آیا خریدن گلکسی S21 فن ادیشن منطقی است؟

به گزارش وبلاگ تاج، سال گذشته که گلکسی S20 فن ادیشن عرضه شد، این گوشی توجه گسترده ای جلب کرد. اگرچه سامسونگ برای کاهش قیمت این گوشی به ناچار در هزینه های ساخت صرفه جویی نموده بود، اما محصول نهایی به لطف داشتن ویژگی های مجذوب کنندهی مانند دوربین عالی به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. این گوشی نسبت به محصولاتی که گوگل و اپل در آن موقع عرضه نموده بودند، در کل محصول مجذوب کننده تری بود. حالا بعد از مدت ها انتظار و انتشار صدها گزارش مختلف، چند روز قبل بالاخره گلکسی S21 فن ادیشن رسما معرفی گردید.

آیا خریدن گلکسی S21 فن ادیشن منطقی است؟

اولین مشکل این گوشی تازه بحث زمان عرضه آن است. گلکسی S21 فن ادیشن قرار بود در پاییز 2021 عرضه گردد که در این صورت، به رقیب مستقیم پیکسل 6 و آیفون 13 تبدیل می شد. البته پیکسل 6 بدون احتیاج به تخفیف 100 دلار ارزان تر از این گوشی است و با توجه به اینکه چند ماه از عرضه گوشی های ساخت اپل و گوگل می گذرد، هر دوی آن ها با تخفیف های خوبی در کشورهای مختلف به فروش می رسند.

علاوه بر این، کاربرانی که مسئله ای با خرید نسخه ریفربیش شده گلکسی S21 ندارند می توانند این گوشی را با پرداخت حدود 600 دلار بخرند. آمازون معمولا در زمینه گوشی های رفربیش شده سخت گیر است و به همین دلیل این مدل ها عملی تفاوتی با مدل های نو ندارند. از سوی دیگر، باید خاطرنشان کنیم حدود یک ماه دیگر گلکسی S22 راهی بازار می گردد و این هم یک مشکل دیگر برای گلکسی S21 فن ادیشن خواهد بود.

بعد از معرفی گلکسی S22، سامسونگ برای S21 تخفیف های قابل توجهی را اعمال می نماید و در نتیجه قیمت آن برابر یا حتی ارزان تر از S21 فن ادیشن خواهد شد. اگر S21 فن ادیشن را یک پرچم دار ارزان در نظر بگیریم، گوشی S20 فن ادیشن همچنان برای این دسته از کاربران مجذوب کنندهیت زیادی دارد. در حال حاضر مدل نو این گوشی با قیمتی در حدود 500 دلار فروخته می گردد و در صورت تمایل به خرید مدل رفربیش شده، کاربران می توانند با پرداخت حدود 350 تا 400 دلار این گوشی را بخرند.

با وجود اینکه بین دو گوشی S20 و S21 فن ادیشن حدود 16 ماه فاصله قرار گرفته، ولی شباهت های بین این دو بیش از حد انتظار است. به عنوان مثال، سه ویژگی از 4 ویژگی مهم یک گوشی در این دو مدل مشترک است؛ هر دو گوشی نمایشگر 120 هرتز امولد دارند، هر دو از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و هر دو از دوربین های یکسان استفاده می نمایند. علاوه بر این باید به گواهی IP68، پشتیبانی از شارژ بی سیم و 6 گیگابایت رم هم اشاره کنیم.

در حقیقت، باید بگوییم که گلکسی S20 فن ادیشن دو مزیت مهم نسبت به جانشین خود دارد؛ اولا همراه با این گوشی شارژر ارائه می گردد و دوما کاربران با استفاده از کارت microSD می توانند ظرفیت حافظه داخلی آن را افزایش دهند.

دریافت آپدیت تا اندروید 15؛ از مهم ترین مزایای S21 فن ادیشن

همان طور که گفتیم با کاهش قیمت S21، عملا S21 فن ادیشن در برابر این گوشی دیگر حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما در این میان، مهم ترین مزیت مدل فن ادیشن این است که به علت عرضه با اندروید 12، در نهایت اندروید 15 را هم دریافت خواهد نمود ولی گوشی S21 تا اندروید 14 از آپدیت نرم افزاری بهره مند خواهد شد.

بنابراین اگر به پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر اهمیت می دهید، می توانید دوربین بهتر، حسگر اثر انگشت بهتر و طراحی شیک تر را فدا کنید و در عوض آپدیت نرم افزاری بهتری دریافت کنید.

آیا گلکسی S21 فن ادیشن انتظارات کاربران را برآورده می نماید؟

S21 فن ادیشن قرار است امکانات گوشی های پرچم دار با قیمت کمتری ارائه کند اما به علت نداشتن شارژر و حذف کارت حافظه microSD، مطمئنا بعضی کاربران را ناامید خواهد نمود. طی 16 ماهی که از عرضه S20 فن ادیشن می گذرد، بازار موبایل با تغییرات گسترده ای روبه رو شده است. طی این مدت تعداد زیادی میان رده قدرتمند و ارزان راهی بازار شده اند که حتی در بعضی حوزه ها نسبت به گوشی های گران قیمت تجربه بهتری به ارمغان می آورند.

البته بعضی از این گوشی از ویژگی های پر زرق وبرقی مانند بدنه ضد آب و شارژ بی سیم بهره نمی برند اما این مشخصه ها برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی ندارد.

در این میان، باید خاطرنشان کنیم در بعضی بازارها مانند اروپا، کاربران با قیمت مشابه گلکسی S21 فن ادیشن به گزینه های بسیار مجذوب کننده تری دسترسی دارند. به عنوان مثال، آیفون 13 با تخفیف با قیمت 820 یورو در بازار اروپا به فروش می رسد و این یعنی فقط 70 یورو گران تر از گلکسی S21 فن ادیشن محسوب می گردد.

البته فرض می کنیم کاربر به خرید آیفون علاقه دارد. باید خاطرنشان کنیم که آیفون 13 در کل ویدیوها و عکس های بهتری نسبت به S21 فن ادیشن ثبت می نماید، بدنه مجذوب کننده تری دارد، دو سال بیشتر آپدیت نرم افزاری دریافت می نماید و ضمناً بسیار سریع تر است. از سوی دیگر، پیکسل 6 از نظر کیفیت عکاسی و فیلمبرداری نسبت به دیگر گوشی های اندرویدی عملکرد فوق العاده ای ارائه می نماید، نرم افزار آن بسیار سبک است و 2 گیگابایت رم بیشتری را ارائه می دهد.

بعلاوه باید به گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ 3 هم اشاره کنیم در حال حاضر با قیمت 700 یورو می توان آن را خریداری کرد. اگرچه این گوشی از نظر سخت افزاری امکانات شگفت انگیزی ندارد، اما در عوض از نمایشگر تاشو استفاده می نماید و بسیاری از کاربران دوست دارند چنین گوشی خاصی را در دست بگیرند. اما اگر فرض کنیم فرد علاقه مند به S21 فن ادیشن هوادار پروپاقرص گوشی های سامسونگ است، چنین فردی بهتر است حدود 100 دلار روی بودجه خود بگذارد و در عوض S22 را بخرد که به زودی معرفی می گردد.

روی هم رفته و با توجه به تمام نکات ذکر شده، خرید گلکسی S21 فن ادیشن کار چندان عاقلانه ای نیست زیرا با این قیمت، کاربران می توانند گزینه های بسیار بهتری را بخرند. از سوی دیگر باید منتظر معرفی سری S22 بمانیم تا ببینیم مدل استاندارد این خانواده نسبت به S21 فن ادیشن چه حرفی برای گفتن دارد. به نظر شما گوشی گلکسی S21 فن ادیشن توجه کاربران زیادی را جلب می نماید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا خریدن گلکسی S21 فن ادیشن منطقی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خریدن گلکسی S21 فن ادیشن منطقی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید