روزی روزگاری در هالیوود؛ از کت چرمی دی کاپریو تا پیراهن هاوایی پیت

به گزارش وبلاگ تاج، همواره راز و رمزهای زیادی در پس طراحی لباس های فیلم ها وجود دارد. این نکات در رابطه با شاهکارهای هنری اهمیت فراوان تری می یابد. بی شک یکی از نقاط قوت فیلم روزی روزگاری در هالیوود، آخرین اثر تارانتینو که جوایز بسیاری نیز کسب نموده است، طراحی لباس این فیلم است.

روزی روزگاری در هالیوود؛ از کت چرمی دی کاپریو تا پیراهن هاوایی پیت

به گزارش وبلاگ تاج به نقل از مجله اینترنتی سارک، روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) فیلمی در ژانر کمدی سیاه جنایی به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است. این فیلم محصول سال 2019 ایالات متحده آمریکاست.

روزی روزگاری در هالیوود ماجرای یک بازیگر تلوزیون به نام ریک دالتون (Rick Dalton) است که به همراه بدلکار خود، کلیف بوث (Cliff Booth) در جست وجوی راهی برای موفقیت در هالیوود هستند.

لئوناردو دی کاپریو (Leonardo Dicaprio) و برد پیت (Brad Pitt) نقش های ریک و کلیف را در این فیلم بازی می نمایند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به زوایای مختلف در طراحی لباس این فیلم بپردازیم.

آریانا فیلیپس Arianne Phillips

آریانا فیلیپس طراح لباس فیلم روزی روزگاری، تا به امروز دو جایزه اسکار را از آن خود نموده است. آریانا به خاطر برش های زیبا و توجه به جزئیات در طراحی هایش معروف است. او حدود دو دهه همکاری تنگاتنگی با مدونا داشت. طراحی لباس های مدونا در تورکنسرت ها، عکاسی ها و حتی موزیک ویدئوهایش تماما برعهده آریانا بود.

میان طراحی لباس برای فیلم ها و موزیک ویدئوها، فیلیپس به عنوان نویسنده مد و استایلیست با نشریه هایی همچون ووگ ایتالیا، هارپربازار، ووگ اسپانیا و آلمان همکاری می کرد.

آریانا برای آخرین پروژه اش در فیلم روزی روزگاری در هالیوود، نگاه به روز خود را تغییر داد و از پنجره فرهنگ زادگاهش به لباس های این فیلم نگاه کرد. این فیلم، نامه عاشقانه ای به هالیوود است و در تمام مکان های نمادین لس آنجلس تصویربرداری شده است.

آریانا می گوید: من این فیلم را قبول کردم، زیرا دیدم که سال 1969 سال تغییر فرهنگ مردم بود، نه فقط علیه جنگ، بلکه علیه بشریت. شاید در هالیوود به معنای تغییر از موهای پف و فکلی به موهای بلند بود.

آریانا فیلیپس

مراحل پیش فراوری

لباس ها ابزاری برای خلق شخصیت های فیلم هستند. آن ها هدفمندند. هر کدام از آن ها نشان دهنده شخصیت و داستانی است که آن شخصیت بازگو می نماید. آریانا می گوید: شخصیت های این فیلم برای او فراموش نشدنی هستند. کارکردن با تارانتینو برای او در صدر لیست رویاهایش بوده است. از نظر او تارانتینو فقط دانشنامه ای از فرهنگ نیست، بلکه او زبان فشن را می فهمد.

تارانتینو آریانا را انتخاب کرد زیرا او به دنبال شخصی می گشت که ذهن خلاق و منعطفی داشته باشد و آریانا به خوبی از پس این مسئولیت برآمد.

زمانی که فیلمنامه به دست آریانا رسید، او فقط اجازه داشت آن را بخواند و نمی توانست هیچ یادداشت یا عکسی از آن بردارد. آریانا می گوید فیلمنامه را در دوساعت و نیم خواندم و شگفت زده شدم.

سریعا شخصیت ها را در ذهنم تصویرسازی کردم و برای دیدار بعدی با تارانتینو دو کتاب کامل از عکس ها و کلاژهایی از تصاویری که در ذهنم بود آماده کردم. همه آن ها را به همراه یک پیراهن هاوایی مشکی در سایز تارانتینو و عینک های آفتابی وینتیج در جعبه سیاهی گذاشتم. (همان عینک هایی که امکان داشت ریک دالتون استفاده کند.)

فلیپس اظهار داشت کارگردان آنچنان در خصوص لباس ها با اعتماد به نفس نظر می داد که کمتر کارگردانی آنقدر درمورد آنان می دانست.

بیشتر لباس ها در این فیلم توسط تیم آریانا بازسازی شده بودند و دست ساز بودند، مثل کت پوست ماری که تارانتینو در یکی از عکس های قدیمی شارون دیده بود و بازسازی شد.

ریک دالتون یا لئوناردو دی کاپریو

از اصلی ترین نقش های فیلم می توان به ریک اشاره نمود. بازیگری که میخواهد در هالیوود بدرخشد. دی کاپریو در کت چرمی و یقه اسکی قهوه ای نقش ریک دالتون، ستاره سینما را بازی می نماید.

ریک دالتون به واسطه شغلش لباس های لوکس تری به نسبت دیگر شخصیت های فیلم می پوشد و نمادهایی از زندگی اشرافی در لباس های او دیده می گردد. از کت چرم گرفته تا روبدوشامبر قرمزش.

کلیف بوث یا برد پیت

در آخرین اثر تارانتینو پیراهن های هاوایی دوباره بازگشتند. برد پیت در نقش کلیف بوث، بدلکاری کم تحرک اما همواره خوش بین (و البته خوش تیپ) در استایلی با شلوار جین و یک پیراهن هاوایی زرد به عنوان بدلکار ریک دالتون ظاهر می گردد.

کلیف در اولین صحنه خود، استایل سرتاپا جین بسیار جذابی را به تن می نماید و کت جین فوق العاده ای تکمیل نماینده آن است. استایلی از لایه های مختلف و کتی که به سبک wrangler است. این کت جین، به جای زیپ با دکمه بسته می گردد و روی جیب هایش لوگوی W گلدوزی شده است.

کت و شلوارهای همرنگ در این فیلم بسیار دیده می شوند. کلیف در فرودگاه لباسی سرتاپا سفید را برروی تیشرت مشکی به تن نموده و استایل تابستانی برای خود ساخته است.

شارون تیت یا مارگو رابی

مارگو رابی (Margot Robbie) در تیشرت مشکی آستین بلند و دامن کوتاه سفید و بوت های بلند سفید نقش شارون تیت (Sharon Tate) را ایفا می نماید.

در مهمانی ای که در فیلم برگزار می گردد، شارون لباس دو تکه جذاب و پر زرق و برقی به سبک وینتیج می پوشد. لباسی که امکان بیشترین حرکات فیزیکی را برای او فراهم می نماید.

کت بلند پوست ماری شارون سروصدای زیادی به پا کرد. او این لباس زیبا را با چکمه های مشکی پاشنه مربعی و روسری راه راه استایل کرد و ظاهری خاص و فراموش نشدنی برای خود ساخت.

علاوه بر سه شخصیت اصلی، هیپی های پابرهنه ای در لباس های زنانه، روپوش های قلابدوزی شده و جین های پاره هم در فیلم حضور دارند.

دیگر ستارگان این فیلم

جولیا باترز (Julia Butters) نقش کوچک اما به یادماندنی در این فیلم ایفا کرد. وی در همان صحنه پیراهن زرد زیبایی بر تن داشت. جزئیات سرآستین و نوارهای قهوه ای زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است.

جولیا باترز

لوک پری (Luke Perry) در آخرین حضورش در سینما، کلاه بسیار خوش دستی با طرح چاپی پلنگی بر سر دارد، این کلاه تکمیل نماینده استایل مونوکروم خاکی رنگ اوست.

در روزی روزگاری در هالیوود اشارات واقعی به مکان های دیدنی هالیوود وجود دارد، اما داستان و شخصیت ها ترکیبی از واقعیت و خیال هستند.در این فیلم همگرایی تاریخ و تخیل را می بینیم و همین نکات در رابطه با طراحی لباس این فیلم نیز در نظر گرفته شده است.

این یک فیلم در خصوص مد نیست، مد بازتاب فرهنگ است، بازتابی از آنچه در یک زمان خاص اتفاق می افتد. در داستان ارجاعات تاریخی واقعی به اتفاقات وجود دارد، اما عمدتا طراحی لباس ها از شخصیت ها و نحوه ای که تارانتینو آن ها را نوشته است نشات می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "روزی روزگاری در هالیوود؛ از کت چرمی دی کاپریو تا پیراهن هاوایی پیت" امتیاز دهید

1 کاربر به "روزی روزگاری در هالیوود؛ از کت چرمی دی کاپریو تا پیراهن هاوایی پیت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی روزگاری در هالیوود؛ از کت چرمی دی کاپریو تا پیراهن هاوایی پیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید