انتشار نخستین مجموعه شعر کوتاه نازیلا نوبهاری

به گزارش وبلاگ تاج ، مجموعه شعر تنهایی آه، اثر نازیلا نوبهاری طی روزهای گذشته از سوی انتشارات آثار برتر راهی بازار نشر شده است.

انتشار نخستین مجموعه شعر کوتاه نازیلا نوبهاری

نوبهاری در کتاب تازه منتشر شده اش گلچینی از شعرهای کوتاهش را در یک مجموعه گردآوری نموده است. شعرهای کوتاه با درون مایه احساسی و اجتماعی است که نشان دهنده نگاه شاعر به مسائل پیرامون اوست. زن، رنج، جامعه، روابط انسانی و البته عشق از نکات مورد توجه شاعر در این کتاب است.

دغدغه نوبهاری برای انتقال مفاهیم با کم ترین کلمات و بیش ترین تاثیرگذاری در ابیات کتاب مشهود است. تنهاییِ آه شامل 133 قطعه شعر کوتاه با توصیفاتی لطیف، بدیع و شاعرانه است که بین سال های 95 تا 98 نوشته شده است.

در ابتدای این مجموعه مقدمه ای به قلم کامران شرفشاهی آمده که در آن درباره شعر کوتاه توضیحاتی داده است.

این کتاب نخستین مجموعه شعر کوتاه نازیلا نوبهاری است که پیش از این سه مجموعه شعر با عناوین رها بخواه مرا چون باد، سکوت شب بوها و رویای پیچک ها را در کارنامه شاعری خود ثبت نموده است. شعرهای کوتاه مجموعه تنهایی آه گزیده ای از شعرهای نوبهاری با مضامین عاطفی و اجتماعی ست که در پیرامون همه ما موج می زند.

در چند شعر کوتاه این کتاب می خوانیم:

قدم می زنم

میان بعدازظهری

پاییزی

و شبیه تو می گردد

هر عابری خسته ای

که در شهر پرسه می زند!

کاش کنارم بودی

تا در یک تله تئاتر

دو نفره

دنیا تنهایی مان را

به صحنه می بردیم!

ماتیک سرخی

روی فیلتر سیگار

تنها

سوغاتی من بود

از شلوغی تهران!

نازیلا نوبهاری از سال 1383 فعالیت ادبی خود در حوزه رمان، شعر و نوشتن کتاب برای بچه ها را شروع کرد. نوشته های او رئال و برگرفته از شخصیت های واقعی است. توجه او به مسائل تبعیض جنسیتی، حقوق زنان و مسائل اجتماعی و طبقاتی در بیشتر آثارش قابل رویت است.

مجموعه شعر تنهایی آه، اثر نازیلا نوبهاری در 148 صفحه، شمارگان 1000 نسخه به بهای 23 هزار تومان از سوی انتشارات آثار برتر راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار نخستین مجموعه شعر کوتاه نازیلا نوبهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار نخستین مجموعه شعر کوتاه نازیلا نوبهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید