رشد بیش از 100 درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ تاج، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه کشت محصولات استراتژیک موجب ارتقای ضریب امنیت غذایی می گردد.

رشد بیش از 100 درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی

اکبر کرامتی در شروع همایش کشت محصولات پاییزه درسال زراعی تازه، با اشاره به ضرورت دستیابی به پایداری تولید در کشت محصولات استراتژیک و ارتقای ضریب امنیت غذایی و اهمیت توسعه کشت قراردادی اظهار کرد: در سال زراعی 1400-1401 طبق برآورد نهایی، 438 هزار تن گندم از گندمکاران خریداری شد که استان با رشد بیش از 100 درصدی خرید گندم رتبه 6 کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: بیش از 133 میلیارد تومان اعتبار برای تولید بذر برای واحد های تولید و تولید بذر اختصاص یافته است که باید پیگیر تخصیص به موقع این تسهیلات اعتباری باشیم.

کرامتی خاطر نشان کرد: 195 میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری تخصیصی به بخش مکانیزاسیون استان است که تا به امروز به وسیله بانک عامل استانی جذب نشده است تا بتوانیم پشتیبانی لازم را در جهت ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در کشور نوعا گندم بنیان است، گفت: مدیریت بهینه مزارع گندم باعث می گردد تولید سایر محصولات زراعی که در تناوب با کشت این محصول کشت می گردد، نیز از بهره وری خوبی برخوردار باشند.

کرامتی اضافه کرد: برنامه ابلاغی برای کشت گندم در سال زراعی 1402-1401 برای کشت محصول گندم آبی در سطح 92 هزار هکتار و 282 هزار هکتار گندم دیم است که امیدواریم با توجه به قیمت مناسب خرید تضمینی گندم در سال آینده و نهاده ها احتمال افزایش سطح زیر کشت گندم در سال زراعی تازه داشته باشیم.

وی تاکید نمود: توزیع جغرافیایی بین شهرستانی و مراکز جهاد کشاورزی برای سال زراعی تازه در کنار برنامه ریزی عملیاتی و تامین نهاده های مورد احتیاج اجرا شده و به شهرستان ها اعلام شده تا با بهره گیری از توان تشکل های غیردولتی و کشاورزان برنامه ابلاغی کشت پاییزه گندم محقق گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد: امیدواریم سال جاری با اعلام به موقع قیمت مناسب بذر گندم شاهد افزایش نفوذ بذر اصلاح شده در بین کشاورزان باشیم، چرا که در سال زراعی 1402- 1401 مقدار تولید بذور اصلاح شده در طبقات و ارقام مختلف به مقدار 23 هزار تن تولید شد که این بذور قبل از فصل کشت در اختیار زارعین استان قرار خواهد گرفت.

وبلاگ تاج آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رشد بیش از 100 درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بیش از 100 درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید