چرا خرید آیپد پرو M1 منطقی تر از مدل M2 است؟

به گزارش وبلاگ تاج، چند روز قبل اپل از نسل نو آیپد پرو رونمایی کرد که اگرچه هر دو مدل پرو از چیپست M2 بهره می برند، ولی به غیر از این مشخصه تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارند. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم این بحث را مطرح کنیم در این شرایط مدل های آیپد پرو M1 جذابیت بیشتری دارند.

چرا خرید آیپد پرو M1 منطقی تر از مدل M2 است؟

دوربین سلفی نسل دهم آیپد در حاشیه طولانی تر اطراف نمایشگر تعبیه شده تا کاربرانی که از آیپد به طور افقی استفاده می نمایند، مسئله ای برای تماس های تصویری نداشته باشند. با وجود اینکه بسیاری از کاربران از تبلت به همین شکل بهره می برند، ولی این معینه راهی مدل های تازه آیپد پرو نشده است. طی ماه های گذشته گزارش هایی در خصوص پشتیبانی این مدل های تازه آیپد پرو از قابلیت شارژ بی سیم منتشر شد ولی در نهایت این معینه هم به واقعیت تبدیل نشده است.

در نهایت مهم ترین معینه آیپد پرو تازه نفس همین استفاده از چیپست M2 است که در واقعیت این تراشه هم ارتقای مهمی نسبت به نسل قبلی محسوب نمی گردد. اگرچه این تراشه سرعت بیشتری ارائه می نماید، ولی این اختلاف چندان محسوس نیست و بیشتر کاربران متوجه این موضوع نخواهند شد. به طور معین، پردازنده استفاده شده برای M2 حدود 15 درصد سریع تر از نسب قبلی محسوب می گردد. ضمناً باید خاطرنشان کنیم که بیشتر اپلیکیشن های iPadOS فشار خیلی زیادی به تراشه وارد نمی نمایند و بنابراین عملا امکان استفاده از نهایت توان این تراشه برای بیشتر کاربران وجود ندارد.

اگرچه پردازنده گرافیکی حدود 35 درصد سریع تر شده، ولی در این مورد هم فقط تعداد محدودی از اپ ها می توانند از نهایت توان پردازنده گرافیکی استفاده نمایند. در این میان باید به افزایش دقت مربوط به قلم اپل پنسل اشاره کنیم که صرفا مدل های آیپد پرو M2 از این معینه بهره می برند. به لطف این قابلیت، کاربران با دقت بیشتری قادر به نوشتن و طراحی با آیپد پرو خود هستند. این معینه هم برای گروه محدودی از کاربران مجذوب کننده است اما اکثریت کاربران از آن استفاده نخواهند کرد.

ویژگی هایی مانند پشتیبانی از وای فای 6E و افزایش باندهای 5G هم برای عموم کاربران معینه های مهمی به حساب نمی آیند. از سوی دیگر همان دوربین ها و نمایشگر نسل قبلی مورد استفاده قرار گرفته و در این زمینه شاهد هیچ تغییری نیستیم.

خریدن کدام مدل منطقی تر است؟

با توجه به تمام نکات مطرح شده، کاملا روشن است که در حال حاضر خرید مدل M1 بسیار منطقی تر از مدل M2 است. زیرا از یک طرف تراشه M1 توان سخت افزاری بسیار بالایی را ارائه می دهد و از سوی دیگر می توانید از تازهترین و مهم ترین ویژگی های iPadOS 16 مانند قابلیت Stage Manager هم بهره ببرید.

در بازار ایران هم زمانی که آیپد پرو M2 عرضه گردد تا ماه ها قیمت بالاتر از حد انتظار خواهد داشت ولی هم اکنون قیمت مدل M1 به تعادل رسیده است.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا خرید آیپد پرو M1 منطقی تر از مدل M2 است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خرید آیپد پرو M1 منطقی تر از مدل M2 است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید