ریشه گرانی این روزهای مرغ چیست؟

به گزارش وبلاگ تاج، خبرنگاران/گلستان مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، ریشه اصلی مشکل بوجود آمده در کاهش عرضه مرغ و گرانی آن را فراوری نشدن جوجه در مقطعی از مهرماه مطرح نمود.

ریشه گرانی این روزهای مرغ چیست؟

حجت الله تاشی در گفت وگو با وبلاگ تاج اظهار کرد: از 8 تا 20 مهرماه، واحدهای مرغ مادر به دلیل کمبود نهاده و پایین بودن قیمت جوجه یک روزه، تخم مرغ ها را از کارخانجات جوجه کشی جمع آوری و به منظور مصرف خوراکی به بازار عرضه کردند.

وی اضافه نمود: وقفه ای که در فراوری جوجه در آن مقطع بوجود آمد، باعث شد که در این زمان با مشکل کاهش فراوری مرغ و عرضه آن در فروشگاه ها روبه رو شویم.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه 10 درصد مرغ کشتارگاه های گلستان برای تنظیم بازار در داخل استان توزیع می گردد، توضیح داد: آدینه شب 380 تن مرغ به میدان بهمن تهران ارسال شد.

تاشی ادامه داد: در حال حاضر در استان گلستان مسئله ای از بابت فراوری مرغ نداریم و احتیاج است که ساماندهی مناسب در تخلیه مرغ در بازار تهران انجام گیرد و خودروها بلافاصله برای بارگیری مجدد به گلستان بازگردند. از شب گذشته 200 تن مرغ دیگر برای بازار تهران آماده شده و در حال ارسال است.

وی بیان نمود: فراوری مرغ به فرایند خودش ادامه می دهد و همین مقداری هم که فراوری می گردد اگر به درستی مدیریت گردد، شاید این مسائل وجود نداشته باشد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان گفت: مردم اطمینان داشته باشند که کمبودی از نظر فراوری مرغ وجود ندارد. از مردم تقاضا داریم از خرید بیش از احتیاج پرهیز نمایند و یاری نمایند بازار به تعادل برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ریشه گرانی این روزهای مرغ چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشه گرانی این روزهای مرغ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید