خبرنگاران نویسنده آمریکایی: جنون تحریم بر کاخ سفید خیمه زده است

به گزارش وبلاگ تاج، نیویورک- خبرنگاران- نویسنده و مورخ آمریکایی با رد ادعای بی تاثیر بودن تحریم بر مبارزه با کرونا در ایران گفت: جنون تحریم بر کاخ سفید خیمه زده است.

خبرنگاران نویسنده آمریکایی: جنون تحریم بر کاخ سفید خیمه زده است

استیون کینزر روز چهارشنبه در گفت وگو با وبلاگ تاج ادعای هدفمند بودن تحریم های آمریکا را رد کرد و اضافه کرد: تحریم های آمریکا تاثیر منفی مستقیمی بر نظام بهداشت و درمان ایران داشته است. این مربوط به اکنون نیست و سال هاست که ادامه داشته است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل ضعف تخصیص منابع نظام بهداشت و درمان ایران، تحریم های آمریکا بوده است که دهه هاست تداوم داشته است. تحریم های اخیر هم بر توان ایران برای مبارزه با ویروس کرونا تاثیر منفی داشته است. بنابراین ادعای اینکه تحریم های آمریکا تاثیری بر توان ایران بر مهار کرونا ندارد، نادرست است.

این مورخ و روزنامه نگار آمریکایی ادامه داد: مجموعه ای از سازوکارهای مالی بر سر ارسال تجهیزات و ملزومات پزشکی مانع ایجاد نموده است. ایالات متحده دسترسی ایران به نظام مالی بین المللی را مختل نموده که پیش شرط تبادل و خرید منابع مورد احتیاج است.

کینزر اظهار داشت: واقعیت این است که بعضی مقام های سیاسی در واشنگتن راضی هستند که همه گیری کرونا، ایران را ضعیف کند. این نگاه بر خلاف ادعایی است که تحریم ها فقط حکومت و مقامات و نه مردم ایران را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: تحریم های آمریکا فشار شدیدی بر مردم وارد نموده و انکار آن غیر ممکن است. همچنین نمی توان منکر شد که تحریم ها بر کوشش ایران برای مهار کووید- 19 تاثیر منفی داشته است.

این نویسنده آمریکایی با اشاره به اینکه جنون تحریم بر دولت آمریکا خیمه زده است، گفت: بعضی ادعا می نمایند که تحریم ها جایگزین جنگ است. واقعیت این است که همه کسانی که به دنبال تحریم هستند، جنگ نمی خواهند اما خیلی از کسانی که جنگ طلب هستند، از ابزار تحریم استفاده می نمایند.

کینزر اظهار کرد: از نظر آنها تحریم ها می تواند مقدمه ای برای جنگ باشد. متاسفانه خیلی ها درک نمی نمایند که تحریم ها چه تاثیر عمیق بدی بر زندگی افراد و تک تک خانواده ها دارد. نمی فهمند که آن مردمان را به دشمن تبدیل می نماید.

دولت دونالد ترامپ پس از خروج از برجام در اردیبهشت ماه 1397، شدیدترین تروریسم مالی را علیه ملت ایران به کار گرفت و در تازه ترین اقدام، 18 بانک و موسسه مالی را تحت تحریم قرار داد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نویسنده آمریکایی: جنون تحریم بر کاخ سفید خیمه زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نویسنده آمریکایی: جنون تحریم بر کاخ سفید خیمه زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید