اندروید 13 از نمایشگر های بریل پشتیبانی خواهد نمود

به گزارش وبلاگ تاج، گوگل به تازگی اعلام نموده که نسخه تازه سیستم عامل اندروید 13 از نمایشگر های بریل پشتیبانی خواهد نمود. این شرکت میخواهد استفاده از گوشی های اندرویدی را برای کاربران صفحه نمایش های بریل آسان تر کند، به ویژه گوشی هایی که از اندروید 13 پشتیبانی می نمایند.

اندروید 13 از نمایشگر های بریل پشتیبانی خواهد نمود

به گزارش وبلاگ تاج، در هفته های آینده، برنامه صفحه خوان Talkback گوگل نیز از نمایشگر های بریل پشتیبانی خواهد نمود. به گفته گوگل، این ویژگی تازه در نسخه بتای بعدی اندروید 13 در دسترس قرار خواهد گرفت و انتظار می رود که در چند هفته آینده این اتفاق بیفتد.

این ویژگی با تقلید از نویسه های بریل طراحی شده است. کاربرانی که دچار اختلالات بینایی هستند، می توانند متون را با استفاده از لمس نمایشگر بخوانند و به خط بریل نیز تایپ نمایند. افراد نابینا می توانند بدون استفاده از اپلیکیشن صفحه خوان و به صورت بی صدا از گوشی های هوشمند خود استفاده نمایند. آن ها بعلاوه می توانند از این دکمه های نمایش بریل برای حرکت در صفحه نمایش گوشی های خود نیز استفاده نمایند. این دکمه امکان تماس تلفنی، نوشتن ایمیل و پیغام متنی را به کاربران می دهد. گوگل بعلاوه میانبر های تازهی برای استفاده آسانتر از نمایشگر های بریل در Talkback طراحی نموده است که اسکرول کردن و رفتن به کارکتر ها را آسانتر می نماید.

این نمایشگر ها بعلاوه میانبر هایی برای انتخاب، کپی، چسباندن متن و پرش به انتهای اسناد ارائه می دهند. پشتیبانی از نمایش بریل در حال حاضر در Talkback موجود است. اما کاربران برای دسترسی به این ویژگی ابتدا باید برنامه دیگری به نام BrailleBack را نیز نصب نمایند. ویژگی تازه احتیاج به نصب یک برنامه جداگانه را رفع می نماید. با استفاده از ویژگی تازه، کاربران احتیاجی به اپلیکیشن اضافی برای دسترسی به نمایشگر های بریل را نخواهند داشت و آن ها می توانند از نمایشگر های بریل برای دسترسی به بسیاری از ویژگی های مشابه Talkback استفاده نمایند. ویژگی تازه گام دیگری در کوشش های گوگل برای دسترسی بیشتر به دستگاه های اندرویدی برای افراد دارای معلولیت است.

منبع: androidcentral

منبع: فرارو

به "اندروید 13 از نمایشگر های بریل پشتیبانی خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 13 از نمایشگر های بریل پشتیبانی خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید