فعالیت 684 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور

به گزارش وبلاگ تاج، خبرنگاران/فارس معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه در 726 منطقه آموزشی کشور 684 پژوهش سرای دانش آموزی در حال ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی هستند.

فعالیت 684 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور

دکتر علیرضا کمرئی دوشنبه 29 آذر در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور در شیراز اعلام کرد: بیش از یک میلیون و 122 هزار دانش آموز در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور شرکت کردند.

او با بیان اینکه شاهد رشد 424 درصدی از حیث مشارکت در این جشنواره بودیم، گفت: دانش آموزانی که علاقه مند به یادگیری علوم نوین هستند می توانند از بستر پژوهشسراها برای یادگیری این علوم بهره بگیرند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: این جشنواره در 10 محور و 84 گرایش برگزار شده است که نسبت به اولین دوره جشنواره شاهد افزایش محورها و گرایش ها بوده ایم.

کمرئی مطرح کرد: زیست فناوری، نانو، نجوم، گیاهان دارویی و طب ایرانی، آزمایشگاه علوم تجربی، کد نویسی، سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، ادبیات و علوم انسانی و انرژی های نوین از محورهای برگزاری مسابقات بوده است.

او با بیان اینکه آثار و تولیدات 6 هزار و 649 دانش آموز به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا نموده است، به یادگیری موقعیتی اشاره و اضافه نمود: در سازنده گرایی فرهنگی و اجتماعی به این مساله بسیار تاکید شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به یادگیری در رویکرد سازنده گرایی گفت: یادگیری باید در زمینه و بافت محیطی مناسب شکل بگیرد تا آموخته های دانش آموزان تعمیق گردد.

کمرئی به عناصر یادگیری سازنده گرایی اشاره نمود و اضافه نمود: در این نوع یادگیری فراگیر خود مفهوم سازی می نماید و معلم تسهیل گر یادگیری است و مشارکت و فعال بودن دانش آموزان بسیار حایز اهمیت است.

او گفت: تاسیس و توسعه پژوهش سراها بر اساس تئوری ها و نظریه های یادگیری موقعیتی و زمینه ای شکل گرفته است و یقینا در آینده دستاورهای بزرگی برای جامعه خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید برای رسیدن به رشد و کمال حرکت نمایند و شرکت دانش اموزان در جشنواره ها و چشیدن طعم موفقیت می تواند ضمانت موفقیت آنان در آینده باشد.

کمرئی گفت: باید با نگاه به توسعه فردی یعنی بهتر کردن امروزمان از دیروز به سمت تحقق شایستگی ها حرکت کنیم تا حیات طیبه مورد نظر اتفاق بیفتد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش آموزان باید خودشان را در موقعیت های یادگیری مختلف قرار دهند و در این زمینه آموزش و پرورش فضاهایی خوبی را ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فعالیت 684 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 684 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید