هرآنچه باید برای خرید برترین مدل لباس فرمالیته بدانید

به گزارش وبلاگ تاج، رسم و رسومات عروسی و ازدواج به مرور زمان دچار تغییرات زیادی می شوند. شاید متوجه شده باشید که این روزها دیگر کسی مثل 30 سال پیش مراسم عروسی نمی گیرد. یکی از جدیدترین رسومات قبل از ازدواج، مراسم فرمالیته (یا در واقع همان فیلم برداری فرمالیته) است. در این مطلب از خبرنگاران مگ قصد داریم انواع مدل لباس فرمالیته را آنالیز کنیم و نکاتی که برای خرید آن باید در نظر بگیرید را با هم مرور کنیم؛ با ما همراه باشید.

هرآنچه باید برای خرید برترین مدل لباس فرمالیته بدانید

فرمالیته یعنی چه؟

فرمالیته در لغت به معنی ظاهرسازی است. فرمالیته در واقع مراسم نیست؛ معمولا چند ماه قبل از مراسم ازدواج، عروس و داماد به همراه گروه عکاسی و فیلم برداری، به یک مکان زیبا مثل دریا، کوه، جنگل و… می روند تا بتوانند فیلم و عکس های زیبایی را ثبت نمایند. در نهایت برخی افراد دوست دارند که فیلم فرمالیته خود را در مراسم عروسی هم پخش نمایند.

این فیلم مثل یک فیلم عروسی همواره برایتان یادگاری باقی خواهد ماند، بنابراین مهم است لباسی که انتخاب می کنید، چیزی باشد که سالیان بعد از پوشیدن آن پشیمان نشوید. بعلاوه یک لباس نامناسب می تواند شرایط را در آن روز برایتان سخت کند. در ادامه همراه ما باشید تا نکات مهم خرید لباس فرمالیته عروس و داماد را باهم آنالیز کنیم.

برترین مدل لباس فرمالیته عروس کدام است؟

اینکه ویدیوی فرمالیته خود را کجا و در چه فضایی بگیرید، بستگی به سلیقه شما و خلاقیت فیلم بردارتان دارد. ممکن است این ویدیو در فضای باز مثل دشت و دریا گرفته گردد یا در یک فضای بسته مثل یک خانه قدیمی و نوستالژیک. به طور کلی بهتر است که لباس خود را مطابق با محیط انتخاب کنید تا هماهنگی زیباتری را به وجود بیاورید.

1. یک لباس راحت انتخاب کنید

این مورد اهمیت زیادی دارد، مخصوصا اگر در فضای باز قرار است فیلم برداری کنید. مطمئنا قرار است که ژست های مختلفی را امتحان کنید و اگر لباستان راحت نباشد هم خودتان کلافه می شوید و هم حرکت کردن برایتان سخت خواهد شد.

2. فضای فیلم برداری و آب و هوا را در نظر بگیرید

اینکه در چه فضایی فیلم برداری می کنید و چه فصلی را برای فیلم برداری انتخاب می کنید، همگی در خرید لباس فرمالیته تاثیرگذار هستند. یک کت کوتاه می تواند انتخاب جذابی برای فصل پاییز باشد (مثلا کت چرمی اگر می خواهید ویدیویی خفن و جالب داشته باشید). در فصل بهار و تابستان حتما یک پیراهن بلند رنگی از جنس حریر (ساده یا طرح دار) انتخاب کنید تا کنتراست زیبایی با فضای سرسبز اطراف خود ایجاد کنید.

3. جنس، مدل و رنگ لباس بسیار مهم است

بدون شک همه در پی لباسی هستند که آن ها را بی نقص و چشم گیر نشان دهد. مدل لباس فرمالیته شما باید جوری باشد که ظاهر شما را به برترین نحو نمایش دهد، بنابراین حتما در انتخاب مدل شکیبا باشید.

پارچه های ابریشمی و حریر یکی از برترین گزینه ها برای فرمالیته تابستانی هستند. برای فصل پاییز و زمستان هم کت و پالتوهای کوتاه از جنس چرم، فوتر، مخمل کبریتی و تدی می توانند انتخاب جذابی باشند. اگر انتخاب شما لباس فرمالیته اسپرت است، می توانید کت های جین یا کتان را با شلوار جین و یک جفت کتانی اسپرت ست کنید.

اینکه چه رنگ لباسی بپوشید کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد؛ بیشتر خانم ها برای فرمالیته لباس سفید رنگ می پوشند، اما اگر در یک فضای آزاد قرار است فیلم برداری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم یک پیراهن رنگی مثل قرمز بپوشید تا در ویدیوی خود بدرخشید. بعلاوه با این کار، لباس سفید عروسی تان خاص تر دیده می گردد.

4. به مدل آرایش و موهایتان هم توجه کنید

به طور کلی، لباس و میکاپ های ساده برای کلیپ های فرمالیته معقولانه تر هستند. سعی کنید یک مدل آرایش لایت و در عین حال ماندگار داشته باشید (به خصوص در فصل تابستان تا نگران ماسیده شدن آن نباشید).

در خصوص مدل موها هم بهتر است آن ها را باز و رها بگذارید. یکی از محبوب ترین قسمت های کلیپ فرمالیته، دویدن آزادانه در فضای باز است؛ موهای باز زیبایی این صحنه را بیشتر خواهند کرد. با توجه به مدل لباستان آن ها را فر یا صاف و لخت کنید. اگر هم اصرار به شینیون دارید، یک مدل ساده مثل شینیون های باز را انتخاب کنید.

لباس فرمالیته برای آقایان

انتخاب لباس برای آقایان خیلی راحت تر است. پیراهن مردانه با ترکیب ساسبند و پاپیون می تواند یک انتخاب رسمی تر باشد. کت چرم، کت فوتر، کت جین و… از دیگر انتخاب ها هستند که ظاهر کژوال تری دارند. بعلاوه می توانید پیراهن مردانه را به طور تک با شلوار جین یا شلوار مردانه ست کنید. اما یادتان باشد که از پوشیدن کت وشلوار و کفش رسمی خودداری کنید.

9 نمونه عکس فرمالیته برای اینکه ایده بگیرید

حرف آخر

به طور کلی اینکه در کلیپ فرمالیته خود چه لباسی بپوشید و چه آرایشی داشته باشید یک موضوع کاملا سلیقه ای است، اما بهتر است حتما فاکتورهایی مثل آب و هوا و راحتی لباس را در نظر بگیرید. سعی کنید لباس، میکاپ و مدل موهایتان متفاوت از روز عروسی باشد؛ با این کار هم در روز عروسی بیشتر می درخشید و هم اینکه کلیپ فرمالیته تان متفاوت تر و زیباتر خواهد شد.

بعلاوه شما می توانید چند دست لباس مختلف انتخاب کنید و برای کلیپ فرمالیته تان چند مدل استایل داشته باشید. فقط باید توجه کنید که هر دو نفرتان باهم هماهنگ باشید؛ یعنی مثلا اگر می خواهید یک پیراهن کوتاه و رنگی و کژوال بپوشید، بهتر است که همسرتان هم با شما هماهنگ باشد و یک پیراهن مردانه آستین کوتاه یا یک پیراهن کژوال و اورسایز بپوشد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "هرآنچه باید برای خرید برترین مدل لباس فرمالیته بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه باید برای خرید برترین مدل لباس فرمالیته بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید