ادبیات

16 نقطه از گلستان میزبان برنامه های دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است

جواد قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در گرگان، گفت: از تاریخ 14 تا 28 اردیبهشت ماه امسال در 16 شهرستان و منطقه استان گلستان، به مناسبت دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن، برنامه هایی پیش بینی و اجرا خواهد...

9 اردیبهشت 1402

پوتراجایا شهر الکترونیکی مالزی

پوتراجایا شهری بسیار نو اما با تکنولوژی های فراوان است که به شهر هوشمند و الکترونیکی مالزی نیز مشهور است. پوتراجایا مرکز سیاسی مالزی است که 20 سال پیش تاسیس شد و با سیستم های هوشمند و منظم الکترونیکی و دیجیتالی طراحی شده است. از آن موقع به بعد این شهر به...

14 شهریور 1401

فراز بهزادی؛ شاعر و منتقد ادبی درگذشت

فراز بهزادی شاعر، منتقد ادبی و صاحب آثاری، چون بگو در ماه خاکم نمایند دیشب بر اثر ایست قلبی درگذشت.

17 اردیبهشت 1401

فعالیت 684 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور

خبرنگاران/فارس معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه در 726 منطقه آموزشی کشور 684 پژوهش سرای دانش آموزی در حال ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی هستند.

3 بهمن 1400

روایت کُمیک مهاجران کانادا از تجربه های خود

تجربه مهاجرت ممکن است برای افراد خارج گود چندان شباهتی به کمدی نداشته باشد - اما برای مهاجران لحظات کمدی زیاد است! چرا که آمیخته شدن با جامعه ای نو، مثل مبارزه است. فرهنگی متفاوت، برقراری ارتباط به زبان دوم یا حتی سوم باعث می گردد که مهاجر به فردی آسیب...

19 شهریور 1400

پیشنهاد کتاب: در اسارت زمان، نوشته بن التون

آثار ادبی و سینمایی زیادی سراغ دارم که یک آرزو و مفهوم را به شیوه های گوناگون تصور و تخیل می نمایند:

24 مرداد 1400

10 سریال فانتزی برتر در حال پخش از بدترین تا بهترین

سریال های تلویزیونی فانتزی طی چند سال گذشته بیشتر و کیفیت آن ها بهتر شده است. اما بهترین سریال های فانتزی به انتخاب راتن تومیتوز کدام سریال ها هستند؟

10 خرداد 1400

چند مدل تزیین آش دندونی به همراه عکس

آش دندونی برای سهیم شدن دیگران در شادی دندان درآوردن فرزندمان طبخ می گردد. از اینرو بهتر است آن را تزیین شده و زیبا عرضه کنیم. در این مطلب چند مدل تزیین آش دندونی توضیح داده می گردد که به سادگی قابل اجراست.

11 اسفند 1399

اکونومیستا: طلوع اقتصاد جهانی با غروب ترامپ محقق می گردد

نشریه اکونومیستا در گزارشی با موضوع احیای جهانی سازی اقتصاد نوشت، به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید دید سیاست های معکوس دولت آینده نسبت به یکجانبه گرایی دونالد ترامپ تا چه میزان بر ترمیم اقتصاد یکپارچه بین المللی تاثیرگذار...

25 آذر 1399

واکنش سایه به درگذشت شجریان

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) در واکنش به درگذشت محمدرضا شجریان می گوید: برای این مصیبت کلمه ندارم.

25 آبان 1399

بهترین فیلم های جنگی در 2020

اگرچه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییرات بسیار بزرگی در سازوکار صنعت سینما ایجاد شده، اما سینماداران بزرگ جهانی تلاش می کنند با جذاب تر کردن چیدمان اکران استقبال عمومی از تماشای فیلم در سالن های سینما را افزایش دهند.

7 آبان 1399

موزه مقدم کجاست ، تنها یادگار محسن مقدم و همسرش

در تهران هم هنوز می توان خانه هایی را یافت که جایی برای مرور تاریخ هستند. یکی از این مکانها، خانه موزه مقدم بوده که بنابر وصیت محسن مقدم به دانشگاه تهران اهدا شد و اکنون موزه ای است برای بازدید عموم. محسن مقدم که در سال 1279 شمسی به دنیا آمد، یکی از اولین...

2 مهر 1399

انتشار نخستین مجموعه شعر کوتاه نازیلا نوبهاری

به گزارش خبرنگاران ، مجموعه شعر تنهایی آه، اثر نازیلا نوبهاری طی روزهای گذشته از سوی انتشارات آثار برتر راهی بازار نشر شده است.

28 مرداد 1399

انتشار دومین مجموعه شعر نیما قیومی

به گزارش خبرنگاران ، کتاب پشت میله های ارغوانی دومین مجموعه شعر از شاعر جوان نیما قیومی است که در آن مجموعه ای از اشعار شاعر از سال های 1395 تا 1398 در قالب سپید آمده است.

25 مرداد 1399

بازخوانی یک گفت وگو با نجف دریابندری

نجف دریابندری می گفت: نسل مترجمان دارد ور می افتد و جای خالی مترجمانی مثل من، محمد قاضی، ابوالحسن نجفی و رضا سید حسینی پُر نشده است.

11 تیر 1399

گالری با نقاشی های 15 هزار ساله

دانشمندان دریافتند سنگ نگاره های متعلق به دوران پارینه سنگی که در غارهایی واقع در سیبری و مغولستان کشف شده اند حدود 7 هزار سال قدیمی تر از آنچه که پیش تر ارزیابی می شدند، هستند.

8 تیر 1399

همه چیز درباره مشهد

مشهد ، از پایگاه های مذهبی ایران می باشد که سالانه زائران بی شماری را جذب می کند و سفر به این استان ایران خالی از لطف نمی باشد.

6 خرداد 1399

خبرنگاران اعلام برنامه های امروز آموزش مکمل برای دانش آموزان

تهران- خبرنگاران- برنامه آموزشی دانش آموزان در روز دوشنبه 19اسفند که به وسیله شبکه های آموزش و 4 سیما ارائه می گردد، اعلام شد.

7 اردیبهشت 1399

ماجرای ضرر میلیاردی محسن یگانه، آقای خواننده برای همیشه از ایران رفت؟

یک ضرر میلیاردی، محسن یگانه خواننده قطعه های هیت پاپ و صاحب سبک را به صدر اخبار موسیقی بازگرداند.

28 اسفند 1398