. بخش مجذوب نماینده دیگری از مجموعه، به موضوع تبدیل فرمت ها به یکدیگر اختصاص پیدا نموده است. در این میان اصلی ترین و محبوب ترین آن ها می توان ابزار ویرایش و تبدیل فایل های PDF به JPEG، تبدیل HEIC به JPEG، تبدیل JPEG به PDF، تبدیل PNG به PDF و برعکس تمامی همین موارد اشاره نمود.

مدیریت فایل های PDF

شما بعلاوه می توانید چندین فایل PDF را به یکدیگر ترکیب نموده و یک فایل جداگانه بسازید. در میان ابزارهای ویرایش PDF، شما بعلاوه می توانید بعضی از صفحات یک فایل پی دی اف را ویرایش نموده و آن ها را شخصی سازی کنید یا اینکه هر کدام را تبدیل به یک فایل PDF جداگانه کنید.

ابزار انتخاب رنگ | Color Wheel

ویژگی مجذوب نماینده دیگر این وب سایت، ابزار Color Wheel است. این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا رنگ های مکمل را به راحتی پیدا نمایند. این ابزار در واقع یک پالت رنگی است با استفاده از آن می توانید ترکیب رنگ های مجذوب نمایندهی را انتخاب نموده و کدهای CMYK، RGB و یا HEX را برای هر کدام از آن ها دریافت کنید.

ویرایش و ادیت فایل های ویدئویی

ابزارهایی مخصوص ویرایش فایل های ویدئویی هم وجود دارند. به عنوان مثال، شما امکان تبدیل فایل های MOV به MP4 را خواهید داشت. ابزار ویرایش دیگری هم برای برش چند ثانیه و یا دقیقه از فایل های ویدئویی طراحی شده است که این کار را مستقیماً از داخل مرورگر خود می توانید انجام دهید.

ابزار حذف پس زمینه

یکی از جالب و پرکاربردترین ابزارهایی که در این مجموعه قرار گرفته، ابزار حذف پس زمینه (Background Removal Tool) است. با استفاده از این ابزار تنها در عرض چند ثانیه می توانید سوژه عکس را از تصویر پس زمینه جدا کنید. تمام این کارها به صورت اتوماتیک به وسیله هوش مصنوعی سیستم انجام می گردد. تصویر جدا شده و با پس زمینه شفاف را می توانید با کیفیت بالا و در قالب یک فایل PNG دانلود کنید. البته نباید انتظار خیلی زیادی از این ابزار داشته باشید. اگر برش ها و طراحی های خیلی حرفه ای مد نظر شما باشد، همچنان باید از نرم افزارهای قوی مثل فتوشاپ استفاده نموده و بخشی از کار را خودتان به صورت دستی انجام دهید. ولی اگر کاربردی ساده، رایگان و در حد میانه مدنظر داشته باشید، این مجموعه ارائه شده به وسیله Picsart بی شک جوابگو نیازهای شما خواهد بود.

ساخت تصویر پروفایل

پلتفرم ها، شبکه های اجتماعی و پیغام رسان های مختلف از ابعاد مختلفی برای تصاویر پروفایل خود استفاده می نمایند. بعضی از تصاویر مربع شکل هستند، بعضی به صورت دایره برش می خورند. در مجموع، ابعاد و حالت ایده آل تصاویر برای هرکدام از این رسانه ها فرق دارد. ابزار Profile Picture Maker به شما این امکان را می دهد که تصویر مورد نظر خود را ثبت نموده و تصویری ادیت شده، زیبا و متناسب با ابعاد رسانه مورد نظر خودتان را دانلود کنید.

تغییر ابعاد تصویر

اگر با تصاویر سروکار داشته باشید، حتماً می دانید که کمتر ابزاری به مقدار تغییر دهنده ابعاد تصویر (Image Resize) برای شما کاربرد دارد. این ابزار به شما امکان می دهد تا ابعاد تصویر خود را بدون ایجاد هیچ گونه برش (crop) و یا از دست دادن کیفیت، تغییر دهید.

فشرده سازی تصاویر با ابزار Compress Image

دوربین های عکاسی و دوربین های تلفن های هوشمند امروزی پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و کیفیت عکس های آن ها بسیار بالا رفته است. این امر باعث شده تا فایل این تصاویر حجم بسیار بیشتری پیدا کند. در بسیاری از مواقع و برای ارسال این تصاویر ناچار به کوچک تر کردن ابعاد و یا فشرده سازی عکس خواهید بود. ابزار Compress Image به آسانی به شما اجازه می دهد تا تصاویر JPEG و یا PNG خود را بارگذاری نموده و فایل فشرده شده را دانلود کنید. این ابزار به خصوص زمانی بیشتر کاربرد دارد که قصد داشته باشید از تصاویر برای صفحات وب بهره ببرید. چراکه حجم فایل ها متغیر مهمی در این زمینه شمرده می گردد و تأثیر زیادی در سرعت بارگذاری سایت شما دارد.

ساخت فونت

با استفاده از این ابزار می توانید متن موردنظر خود را نوشته و آن را به استفاده از استایل ها و فونت های زیبا و مختلف تزئین کنید. ولی یادتان باشد که این فونت ها فقط برای حروف لاتین کاربرد دارند و شاید این بخش از وب سایت کاربرد خیلی زیادی برای زبان فارسی نداشته باشد.

شمارشگر کلمه

یکی از امکانات جالب نرم افزار Microsoft Word، شمارش کلمات و حروف هر فایل و یا سند است. شما بعلاوه می تواند بخشی از متن را انتخاب نموده تا تعداد کلمات و یا حروف آن بخش را متوجه شوید. ابزار Word Counter را نمی توان یک ابزار ویرایشی دانست، ولی به شما اجازه می دهد تا بدون استفاده از این نرم افزار مایکروسافت، تعداد کلمات متن و یا سند موردنظر خود را متوجه شوید.

نمادها

نمادهای زیادی وجود دارند که دکمه ای برای آن ها روی کیبورد تعریف نشده است. تعداد این نمادها خیلی بیشتر از چیزی است که حتی تصور می کنید. با استفاده از ابزار Symbols، شما می توانید در میان صدها و هزاران نماد موجود جستجو نموده، یکی را انتخاب و کپی کنید و سپس آن را محیط نرم افزارهای مختلف مورد نظر خودتان، و یا در محیط وب به کار بگیرید.

ایموجی ها

بخش از این مجموعه ابزار به ایموجی ها و یا همان شکلک ها اختصاص پیدا نموده است. در این بخش شما می توانید در میان صدها شکلک، مورد نظر خودتان را پیدا نموده، کپی کنید و نحوه نمایش آن در دستگاه های دیگر را نیز مشاهده کنید.

منبع: Petapixel

منبع: دیجیکالا مگ

به "19 ابزار رایگان تحت وب برای ویرایش عکس ها و فیلم های شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 ابزار رایگان تحت وب برای ویرایش عکس ها و فیلم های شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید