سیاست اصلی بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی است ، فعالیت شبکه شاد رایگان است

به گزارش وبلاگ تاج، وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست اصلی برای مهرماه آینده، بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

سیاست اصلی بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی است ، فعالیت شبکه شاد رایگان است

به گزارش وبلاگ تاج، محسن حاجی میرزایی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع وبلاگ تاج اضافه نمود: همه کوشش این است که شروع سال تحصیلی به صورت حضوری باشد، چون مهم ترین تجربه از دوران کرونا این بود که معلم و مدرسه جایگزین ندارد.

وی ادامه داد: باید به سمتی پیش رفت که کلاس های درس از مهر ماه دایر گردد، اما این ظرفیت مهم فضای مجازی که پیوندهای لازم را بین ارکان مختلف تعلیم و تربیت برقرار نموده است، مکمل آموزش حضوری می گردد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت بهداشت اعلام نموده است که معلمان در خرداد ماه سال جاری واکسینه خواهند شد و بی شک با این واکسینه شدن امکان بازگشایی مدارس به صورت حضوری از مهر ماه آینده فراهم می گردد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در تمام جهان برای افراد زیر 18 سال واکسن توصیه نمی گردد، یادآور شد: دانش آموزان واکسینه نمی شوند، در حال حاضر بیشتر کشورها فعالیت های مدارس را شروع کردند و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس دایر شوند؛ چراکه خطرات و تبعات دوری دانش آموزان از مدارس به شدت نگران نماینده است و تاثیرات پایداری در زندگی و آینده آنها می گذارد.

فعالیت شبکه شاد رایگان است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد دریافت هزینه از والدین برای استفاده از شبکه شاد در بعضی از مدارس شرح داد: این موضوع را تکذیب می کنم، فعالیت های شبکه شاد با تصمیم رییس جمهوری و دولت رایگان است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درخصوص برخورد با دانش آموزان در تجمع اخیر آنها به علت برگزاری حضوری امتحانات گفت: سوالی برای دانش آموزان پیش آمد و آنها برای دریافت پاسخ سوال خود آمدند و تاکید ما این بود که آموزش و پرورش از آنها دعوت کند تا پس از صحبت این موضوع برطرف گردد و این اقدام هم صورت گرفت.

حاجی میرزایی ادامه داد: البته عوامل انتظامی با یکی دو مورد از دانش آموزان برخورد کردند که این موضوع نیز برطرف شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دریافت هزینه از خانواده ها هنگام ثبت نام گفت: هیچ مدرسه ای حق ندارد موقع ثبت نام به اجبار از خانواده ها هزینه ای دریافت کند، سامانه رسیدگی برای شکایات مردمی در این خصوص ایجاد و سال گذشته هم با مدارس متخلف در این زمینه برخورد شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال جاری نیز خانواده ها در صورت مشاهده تخلفات این چنینی می توانند به ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه نمایند.

حاجی میرزایی همچنین درباره استخدام معلمان حق التدریس گفت: معلمانی که تا قبل از سال 92 با آموزش و پرورش همکاری داشتند، بر اساس تصویب قانون مجلس مشخص تکلیف شدند و تعدادی دیگر از آنها ظرف دو ماه آینده مشخص تکلیف می شوند.

وی اضافه نمود: تمام تمهیدات قانونی که در قبال مشخص تکلیف معلمان حق التدریس، مربیان پیش دبستانی و آموزش دهندگان سوادآموزی داشتیم، بر اساس حکم قانون مشخص تکلیف می شوند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بکارگیری نیروهای بازنشسته اعلام نمود: کسی که بازنشسته شده است، نمی تواند مدیر یا معاون مدرسه باشد، چون یک کار تمام وقت است، اما از آنجایی که آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد، از تعدادی از بازنشسته ها بر اساس مجوز قانونی یک سوم وقت آنها را در اختیار گرفتیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: از یک سوم وقت همکاران بازنشسته استفاده کردیم اما هیچ بازنشسته ای به صورت تمام وقت در آموزش و پرورش همکاری نمی نماید.

وی اضافه نمود: عده ای از همکاران هم هستند که به سن بازنشستگی رسیده اند اما در صورت تمایل وزارت خانه و فرد می توانند به ادامه خدمت بپردازند.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان لایحه خارج از نوبت را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و روز گذشته هم با رای قاطع نمایندگان کلیات آن تصویب شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: این لایحه در حال حاضر در کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مراحل تصویب را طی می نماید، در بودجه 1400 هم برای این موضوع اعتبار پیش بینی شده و مصمم هستیم پس از تصویب قانون آیین نامه ها در همین دولت اجرایی گردد و این بستگی به این دارد که چه زمانی از دولت به مجلس برسد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

به "سیاست اصلی بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی است ، فعالیت شبکه شاد رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست اصلی بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی است ، فعالیت شبکه شاد رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید