برای رزرو هتل چه مدارکی ضروری است؟

به گزارش وبلاگ تاج، رزرو هتل یکی از اولین کارهایی است که قبل از برنامه ریزی برای یک سفر باید انجام دهید. این که کدام شهر یا کشور را برای سفر انتخاب نموده اید، تنها بخشی از کار است، در هر صورت شما باید یک مکان را برای اقامت خود در نظر بگیرید؛ خواه رزرو هتل باشد خواه رزرو یک اقامتگاه مقرون به صرفه و مالی. اما آیا با فرایند و فرایند رزرو هتل آشنایی دارید؟

برای رزرو هتل چه مدارکی ضروری است؟

مدارک رزرو هتل

به طور کلی باید در نظر داشته باشید که مدارک مورد احتیاج برای اقامت در هتل داخلی با خارجی تفاوت هایی با هم دارند. علت آن هم تفاوت در قوانین هتل های داخلی و خارجی است. اما اگر قصد رزرو هتل در هریکی از هتل های ایران را داشته باشید، باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

اصل شناسنامه

اصل کارت ملی

برگه تاییدیه هتل یا همان واچر

دفترچه صیغه نامه

البته بسته به هتلی که قصد اقامت در آن را دارید، ممکن است به مدارک دیگری نیز احتیاج داشته باشید. مثلا بعضی از هتل ها از پذیرش افراد زیر 18 سال به تنهایی خودداری می نمایند. یا بعضی از هتل ها برای پذیرش بانوان احتیاج به نامه اماکن دارند. از طرف دیگر گاهی مواقع احتیاجی به همراه داشتن همه این مدارک نیست و داشتن کارت ملی یا شناسنامه با واچر هتل کافی است. اما بهتر است که همه مدارک را با خود داشته باشید تا با مشکل روبرو نشوید.

مدارک مورد احتیاج برای اقامت در هتل خارجی

مدارک اقامت هتل در هتل های خارجی نیز تا حدودی مشابه با هتل های داخلی است، به این علت که قوانین و مقررات کلی هتل ها، تا حدودی به هم شباهت دارند. اگر قصد رزرو هتل و اقامت در یک هتل خارج از کشور را داشتید، باید پاسپورت، ویزا و واچر هتل را به همراه داشته باشید تا بتوانید در هتل مورد نظر خود پذیرش شوید. نکته دیگر برای مهمانان خارجی که قصد اقامت در هتل های ایران را دارند، این است که باید مدارک خود را به همراه داشته باشند. مدارک مورد احتیاج برای گردشگران خارجی شامل ویزا، پاسپورت (دارای اعتبار) و واچر هتل است.

وقتی رزرو خود را به صورت آنلاین انجام می دهید، واچر هتل که همان برگه تایدیه هتل است برای شما ارسال می گردد. البته ممکن است بعضی وب سایت ها در ارسال واچر اختلال داشته باشند و فرایند رزرو هتل شما با مشکل روبرو گردد.

قوانین و مقررات کلی هتل ها

پذیرش و اقامت افراد زیر 18 سال به تنهایی در هتل امکان پذیر نیست.

پذیرش مهمان و ارائه اتاق در بیشتر هتل ها از ساعت 2 بعد از ظهر و تحویل گرفتن آن پس از انتها اقامت مهمانان قبل از ساعت 12 ظهر انجام می گردد.

در صورت پذیرش و گرفتن اتاق زودتر از ساعت مقرر مهمان بایستی 50 درصد از هزینه اقامت یک روزه در اتاق را پرداخت کند. این موضوع در خصوص عدم تخلیه به موقع اتاق نیز وجود داشته؛ پس بهتر است به زمان تحویل گرفتن و تحویل دادن اتاق در هتل توجه بیشتری کنید.

پذیرش بچه ها زیر دو سال رایگان بوده و برای پذیرش بچه ها 2 تا 12 سال نیز به صورت متغییر هزینه نیم بها دریافت می گردد.

پس از دریافت واچر هتل، کنسل کردن اتاق کاملا به شرایط هتل بستگی داشته و در کمتر موردی پول اتاق کاملا عودت داده می گردد.

و در آخر ارائه تمامی مدارک ذکر شده برای اقامت در هتل لازم و اجباری است.

البته توجه داشته باشید، همانطور که گفتیم، قوانین رزرو و کنسلی هر هتل ممکن است با هتل های دیگر تفاوت داشته باشد. بنابراین بهتر است در زمان رزرو هتل مورد نظر خود، قوانین مربوطه را به طور دقیق چک و آنالیز کنید.

منبع: گردشبان

به "برای رزرو هتل چه مدارکی ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رزرو هتل چه مدارکی ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید