لایحه شوراهای حل اختلاف اصلاح شد

به گزارش وبلاگ تاج، تهران (پانا) - با موافقت نمایندگان مجلس، کارکنان شوراهای حل اختلاف با اولویت سابقه اشتغال بیشتر به وسیله آزمون عمومی و تخصصی استخدام می شوند.

لایحه شوراهای حل اختلاف اصلاح شد

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با برطرف ایرادات لایحه شوراهای حل اختلاف با 149 رأی موافق، 6 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براین اساس؛ به منظور برطرف ایراد (2-4) شورای نگهبان ماده(5) مکرر به توضیح زیر اصلاح شد و با اصلاح ماده(23) ایراد ردیف(1-4) مرتفع شد:

ماده5 مکرر- مرکز مکلف است ظرف مدت پنج سال، از میان اشخاصی که واجد شرایط استخدام هستند، احتیاج شوراهای حل اختلاف به کارکنان تمام وقت (اعم از اعضاء و سایر کارکنان) را با اولویت سابقه اشتغال بیشتر و همکاری با شوراها، به صورت پیمانی استخدام یا به صورت قرارداد کار تعیین به وسیله آزمون عمومی و تخصصی، به کارگیری نماید.

تبصره1- سوابق اشتغال در شورا به حداکثر سن قانونی اضافه می گردد.

تبصره2- منابع اقتصادی مورد احتیاج برای استخدام موضوع این ماده، از محل اعتبارات مصوب مرکز و بعلاوه از محل درآمدهای اختصاصی موضوع ماده(43) این قانون و افزایش درآمدهای حاصل از اجرای مواد (13) و (23) این قانون تأمین می گردد.

تبصره3- دولت مکلف است شناسه استخدام اشخاص موضوع این ماده را در اختیار مرکز قرار دهد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "لایحه شوراهای حل اختلاف اصلاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه شوراهای حل اختلاف اصلاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید