بیش از 104 هزار دوز واکسن کرونا در کاشمر تزریق شده است

به گزارش وبلاگ تاج، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: تا به امروز بیش از 104 هزار دوز واکسن کرونا به جمعیت هدف برنامه ملی واکسیناسیون در این شهرستان تزریق شده است.

بیش از 104 هزار دوز واکسن کرونا در کاشمر تزریق شده است

مسلم ساقی ظهر امروز در هشتاد و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان کاشمر اضافه نمود: بر اساس آمار اعلامی تا به امروز 64.4 درصد جمعیت کاشمر و افراد میهمان در این شهر 2 دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت نموده و در برابر این ویروس واکسینه شده اند. گزارش ارائه شده از پیک پنجم و سوم کرونا نمایانگر آن است که همچنان پیک پنجم تمام نشده و طی 2 روز گذشته شاهد افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان شهید مدرس این شهرستان بوده ایم.

وی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و مراجعه نکردن شهروندان برای واکسیناسیون مجددا شاهد افزایش مبتلایان به کرونا خواهیم بود، توضیح داد: چه بسا با این شرایط وارد پیک ششم شویم که قطعا شرایط آن بسیار سخت خواهد بود. در حال حاضر تعدادی از مردم واکسینه شده اند و همین موضوع عادی انگاری بیماری را در جامعه رواج خواهد داد.

فرماندار کاشمر اسم کرد: واکسیناسیون شهروندان کاشمر به این معنا نیست که جامعه ایمنی قابل قبولی دارد. مردم باید بدانند که تزریق این تعداد دوز واکسن به معنی احساس راحتی، عدم استفاده از ماسک و اینکه خطری ما را تهدید نمی کند، نیست بلکه مانند گذشته باید پروتکل های بهداشتی به درستی رعایت گردد.

پیش بینی ورود کاشمر به پیک ششم در اواخر مهر و اوایل آبان ماه

در این جلسه دکتر محمد جواد یزدانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر، گفت: مهمترین مساله این روزهای کشور موضوع واکسیناسیون بوده که اثرات و نکات مثبتی هم دارد که این مسائل برای همه مشهود است. آمار بستری و فوت افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای که قبل از پیک پنجم، 2 دوز واکسن را دریافت نموده بودند، کاهش پیدا نموده و برعکس مرگ و میر و ابتلا در افراد بدون بیماری زمینه ای و آن هایی که واکسیناسیون انجام نداده اند، بیشتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه واکسن همچنان یک احتیاج جدی و حیاتی است، گفت: با آنالیز ها و شرایط خاص منطقه پیش بینی می گردد که اواخر مهر و اوایل آبان ماه ممکن است با پیک ششم کرونا روبرو شویم. اگر در این چهار هفته که دوران طلایی است، پوشش واکسیناسیون را بالاتر ببریم و حداقل 80 درصد جامعه هدف یک دوز واکسن دریافت نمایند، پیک ششم خفیف تر خواهد بود و مرگ و میر کمتری خواهیم داشت.

یزدانی بیان نمود: حدود 98 هزار و 448 نفر از ساکنان کاشمر تا به امروز یکی از 2 دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند که پوشش نسبتا قابل قبولی است ولی برای ادامه کار احتیاجمند همکاری و اطلاع رسانی تمام دستگاه های اجرایی به وسیله فضاها و محیط های در اختیار هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیش از 104 هزار دوز واکسن کرونا در کاشمر تزریق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 104 هزار دوز واکسن کرونا در کاشمر تزریق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید