بلینکن: به دنبال تقویت مشارکت آمریکا و اوکراین هستیم

به گزارش وبلاگ تاج، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری باز هم کوشش کرد به بهانه اختلافات میان روسیه و اوکراین، به سیاست کشورش در مورد روسیه هراسی روی آورد.

بلینکن: به دنبال تقویت مشارکت آمریکا و اوکراین هستیم

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری در این باره نوشت: به دنبال تقویت مشارکت آمریکا و اوکراین هستیم. این یک فرصت مهم برای بحث در خصوص تهاجم مداوم روسیه و تاکید بر ضرورت حفظ سرعت و تمرکز بر اصلاحات با شرکای اوکراینی ما خواهد بود.

این درحالیست که دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین شامگاه چهارشنبه در تبادل نظر با شبکه سی ان ان اعلام نمود که در سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده به کی یف، پایتخت اوکراین پیرامون خرید تسلیحات نظامی آمریکا با وی تبادل نظر خواهد نمود.

کولبا همچنین گفت که اوکراین خواستار خرید سامانه های پدافند هوایی و فناوری ضد تک تیرانداز است.

وی تأکید کرد که اوکراین نه تنها خواستار دریافت این تسلیحات از سوی ایالات متحده، بلکه خواستار خرید آنها از این کشور است و اینکه اوکراین خواستار آن است که این مشارکت دوطرفه بوده و برای هر دو طرف سودمند باشد.

لازم به ذکر است که بلینکن روز چهارشنبه وارد کی یف شد و میخواهد تا امروز پنجشنبه با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ملاقات کند.

انتظار می رود که وزیر خارجه ایالات متحده با وزیر خارجه اوکراین و دنیس شمایگال نخست وزیر این کشور نیز ملاقات و تبادل نظر کند. طبق اعلام وزارت خارجه ایالات متحده، این ملاقات نشاندهنده پشتیبانی ایالات متحده از اوکراین خواهد بود.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر در اظهارنظری گفته بود: کاخ سفید بهایِ روسیه هراسی و چین هراسی را در بودجه نظامی خود اعلام نمود. قطع روابط با روسیه و چین یک هزینه اضافی 715 میلیارد دلاری بر مالیات دهندگان [آمریکا] تحمیل خواهد نمود.

پیتر لیچف مدیر بخش سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه نیز چندی پیش با اعلام اینکه اوکراین و ناتو نباید به اقداماتی دست بزنند که سبب گسترش تنش ها در منطقه گردد، گفته بود: مسکو فعلاً برنامه ای برای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره دونباس ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بلینکن: به دنبال تقویت مشارکت آمریکا و اوکراین هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: به دنبال تقویت مشارکت آمریکا و اوکراین هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید