درخواست هئیت تحریریه نیویورک تایمز از ترامپ درباره ایران: تحریم ها را تعلیق کنید

به گزارش وبلاگ تاج، با افزایش آمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا در ایران و همزمان با اعلام جدیدترین تحریم های بشردوستانه علیه ایران، هئیت تحریریه نیویورک تایمز خواهان تعلیق تحریم های ایران شد.

درخواست هئیت تحریریه نیویورک تایمز از ترامپ درباره ایران: تحریم ها را تعلیق کنید

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تاج،نیویورک تایمز در مقاله ای نوشت: در سال 2003 هنگامی که زلزله در شهر بم باعث کشته شدن هزاران نفر شد، جورج بوش رئیس جمهور وقت ایالات متحده برای مدت کوتاهی سال ها خصومت ها را نادیده گرفت و تجهیزات پزشکی را به این کشور ارسال کرد. وی همچنین موقتا بعضی از محدودیت ها و تحریم های ارسال پول و کالا را نیز کاهش داد.

با این حال، در آغاز پائیز که شمار مبتلایان و قربانیان پاندمی در ایران رو به افزایش است دولت ترامپ توجهی به این موضوع نداشته است. تحریم های جدید علیه بانک های به ویژه در طی همه گیری بی رحمانه است. دولت ایالات متحده مخالفت خود را با درخواست ایران که البته هنوز محقق نشده، برای وام 5 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای یاری به مبارزه با بیماری کرونا اعلام نموده است. همچنین با نادیده دریافت شرایط بیماری در ایران، دولت ترامپ تحریم های جدیدی را اضافه نموده است.

اقدام هفته گذشته دولت ترامپ در تحریم 18 بانک ایرانی به نظر می رسد آخرین کوشش برای قطع روابط مالی و مالی ایران با دنیا است. در دولت ترامپ ایرانی بودن، جرم کافی به نظر می رسد. در لیست جدید نام دو بانک مسکن که مختص وام است و بانک کشاورزی که تسهیلات در اختیار کشاورزان می گذارد، دیده می گردد. باربارا اسلاوین، مدیر ابتکار آینده ایران در شورای آتلانتیک کمپین فشار حداکثری را به عنوان سادیسم سیاست خارجی معرفی می نماید. ماهیت یک جانبه و فراسرزمینی تحریم ها - که نه تنها ایران بلکه به هر شرکتی در دنیا را که با ایران تجارت کند، را آسیب می رساند- نزدیکترین متحدان آمریکا را رنجانده است.

مقامات دولت ادعا می نمایند که آن ها شرکت هایی را که اقلام ضروری ارسال می نمایند را در زمره معافیت ها قرار داده اند. اما فرایند تأیید معافیت ها برای پاسخگویی به احتیاجهای بهداشتی در هنگام شیوع بیماری بسیار دست و پا گیر و زمان بر است. حتی اگر شرکت ها در فروش تجهیزات پزشکی مورد احتیاج به ایران آزاد باشند، ایران همچنان در پرداخت هزینه آنها با مشکل روبرو خواهد شد. این کشور فاقد ارز ضروری است زیرا دولت ترامپ سعی نموده دیگر کشورها را از خرید کالاهای ایرانی به ویژه نفت منصرف کند و به دلیل تحریم های بانکی آمریکا دسترسی به درآمد صادراتی که ایران کسب می نماید برای این کشور سخت است.

سیاست ایالات متحده با گذشت زمان بازه کمتری خواهد داشت. هرچه ایالات متحده این اهرم را بیشتر به جریان اندازد، در سراسر دنیا اشتیاق بیشتری برای ایجاد مکانیسم های مالی جایگزین وجود خواهد داشت که در نهایت منجر به محرومیت واشنگتن از نفوذ دنیای اش می گردد. برای مقامات آمریکایی عاقلانه تر خواهند بود که در این شیوع همه گیری تحریم های ایران را متوقف نمایند.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "درخواست هئیت تحریریه نیویورک تایمز از ترامپ درباره ایران: تحریم ها را تعلیق کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست هئیت تحریریه نیویورک تایمز از ترامپ درباره ایران: تحریم ها را تعلیق کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید