پیشنهاد کتاب: در اسارت زمان، نوشته بن التون

به گزارش وبلاگ تاج، آثار ادبی و سینمایی زیادی سراغ دارم که یک آرزو و مفهوم را به شیوه های گوناگون تصور و تخیل می نمایند:

پیشنهاد کتاب: در اسارت زمان، نوشته بن التون

اینکه اگر می توانستیم یک لحظه حساس در گذشته را تغییر بدهیم، چه می شد؟

لابد پیش خودتان تا به حال خیال ها نموده اید. متاسفانه هر قدر دقیق تر باشیم و بتوانیم این شرایط تخیلی سفر به گذشته برای ایجاد یک تغییر بنیادین را دقیق تر شبیه سازی کنیم، می بینیم که حتی در تخیل مان هم تغییر در گذشته کار ساده ای نیست.

چطور ما به اسم مسافر یک ماشین زمان، بدون لو رفتن کار خطیرمان را انجام بدهیم. هر آنچه باشد: کاشتن یک فکر در فکر یک دانشمند، رهانیدن یک آدم مهم از مرگ، زودتر به آغوش مرگ فرستادن یک دیکتاتور.

مهم تر اینکه آیا واقعا تغییری با دقت یک چاقوقی جراحی ظریف در گذشته، آیا واقعا باعث تغییر در حال می گردد. هیتلر را می کشی و ناگزیر استالین را تبدیل به بدل شرورتر او می کنی …

یک کتاب جالب انتشارات تندیس، در اسارت زمان نام دارد. نام اصلی این کتاب time and time again و نوشته بن التون است. بن التون 62 ساله تا حالا کتاب های پرفروش زیادی نوشته.

اگر مدت زیادی است که کتاب های ژانر علمی تخیلی یا تخیل تاریخی نخوانده اید، بد نیست که این کتاب نوشته شده در سال 2014 را بخوانید.

کتاب نثر ساده ای دارد و بعد از خواندن 20 - 30 صفحه، شخصیت اصلی داستان را تا حدی درک می کنید: هیو استانتن یک نظامی سابق و یم ماجراجو که بعد از کشته شدن همسر و فرزندانش در جریان یک تصادف، زندگی را بی انگیزه سر می نماید تا اینکه استاد سابقش -یک زن تنومند کاریزماتیک- او را فرامی خواند تا نکته هیجان انگیز را به او بگوید و ماموریتی را به او پیشنهاد کند. ماموریتی که می تواند یکی از برهه های ننگین تاریخ را پاک کند و شاید تمدن بشری را متمدن تر کند.

کتاب یک سری فکت های تاریخی را با تخیل ترکیب نموده و چون لحنی امروزی دارد، خواندنش برای ما مجذوب کننده تر می گردد.

در اسارت زمان 464 صفحه دارد و کتابی است که می توانید در فرصت های کوتاه قبل از خواب شبانه ؛ هر بار یک فصلش را بخوانید.

گرچه در خصوص نکات و ماجراهای کتاب می توانم بیشتر بنویسم، اما به همین حد کم و در حد پیشنهاد اکتفا می کنم، مبادا داستان را لو بدهم و لذت خواندن کتاب را کم نموده باشم.

منبع: یک پزشک

به "پیشنهاد کتاب: در اسارت زمان، نوشته بن التون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد کتاب: در اسارت زمان، نوشته بن التون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید