روایت کُمیک مهاجران کانادا از تجربه های خود

به گزارش وبلاگ تاج، تجربه مهاجرت ممکن است برای افراد خارج گود چندان شباهتی به کمدی نداشته باشد - اما برای مهاجران لحظات کمدی زیاد است! چرا که آمیخته شدن با جامعه ای نو، مثل مبارزه است. فرهنگی متفاوت، برقراری ارتباط به زبان دوم یا حتی سوم باعث می گردد که مهاجر به فردی آسیب پذیر و در عین حال بسیار خنده دار تبدیل گردد. حسی که تنها ماهی خارج از تنگ آب درک می نماید.

روایت کُمیک مهاجران کانادا از تجربه های خود

خانم Carol Zoccoli یکی از مهاجران داخل کاناداست که برنامه ای کمدی را برای یاری به مهاجران در آمیخته تر شدن با جامعه کانادا اجرا می نماید. او در نمایش کمدی خود در رابطه با مهاجرت و مهاجران مخاطبین را اینچنین خطاب کرد و گفت ما با قصه گویی می تونیم به هم نزدیک تر شیم و همدیگرو بشناسیم. ما اینجاییم تا این فرهنگ رو با هم بسازیم و البته سفیدپوست ها رو دست بندازیم مگه نه؟ خیلی از مهاجرای داخل کانادا رو میشناسم که غیر از رستوران هیچ فعالیت فرهنگی دیگه ای ندارند. تفریح شون هم فقط تلویزیونیه که به زبون مادریشون می بینن.

او این برنامه کمدی را تهیه نموده است تا به قول خودش اگه بخشی از فرهنگ نشیم نمیتونیم بخشی از شهر باشیم. این بود که در سال 2017 برنامه کمدی تحت اسم کمدی به اسم زبان دوم را تهیه کرد. این برنامه استعدادیابی برای کمدین های مهاجر نسل اول و دوم است و به طور مرتب اجرا می گردد. در این برنامه چند تن از کمدین های حرفه ای کانادا هم حضور دارند.

خانم سلما هندی مسلمان محجبه هم یکی دیگر از مهاجران کانادا است که روایت های خنده داری از حضور خود در این کشور را برای مخاطبین برگزار می نماید. کمدی های او اکثرا تیپ سازی از مهاجران را به چالش می کشد و عاری از شوخی های رکیک و بی ادبی است. او می گوید: من فکر می کنم زندگی یه جوکه. راحت می شه زندگی رو به روایت کمدی تبدیل کرد. اولین شوی کمدی من در خصوص پدر و مادرم و شیوه تربیت سختگیرانه مذهبی خودم بود.

خانم سلما هندی با اینکه در ابتدا قصد داشته کمدی های خود را برای غیرمسلمان اجرا کند کم کم متوجه شد که بهتر است برای زنان مسلمان اجرا کند تا آنها بدانند که در این مبارزه با فرهنگ و جامعه ای نو تنها نیستند. یکی دیگر از کمدین های این برنامه Martha Chaves است. او که خود هم مهاجر است می گوید: هدف اصلی من اینه که بامزه باشم ولی متاسفانه یا خوشبختانه نتونستم مثل فرد حرفه ای چون Jerry Seinfeld باشم، ولی خوشحالم که پلتفرمی در اختیارم قرار گرفته. او می گوید که مخاطبین برنامه او را الهام بخش خود دانسته اند و به او گفته اند که من از اسپانیاییا یا کمدین های زن خوشم نمیومد اما شوهای تو نظرم رو عوض کرد.

منبع: ویزا موندیال

به "روایت کُمیک مهاجران کانادا از تجربه های خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت کُمیک مهاجران کانادا از تجربه های خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید