آمادگی تهران برای بارش های پاییز ، 175 نقطه شهر لایروبی شد

به گزارش وبلاگ تاج، معاون خدمات شهری و محیط زیست سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: مجری شهری تهران برای فصل پاییز لایروبی و رسوب برداری شدند.

آمادگی تهران برای بارش های پاییز ، 175 نقطه شهر لایروبی شد

به گزارش وبلاگ تاج، رضا صفی خانی معاون خدمات شهری و محیط زیست سازمان بازرسی شهرداری تهران در شرح طرح لایروبی و رسوب برداری مجاری شهری، گفت: طرح مذکور با هدف پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری تمامی سازه ها و مجاری موجود در سطح شهر تهران، کنترل همه تجهیزات شبکه (برقی و مکانیکی سازه، شفت ها و منهول، ایمنی شبکه و...)، کنترل سامانه های زهکشی (اطمینان از جریان آب در سازه)، برطرف نواقص شبکه های زباله گیر و رسوب گیر و جلوگیری از انتقال و راهنمایی زباله و رسوبات به مجاری اصلی شبکه جمع آوری آب های سطحی انجام شد.

او اضافه کرد: در این طرح پس از بازدیدهای میدانی انجام شده به وسیله نمایندگان سازمان بازرسی، اداره کل امور خدمات شهری و منطقه ها، 175 مورد از مجاری شهری که احتیاج به لایروبی و رسوب برداری داشتند، شناسایی و دستورات لازم برای برطرف موارد مشاهده شده و ارائه مستندات با قید فوریت صادر شد.

صفی خانی با اشاره به لزوم استمرار لایروبی مسیل ها، حوضچه ها، انهار و جوی ها به ویژه در فصول بارندگی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و یا ایجاد بحران هایی همانند حادثه سیل کن، اعلام نمود: بعضی از معضلات عمرانی نظیر اتصال نامناسب، کف شکستگی، شیب نامناسب و ... نیز باعث تشدید گرفتگی مجاری شهری شده است که احتیاج به بازسازی و بازسازی فوری داشته و با پیگیری های بعمل آمده رسیدگی به این موارد هم در دستور کار منطقه ها نهاده شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمادگی تهران برای بارش های پاییز ، 175 نقطه شهر لایروبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی تهران برای بارش های پاییز ، 175 نقطه شهر لایروبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید