تصاویر بزرگترین زلزله قرن مغرب ، از خودروهای له شده زیر آوار تا ریزش یکباره ساختمان مسکونی

به گزارش وبلاگ تاج، کشور مغرب نیمه شب گذشته شاهد وقوع زلزله ای 7ریشتری بود که به گفته کارشناسان مغربی، بزرگترین زلزله یک قرن اخیر این کشور به شمار می رود. مرکز ژئوفیزیک مغرب، قدرت زمین لرزه را 7.2 ریشتر و مرکز آن را در 71 کیلومتری جنوب غربی این کشور اظهار داشت.

تصاویر بزرگترین زلزله قرن مغرب ، از خودروهای له شده زیر آوار تا ریزش یکباره ساختمان مسکونی

به گزارش وبلاگ تاج، این مرکز گفته که در جریان این زلزله، زمین حدود 20 ثانیه لرزید و بر اساس آمارهای اولیه، تا به امروز 296 نفر جان خود را از دست داده و 153 نفر مجروح شده اند. به گفته شاهدان، مردم بعلاوه در شهر رباط در حدود 350 کیلومتری شمال اغادیر مرکز زمین لرزه، از ترس وقوع زلزله شدیدتر، خانه های خود را ترک نموده اند. این اولین بار در یک قرن اخیر است که چنین زمین لرزه ای در مغرب ثبت می گردد. در سال 1960 نیز زمین لرزه ای به بزرگی 5.8 ریشتر در نزدیکی اغادیر رخ داد که هزاران نفر را کشت.

اولین تصاویر لحظه وقوع زلزله هولناک 7 ریشتری در مغرب | 296 کشته و 153 زخمی

به گفته مقامات محلی، بیشتر قربانیان در منطقه صعب العبور کوهستانی هستند. منتصیر ایتری یکی از اهالی روستای کوهستانی اسنی، نرسیده به کانون زمین لرزه، گفت: همسایگان ما زیر آوار هستند و ما کوشش می کنیم با وسایل موجود، آنها را نجات دهیم. بیشتر خانه های آنجا آسیب دیده است.

این زمین لرزه در شهرهای ساحلی رباط، کازابلانکا و اساویرا و بعلاوه در کشورهای همسایه الجزایر و حتی پرتغال نیز احساس شد. سفارت آمریکا در مغرب نیز درباه وقوع پس لرزه ها در طول 24 ساعت آینده هشدار داد و خاطرنشان کرد که هشدار وقوع سونامی در منطقه ها ساحلی اعلام خواهد شد.

زمین لرزه مغرب زمین لرزه مغرب زمین لرزه مغرب

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر بزرگترین زلزله قرن مغرب ، از خودروهای له شده زیر آوار تا ریزش یکباره ساختمان مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر بزرگترین زلزله قرن مغرب ، از خودروهای له شده زیر آوار تا ریزش یکباره ساختمان مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید