فایل های قرمزپوش بازار مسکن

به گزارش وبلاگ تاج، بازار فروش آپارتمان های مسکونی تهران این روزها یک محدوده قرمز پوش دارد. فایل های قرمزپوش در بازار مسکن مرکز اغلب با قیمت های بیشتر از محدوده مورد انتظار عرضه شده اند و بعضی موتورهای جست وجوی ملکی که واجد قابلیت دسته بندی قیمتی فایل ها بر اساس وزن حدود هر قیمت در کل فایل های موجود هستند، این آپارتمان ها را با رنگ قرمز تعیین نموده اند.

فایل های قرمزپوش بازار مسکن

به گزارش دنیای اقتصاد، آپارتمان های مسکونی که برای فروش عرضه می شوند، دامنه قیمت های متفاوتی دارند و ممکن است بعضی از آنها به بهای پایین تر از قیمت های رایج در فایل های مشابه نزد واسطه ها فایل شده باشند و بعضی نیز با قیمت های بیشتر از حدود مورد انتظار. اما آنالیز قرمزپوش های بازار مسکن در چند هفته گذشته نشان می دهد عمده این فایل ها از جنس نوساز تا 5 سال ساخت بوده است.

هرچند به طور معمول در زمان معامله آن هم در بازار راکد مسکن، قدری تخفیف روی قیمت های پیشنهادی اعمال می گردد اما در عین حال بخشی از این افزایش قیمت در عقد نهایی قرارداد نشسته و زمینه ساز رشد 7 درصدی قیمت مسکن در آبان نسبت به مهرماه شده است. به طور کلی نوسازها را می توان پرچمدار بازار مسکن تلقی کرد چراکه قیمت پیشنهادی فروش سایر فایل ها بر اساس قیمت فروش این واحدها معین می گردد. بنابراین افزایش قیمت پس از اعمال روی این فایل ها، به تدریج در کل بازار مسکن فارغ از محدوده سنی تسری پیدا می نماید و در آمارهای رسمی از تورم مسکن نیز منعکس می گردد. اما در حال حاضر جنس عمده فایل های قرمزپوش بازار مسکن، نوساز تا5 سال ساخت است و شاید همین موضوع عاملی برای درجا زدن سهم این واحدها از کل معاملات مسکن ماهانه تهران در کف 28 درصدی بوده است.

منبع: فرارو

به "فایل های قرمزپوش بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایل های قرمزپوش بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید