هشدار سندرز درباره ورود آمریکا به جنگ سرد با چین

به گزارش وبلاگ تاج، یک سناتور دموکرات آمریکایی درخصوص به راه انداختن جنگ سرد جدید با چین، به سیاست مداران جریان اصلی کشورش هشدار داد.

هشدار سندرز درباره ورود آمریکا به جنگ سرد با چین

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تاج، برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکایی هشدار داد، سیاست مداران جریان اصلی این کشور نباید وارد جنگ سرد با چین شوند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن، سندرز در یادداشتی در نشریه فارین اِفِرز نوشت، اجماع رو به افزایش در میان جریان اصلی آمریکا درباره روابط مالی مجموع صفر و کشمکش های نظامی با چین، خطرناک و نگران نماینده است.

این سناتور آمریکایی هشدار داد: شیوع این دیدگاه، محیطی سیاسی را ایجاد می نماید که در آن دستیابی به همکاری هایی که دنیا به طور مبرم به آن احتیاج دارد، دشوارتر می شوند.

سندرز با اشاره به چالش های دنیای که آمریکا امروزه با آن روبرو است، از جمله تغییرات اقلیمی، همه گیری بیماری ها، رقابت بر سر تسلیحات اتمی، نابرابری های گسترده مالی، فساد و تروریسم، متذکر شد که چنین چالش هایی احتیاجمند تقویت همکاری های دنیای از جمله با کشور چین است.

او در ادامه نوشت، افزایش فشار فراحزبی در آمریکا برای تقابل با چین توجهات را از منافع مشترک دو کشور در راستای مقابله با تهدیدات ماهوی نظیر تغییرات اقلیمی، شیوع دنیای بیماری ها و آثار مخرب یک جنگ اتمی احتمالی، منحرف می نماید.

سندرز سیاست مداران و نمایندگان شرکت های صنعتی-نظامی آمریکا را به کوبیدن بر طبل جنگ سردی جدید با چین برای دریافت بودجه بیشتر متهم کرد و گفت: آمریکایی ها باید در برابر وسوسه ایجاد وحدت ملی به وسیله دشمنی و ترس مقاومت نمایند.

این سناتور آمریکایی اضافه نمود: با صرف دو دهه و 6 تریلیون دلار، روشن شد که از اتحاد ملی برای به راه انداختن یک سری جنگ های بی انتها استفاده شد که هزینه های سنگین انسانی، مالی و راهبری را به دنبال داشت و به افزایش دیگرهراسی و تعصبات در سیاست آمریکا منجر شد.

سندرز نوشت، تعجبی ندارد زمانی که در فضای آمریکا هراس افکنی بی امانی علیه چین وجود دارد، آمریکایی ها شاهد افزایش جرائم ناشی از نفرت علیه آسیایی تبارها باشند که تفرقه بیشتر در این کشور را در تاریخ معاصر آن به همراه داشته است.

او با اشاره به اینکه یاری های چین برای واکسینه کردن مردم دنیا علیه ویروس کرونا شایسته توجه است، متذکر شد: توسعه روابط با چین به نحوی که برای هردو سودمند باشد آسان نخواهد بود اما می توانیم بهتر از به راه انداختن جنگ سردی جدید عمل کنیم.

دولت آمریکا از زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا وارد جنگ تجاری با چین شد و این اختلافات رفته رفته به حوزه های دیگر نیز کشیده شد.

واشنگتن از یک سو ادعاهایی حقوق بشری علیه چین مطرح نموده و از سوی دیگر از جدایی طلبان هنگ کنگ و تایوان حمایت می نماید. کشتی های جنگی آمریکایی به همین منظور بارها از تنگه تحت منازعه تایوان عبور نموده اند.

علاوه بر این، دولت سابق آمریکا در راستای فرافکنی درباره شکست در مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور، ادعای ساخته شدن آن در آزمایشگاهی در چین را عنوان نمود. دولت جدید آمریکا نیز با تکرار این ادعا به آژانس های اطلاعاتی دستور داده در این باره تحقیق نمایند.

این درحالی است که گروهی از کارشناسان سازمان دنیای بهداشت که سال گذشته به شهر ووهان، اولین محل گزارش شیوع ویروس کرونا سفر نموده بودند، پس از چند هفته تحقیقات اعلام کردند خاستگاه آزمایشگاهی برای این بیماری تقریباً بعید است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار سندرز درباره ورود آمریکا به جنگ سرد با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سندرز درباره ورود آمریکا به جنگ سرد با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید