فناوری DLSS 3 می تواند به گرافیک های قدیمی انویدیا هم اضافه گردد

به گزارش وبلاگ تاج، اگرچه وقتی فناوری DLSS 3 رونمایی شد، در خبرها خواندیم این قابلیت منحصرا برای کارت های سری RTX 40 در دسترس قرار خواهد داشت ولی حالا نائب رئیس شرکت انویدیا در توییتر مدعی شده این قابلیت می تواند از لحاظ تئوری به کارت های قدیمی تر هم اضافه گردد.

فناوری DLSS 3 می تواند به گرافیک های قدیمی انویدیا هم اضافه گردد

DLSS به فناوری گفته می گردد که عملکرد گرافیک را بهبود می بخشد. این یعنی شما در همان وضوح تصویر مشابه، فریم ریت بهتری را دریافت می کنید اما توان گرافیک اصلا تضعیف نمی گردد. به عبارتی دیگر، DLSS زمانی که یک بازی را روی وضوح تصویر پایین اجرا کنید، به یاری شما می آید تا با استفاده از الگوریتم های پیشرفته یادگیری ماشین، وضوح تصویر را افزایش دهد.

حالا نسل سوم این فناوری توانسته انقلابی در زمینه پردازش گرافیکی ایجاد کند چرا که طبق ادعای انویدیا، می تواند تا چهار برابر عملکرد گرافیک ها را در انجام بازی ها بهبود ببخشد. همانطور که گفته شده، این قابلیت فقط برای کارت های سری RTX 40 در دسترس قرار خواهد داشت اما نائب رئیس انویدیا چیز دیگری می گوید.

بریان کاتانزارو، نائب رئیس انویدیا بعد از معرفی فناوری DLSS در توییتر نوشت که به تیم خود برای ابداع چنین فناوری جذابی افتخار می نماید. او اضافه کرد: در زمینه یادگیری عمیق، (دیپ لرنینگ - زیرمجوعه یادگیری ماشین)، DLSS 3 برترین قابلیتی بوده که تا به امروز با آن سر و کار داشته ایم. بی صبرانه منتظر هستیم مردم آن را تجربه نمایند.

در همان توییت، او در این رابطه که چرا این قابلیت منحصرا برای کارت های سری RTX 40 در دسترس قرار خواهد داشت هم توضیحاتی را ارائه کرد که در ادامه خلاصه ای از مهم ترین بخش های صحبت او را می خوانیم.

این حرف های کاتانزارو یعنی درها برای عرضه DLSS 3 برای کارت گرافیک های نسل قبل یعنی RTX 20 و 30 کاملا باز است اما تأکید نموده که عملکرد آن اصلا مطابق با چیزی نخواهد بود که کاربران سری RTX 40 تجربه خواهند کرد. البته بازی هایی که از این فناوری پشتیبانی می نمایند برای کارت های نسل قبل با فناوری DLSS 2 و انویدیا رفلکس در دسترس قرار خواهند گرفت و از این بابت جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

قابلیت انویدیا رفلکس هم با همگام سازی پردازنده و گرافیک باعث می گردد زمان رندر بازی ها به حداقل برسد و در نتیجه در کنار DLSS 3 به شکل قابل توجهی باعث بهبود عملکرد و افزایش نرخ فریم می گردد. خوشبختانه قابلیت انویدیا رفلکس در کنار DLSS 2 برای کار ت های نسل قبل و RTX 20 در دسترس قرار خواهد داشت تا آن ها بتوانند تجربه خوبی از انجام بازی ها داشته باشند.

کاتانزارو در انتهای صحبت های خود به این موضوع نیز اشاره داشته که انویدیا هنوز خبرهای خوبی برای کاربرانش دارد. حال نمی دانیم منظور او از این حرف چه بوده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم طی روزهای آینده چه خبرهای بیشتری در رابطه با فناوری DLSS 3 منتشر می گردد.

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ

به "فناوری DLSS 3 می تواند به گرافیک های قدیمی انویدیا هم اضافه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری DLSS 3 می تواند به گرافیک های قدیمی انویدیا هم اضافه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید