برترین زمان برای سفر به کوش آداسی

به گزارش وبلاگ تاج، برترین زمان سفر به کوش آداسی | Best time to travel to Kusadasi

از آن جا که بدون شک خیلی از شما که در حال خواندن این مطلب هستید، سواحل کوش آداسی را بی شک برای سفرهای بهاری و تابستانی خود انتخاب می کنید؛ سوالی که پیش می آید این است که واقعا برترین زمان سفر به کوش آداسی چه زمانی است؟ به هر حال از پسوند ساحلی که قبل از کوش آداسی می آید شاید فکر کنید که همین بهار و تابستان برترین زمان هستند اما ما پیشنهاد می کنیم که حتما در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر ببینیم که برترین زمان سفر به کوش آداسی چه فصل و زمان هایی است.

برترین زمان برای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی

قبل از این که به سراغ این برویم که آنالیز کنیم و ببینیم که برترین زمان زمان سفر به کوش آداسی چه زمانی است بیایید تا کمی درباره این شهر ساحلی در ترکیه بیشتر بدانیم. کوش آداسی یک معنای لغوی بسیار جالب و متمایز نسبت به دیگر شهرها دارد و آن، جزیره پرنده است! باید بدانید که کوش آداسی بسیار معروف یا همان مقصد تفریحی معروف 6 ماهه نخست سال برای ایرانیان، در استان آیدین و 71 کیلومتری آن قرار گرفته است و بعلاوه نوار دریای اژه را هم در اختیار دارد. از لحاظ سرانه جمعیت بر اساس آخرین سرشماری که از این شهر ساحلی به شمار آمده، جمعیت ثابت آن در حدود 100 هزار نفر است.

با توجه به موقعیت قرارگیری این شهر، شهرستان های پاموجاک و سلجوق و بعلاوه شبه جزیره دیلک همسایگان کوش آداسی هستند. اگر شما از آن دسته مسافران جاذبه گرد هستید می توانیم یک پیشنهاد ویژه در سفر به کوش آداسی به شما بدهیم! شما می توانید تنها با پیمودن مسافتی کم به مرکز گردشگری ازمیر بروید و از جاذبه هایی همانند مارماریس، بودروم و پاموکاله نیز بازدید نمایید. بندر کوش آداسی یا همان جزیره کوش آداسی یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها برای گردشگری است. یکی از مهم ترین دلایلش هم نزدیکی این منطقه به جزیره یونانی ساموس است.

با این توصیف بسیاری هم قصد گشتن کوش آداسی را دارند و هم این جزیره یونانی را! برای این کار در فصل های بهار و تابستان معمولا با قایق موتوری به مقصد جزیره ساموس می توان رفت و آمد کرد. به همین دلیل می توان برترین زمان برای سفر به کوش آداسی را زمانی معرفی کنیم که بتوان به جزیره یونانی ساموس هم رفت. همین دلایل کوچک و خاص باعث شده است تا کوش آداسی تبدیل به یکی از بنادر مهم ترکیه و منطقه خود گردد. از لحاظ تاریخی، کوش آداسی قبلا شهر تاریخی و افسانه ای افسوس بوده است. در واقع این شهر تاریخی در تاریخی نززیک به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح، به وسیله یونانی ها بنا شد.

البته ایرانیان در این شهر حضو داشتند زیرا در سال 546 قبل از میلادی، پادشاهی وقت ایران این شهر را تصرف کرد. اما بیش از 300 سال بعد مجددا امپراتوری روم این قلمرو را به دست آورد و بر آن تسلط پیدا کرد. از جمله بلایای طبیعی تاثیرگذاری که برای این شهر رخ داده، زلزله ای بود که باعث تغییر جهت رودخانه و در نتیجه خراب شدن هر افسوس شد. شهر نوی که به جای افسوس افتتاح شد، بندر اسکالا نوا یا همان اسکله نو بود. بعد هم که در زملان عثمانیان به کوش آداسی تغییر نام داد. برای دسترسی به کوش آداسی باید بدانید که پرواز مستقیمی برای شما وجود ندارد. در واقع نزدیک ترین جهت برای شما، فرودگاه بین المللی ازمیر است که در فاصله 90 کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است. اگر با تور سفر می کنید که بی شک برای رسیدن به این جزیره، وسایل ایاب و ذهاب برای شما در نظر گرفته شده است و اگر هم که نه؛ می توانید از ون و یا اتوبوس های مخصوص استفاده نمایید تا به این جزیره زیبا و دیدنی برسید. در زمانی که در کوش آداسی هستید می توانید از جاذبه هایی همانند پارک دلتای آیدین، کیزارلی، پرینه، دیدیما و بسیاری از جاذبه های دیگر در برترین زمان برای کوش آداسی استفاده نمایید. در ادامه بیایید تا با هم برترین زمان سفر به کوش آداسی را آنالیز کنیم.

حال با تمامی این توصیفات از نظر شما برترین زمان برای سفر به کوش آداسی چه زمانی است؟ بالاتر گفتیم بهار و تابستان برترین زمان ها برای سفر به کوش آداسی هستند زیرا هم می توان به جزیره ساموس در یونان رفت و هم از برترین آب و هوای این شهر بندری استفاده کرد. به هر حال از نظر آب و هوایی کوش آداسی دارای اقلیم آب و هوایی خاصی است. بستر مدیترانه ای آن باعث می گردد تا تابستان های گرم و زمستان هایی معتدل در این شهر وجود داشته باشد.

دقیقا به خاطر همین اقلیم خاص آب و هوایی، این شهر بندری و گردشگری برای همه فصل ها، دارای برترین زمان برای سفر است. به هر حال بیشتر روزهای سال آسمان این شهر کاملا آفتابی است. این آفتاب در کنار ساحل ماسه ای آن و دریای آبی و تمیزش که در نهایت همه امکانات لازم را در خود دارد، در بیشتر ایام سال پر باشد از گردشگران و جهانگرد هایی که از سراسر جهان به آن سر می زنند.

آنالیز برترین زمان سفر به کوش آداسی

با این حال باید بدانید که اگر می خواهید همه چیز را در برترین حالت آب و هوایی این شهر داشته باشید، برترین زمان برای سفر به کوش آداسی از مارس تا ژوئن (21 اسفند تا 20 خرداد) و سپتامبر تا دسامبر (26 شهریور تا 11 آذر) است. بهار و پاییز کوش آداسی یکی از ملایم ترین شرایط آب و هوایی را دارد. البته در فصل تابستان هم رطوبت هوا معتدل و دلپذیر است.

درباره اطلاعات کلی آب و هوای کوش اداسی باید بگوییم که؛ بارش باران در این منطقه با این که ساحلی است اما در تمام طول سال احتمال آن کم است. با این حال از نظر مردم این شهر و بعلاوه نظر جهانگرد ها و گردشگران، این شهر رتبه 62 را 100 کسب نموده است که جایگاهی خوب و قابل قبول است. برترین زمان برای سفر به کوش آداسی در واقع همه روزهای سال است البته با توجه به سلیقه و خواست شما!

در این مقصد 4 فصل، همه چیز برای راحتی شما از آب و هوا گرفته تا امکانات مختلف آماده است. البته این که چه هوایی با روحیات شما سازگار و هم خوان است، مطلبی است که کاملا به شخص شما مربوط است . با توجه به این اطلاعات شما هستید که باید برترین زمان سفر به کوش آداسی را با توجه به خودتان انتخاب کنید. بنابراین در هنگام سفر به کوش آداسی حتما این موارد را در نظر بگیرید که با چه آب و هوایی سازگار هستید و بعلاوه دوست دارید که بیشتر با چه آب و هوایی در این مقصد روبرو شوید.

برای این که با دیگر شرایط مختلف آب و هوایی در جزیره کوش آداسی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که به سایت تریپ ادوایزر حتما سر بزنید. ⛵

tripadvisor.com

منبع: الی گشت

به "برترین زمان برای سفر به کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان برای سفر به کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید