ایلان ماسک از برنامه جامع جدیدی در حوزه انرژی پایدار رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ تاج، ایلان ماسک بخش سوم برنامه جامع (Master Plan) تسلا را فاش کرد که در آن این شرکت کوشش جهانی برای از بین بردن سوخت های فسیلی و روی آوردن به انرژی پایدار را رهبری خواهد نمود. تسلا با برگزاری یک رویداد در گیگافکتوری خود در آستین، تگزاس، به این طرح اشاره نموده است.

ایلان ماسک از برنامه جامع جدیدی در حوزه انرژی پایدار رونمایی کرد

تسلا با پروژه های خود 10 تریلیون دلار برای تحقق آینده ای با انرژی های پایدار سرمایه گذاری می نماید.

ایلان ماسک بخش سوم برنامه جامع (Master Plan) تسلا را فاش کرد که در آن این شرکت کوشش دنیای برای از بین بردن سوخت های فسیلی و روی آوردن به انرژی پایدار را رهبری خواهد نمود. تسلا با برگزاری یک رویداد در گیگافکتوری خود در آستین، تگزاس، به این طرح اشاره نموده است.

برنامه Master Plan 3 شامل اضافه کردن انرژی تنو پذیر به شبکه موجود، فراوری خودرو های برقی بیشتر، نصب پمپ های حرارتی در خانه ها و ساختمان ها، استفاده از سیستم های تحویل گرما با درجه حرارت بالا و هیدروژن برای کاربرد های صنعتی و ساخت هواپیما ها و قایق های پایدار است. ماسک برای ایجاد فرهنگ انرژی پایدار این برنامه ها را اعلام نموده است.

سرمایه گذاری تسلا برای تحقق این برنامه

تسلا با پروژه های خود 10 تریلیون دلار سرمایه گذاری می نماید تا بتواند این آینده پایدار که به وسیله انرژی تنو پذیر تأمین می گردد را ایجاد کند. ماسک در جریان این رویداد گفت:

یک مسیر تعیین برای انرژی پایدار روی زمین وجود دارد. این امر نیازی به از بین بردن زیستگاه های طبیعی ندارد و نیازی نیست که سخت گیر باشیم و استفاده از برق را متوقف کنیم.

بخش بزرگی از دستیابی به این هدف شامل توسعه ظرفیت ذخیره انرژی دنیا تا 240TWH (تتراوات در ساعت) می گردد. در طول این رویداد، مدیران تسلا گفتند که این امر می تواند بدون نیاز به استخراج اندازه قابل توجهی از سنگ معدن انجام گردد. ماسک نیز ادعا کرد که فقط به کمتر از 30 درصد از کل نیکل موجود در زمین نیاز دارد. همچین برای تحقق این برنامه به آهن نیز نیاز است، اما ماسک نگرانی از آن ندارد، زیرا فراوان ترین فلز روی کره زمین است.

ماسک در ادامه شرح داد که زیرساخت های مورد نیاز برای این کار که شامل باد و انرژی خورشیدی می گردد، کمتر از 0.2 درصد از سطح زمین را به خود اختصاص داده اند.

با این حال، هنوز جزئیات کاملی درباره برنامه تسلا و تحقق اهداف آن اعلام نشده است و ماسک قول داد که به زودی شرحات بیشتری درباره آن منتشر کند. بعلاوه در این رویداد تقریباً سه ساعته هیچ اطلاعات خاصی در خصوص خورد های نو این شرکت ارائه نشده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "ایلان ماسک از برنامه جامع جدیدی در حوزه انرژی پایدار رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک از برنامه جامع جدیدی در حوزه انرژی پایدار رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید