تدوین اطلس بازی های بومی و محلی در خوسف

به گزارش وبلاگ تاج، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف از تدوین اطلس بازی های بومی و محلی در شهرستان اطلاع داد و گفت: این اطلس به زنده نگه داشتن بازی های بومی و محلی شهرستان یاری شایانی خواهد نمود.

تدوین اطلس بازی های بومی و محلی در خوسف

فاطمه چهکندی نژاد در گفت وگو با وبلاگ تاج اظهار کرد: بیش از 70 درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی زندگی می نمایند؛ لذا توجه به ورزش روستایی از اولویت های این اداره شهرستان است.

وی ادامه داد: در دهه فجر برنامه های متنوع ورزشی، پیاده روی خانوادگی، مسابقات فوتسال، والیبال، شطرنج، دوچرخه سواری، بازی های بومی و محلی پیش بینی شده است که با همکاری و همیاری دستگاه های اجرایی، دهیاران و ورزشکاران در سطح شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف، تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان را 400 نفر مطرح نمود و اضافه کرد: افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته یکی از اولویت های این اداره است.

چهکندی نژاد با بیان اینکه در دهه مبارک فجر زمین چمن مصنوعی در شهر خوسف به بهره برداری خواهد رسید، توضیح داد: این زمین چمن می تواند قسمتی از مسائل ورزشکاران در مورد زمین ورزشی را مرتفع کند.

وی با اشاره به اینکه استخر سرپوشیده شهر خوسف یکی از مطالبات عمومی در این شهر است، اضافه کرد: با مشارکت بنیاد مستضعفان این پروژه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف گفت: در اقصی نقاط شهرستان دارای استعدادهای بالقوه ورزشی وجود دارند که باید از این استعدادها برای شکوفا شدن حمایت کرد.

چهکندی نژاد یکی از دغدغه ورزشکاران را نبود زیرساخت های ورزشی مطرح نمود و اضافه کرد: از بیش از 200 روستای دارای سکنه تنها در چهار روستا سالن ورزشی وجود دارد و بسیاری از روستاها تا سالن ورزشی بیش از صد کیلومتر فاصله دارند.

وی گفت: به علت پراکندگی بسیار زیاد روستاها و دوری از مرکز و همچنین نرم جمعیتی بعضا پایین متاسفانه نتوانسته ایم امکانات لازم را در دسترس بسیاری از روستا قرار دهیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف اعلام کرد: امکانات اولیه ورزشی همچون میز پینگ پنگ، شطرنج، دارت، فوتبال دستی در خانه های ورزش وجود دارد و در این شهرستان 26 خانه ورزش روستایی تجهیز شده است.

چهکندی نژاد به استفاده از توان جوانان و نوجوانان برای برطرف مسائل این حوزه اشاره نمود و اضافه کرد: در حال حاضر تنها یک سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعال است و کارهای مقدماتی راه اندازی سه سازمان مردم نهاد دیگر در راستای گردشگری، آسیب های اجتماعی و ورزشی در دستور کار است .

وی گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند به عنوان راهکاری مناسب برای حل مسائل جوانان، ارائه مسائل و درخواست های آنان استفاده شوند و همچنین با اعتباراتی که در این حوزه وجود دارد می تواند در راستای برطرف این مسائل گام بردارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف اعلام کرد: همگانی کردن ورزش و توجه به ورزش بانوان به عنوان سیاست های کلی وزارت ورزش و جوانان است که در این راستا اقدامات بسیار خوبی آغاز شده است.

چهکندی نژاد گفت: از دورترین روستا به مرکز شهرستان توانستیم در رشته کونگ فو بانوان قهرمان کشوری داشته باشیم که این خود موید استعدادهای ناب ورزشی در روستاهای شهرستان است.

وی ادامه داد: بسیاری از ورزش های قدیمی در روستاها به دست فراموشی سپرده شده که طی چهار سال اخیر برای احیای این ورزش های سنتی که جزئی از فرهنگ ما است، در اقصی نقاط شهرستان جشنواره ها و مسابقات بومی و محلی برگزار نموده ایم.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف از ابلاغ طرح ورزشی فجر تا نوروز اطلاع داد و یادآور شد: برنامه های ورزشی به صورت هفتگی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

چهکندی نژاد اعلام نمود: در مجموع 50 برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت دهه مبارکه فجر در شهرستان خوسف برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تدوین اطلس بازی های بومی و محلی در خوسف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین اطلس بازی های بومی و محلی در خوسف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید