دیدنی ترین سازه های معماری در جهان که جاذبه ای توریستی هستند

به گزارش وبلاگ تاج، گنبدها یکی از زیباترین و چشم نواز ترین بخش هایی هستند که می گردد در معماری معروف ترین سازه های معماری در جهان مشاهده کرد. این حجم گرد و تو خالی ظرافتی خاص را به ساختمان می دهد و موجب جذابیت آن می گردد. گنبدها را می توان در دیدنی ترین سازه های معماری در جهان از مصالح متفاوتی ساخت و به ساختار یک بنا افزود. در گذشته استفاده از گنبد در نواحی سردسیر بسیار رایج بوده چرا که برف قدرت نشستن بر روی این سازه را در بین بهترین سازه های معماری در جهان ندارد و به همین ترتیب آسیب کمتری به کل بنا وارد می گردد. از جهت دیگر در گذشته بعضی دولت ها و امپراتوری ها علاقه ای شدید به ساخت گنبدها در سازه های خود داشتند که رومیان و ایرانیان از این حیث در جهان نمونه هستند. امروزه زیباترین نمونه از گنبدها را می توان در ایران و اروپا مشاهده کرد.

دیدنی ترین سازه های معماری در جهان که جاذبه ای توریستی هستند

1) Saint Basils Cathedral

بنای فوق العاده معروف Saint Basils Cathedral بین سال های 1534 و 1561 در مسکو بنا شد. این بنا در روسیه جذابیتی خاص دارد و به علت بهره مندی از گنبد های مخروطی متعدد در بنا یکی از مشهورترین سازه های دنیا در این سبک محسوب می گردد. اعجاب معماری در این بنا تا آنجا خاص و منحصر به فرد است که نمی توان نمونه ای از آن را در کل روسیه مشاهده کرد. امروزه 9 گبند معروف این بنا مقصدی خاص برای انواع تور مسافرتی به حساب می آیند و گردشگران در قالب تور یک روزه از این بنای فوق العاده تماشا می نمایند.

2) Taj Mahal

تاج محل بنایی است مسجد مانند با گنبدی سفید که در سال های 1632 تا 1653 به دست شاه دنیا یکی از امپراتوری های مغول ساخته شد. گنبد فوق العاده زیبا و بزرگ تاج محل نقطه عطف این بنا است و شهرتی دنیای دارد. این گنبد در حدود 35 متر ارتفاع دارد و در قسمت بالایی شبیه به یک نیلوفر آبی طراحی شده. این بنا در حال حاضر از معروف ترین سازه ها در دنیا است و هر روزه به وسیله انواع تور مسافرتی و تور یک روزه مورد بازدید قرار می گیرد.

3) Hagia Sophia

این بنا در قرن 15 میلادی به وسیله امپراتوری عثمانی در ترکیه بنا شد. این بنای فوق العاده که سنبل ترکیه امروزی است به دست معماران رومی طراحی شد. در ساختار این بنا انواع گنبدهای کوچک و بزرگ تعبیه شده ، بلندترین گنبد این سازه در حدود 31 متر ارتفاع دارد. این بنا همه روزه پذیرای سیل بزرگی از انواع تور مسافرتی است. جهانگرد هایی که به ترکیه وارد می شوند در قالب تور یک روزه از این بنای فوق العاده بازدید می نمایند.

4) Peters Basilica

ساخت این ساختمان عجیب و حیرت آور در سال 1605 شروع شد و در سال 1615 تکمیل شد. این ساختمان که از بزرگترین سازه های کلاسیک دنیا محسوب می گردد توانسته با معماری خارق العاده خود شهرتی دنیای بدست بیاورد. این گنبد در حدود 136 متر ارتفاع دارد و به عنوان بزرگترین گنبد دنیا شناخته می گردد. می توان گفت که سنبلی است عالی برای فلورانس ایتالیا که مهد معماری و هنر است.

منبع: همگردی

به "دیدنی ترین سازه های معماری در جهان که جاذبه ای توریستی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین سازه های معماری در جهان که جاذبه ای توریستی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید