خبرنگاران 2 میلیارد ریال یاری مردم استان سمنان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال شد

به گزارش وبلاگ تاج، سمنان- خبرنگاران- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: 2 میلیارد ریال یاری های نقدی و غیر نقدی مردمی جمع آوری شده در پایگاه های این جمعیت در استان روز پنجشنبه برای هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال شد.

خبرنگاران 2 میلیارد ریال یاری مردم استان سمنان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال شد

مظفر محمد خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با وبلاگ تاج اضافه نمود: 24 پایگاه هلال احمر استان سمنان یاری های نقدی و غیرنقدی مردم به سیل زدگان سیستان و بلوچستان را دریافت کردند و این پایگاه ها در شعبه های شهرستانی این جمعیت و میدان های اصلی هر شهر مستقر است.

وی بیان نمود: اقلام و لوازم بهداشتی شامل موادضدعفونی کننده، مواد غدایی شامل برنج، کنسرو، روغن و نان خشک،کتاب داستان برای بچه ها و لوازم ورزشی توسط مردم نوع دوست به پایگاه های جمعیت هلال احمر استان سمنان تحویل داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد: پتو، بخاری، چادر و البسه از دیگر اقلامی جمع آوری شده در پایگاه های جمعیت این استان برای سیل زدگان سیستان وبلوچستان ارسال شد.

وی با اشاره به بارندگی های دی ماه و وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، توضیح داد: تامین نیازهای مردم آسیب دیده از حوادث طبیعی شامل سیل و زلزله و یاری به آن ها یکی از اولویت های جمعیت هلال احمر استان سمنان است.

محمدخانی تاکید نمود: خیران و سازمان های مردم نهاد می توانند برای فرستادن یاری های خود به سیل زدگان سیستان و بلوچستان با این جمعیت هماهنگ باشند.

بارش باران سیل آسا در جنوب شرق کشور که در شامگاه پنجشنبه 19 دی شروع شده بود، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار دادو سبب جاری شدن سیلاب در این استان ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان ها وخیم تر اعلام شد به طوری که میزان بارش ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته 26 برابر شد و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشت.

در سیستان و بلوچستان تعداد 500 روستا و 14 شهرستان درگیر سیل شدند و 20 هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دید؛ تا جایی که امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها به وسیله بالگرد و یا قایق امکان پذیر بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 2 میلیارد ریال یاری مردم استان سمنان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 میلیارد ریال یاری مردم استان سمنان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید