وزیر بهداشت: قیمت دارو افزایش نمی یابد

به گزارش وبلاگ تاج، بهرام عین اللهی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه افزایش قیمت دارو سبب نارضایتی و نگرانی مردم شده است، چه برنامه ای برای کنترل این حوزه دارید؟ گفت: طرح دارویار را به منظور واقعی شدن قیمت دارو اجرا کردیم.

وزیر بهداشت: قیمت دارو افزایش نمی یابد

به گزارش تسنیم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح دارویار قیمت دارو را برای بیماران افزایش نمی دهد، گفت: طرح دارویار با هدف کاهش هزینه های بیماران و افزایش پوشش بیمه ای بیشتر دارو ها اجرایی شد.

وزیر بهداشت با اشاره به حمایت دولت از افراد فاقد بیمه توضیح داد: طرح ارتقای بیمه همگانی سلامت از پوشش بیمه برای افراد فاقد بیمه شروع شده است و خوشبختانه سال جاری، مجلس حدود شش هزار میلیارد تومان برای این طرح، در نظر گرفت که در نتیجه حدود شش میلیون نفر از اقشار کم عایدی سه دهک پایین، به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی بعلاوه در پاسخ به این سؤال که هدفتان از این سفر چه بوده است و شرایط حوزه بهداشت و درمان کردستان را چگونه ارزیابی می کنید؟ بیان کرد: امروز در کردستان طرح های ویژه ای از جمله مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان بعثت سنندج به ارزش 20 میلیارد تومان که اقدامی منحصربه فرد و کم نظیر در کشور به شمار می رود، به بهره برداری رسید. این بخش دارای اتاق تمیز (کلین روم) و اندازه تهویه هوا و امکانات است و دستگاه های مجهزی دارد که در منطقه می تواند یک کار استثنایی محسوب گردد.

عین اللهی درباره کمبود متخصص در بیمارستان های کردستان بیان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر اساس تبصره 7 ماده 14، می تواند نیرو های متخصص بومی را جذب کند و محدودیتی دراین باره نداریم.

منبع: فرارو

به "وزیر بهداشت: قیمت دارو افزایش نمی یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: قیمت دارو افزایش نمی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید