خطر انتقال کرونا به وسیله واردات کدام کالاها بیشتر است؟

به گزارش وبلاگ تاج، خبرنگاران/سمنان مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا، کالاهای وارداتی از چین با حساسیت بیشتری کنترل می گردد.

خطر انتقال کرونا به وسیله واردات کدام کالاها بیشتر است؟

علی سعدالدین در گفت وگو با وبلاگ تاج اظهار کرد: احتمال خطر انتقال ویروس به وسیله بعضی کالاها و از جمله کالاهای بهداشتی و.. وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به حجم بالای واردات استان سمنان از چین آیا کنترل ویژه ای بر فرآیند واردات در این مقطع زمانی وجود دارد، توضیح داد: کنترل کاملا جدی در این بخش صورت می گیرد و کالاها و به خصوص کالاهای بهداشتی، آرایشی و..از چند صافی عبور می نمایند تا از سلامت آنها مطمئن شویم بنابراین مصرف نمایندگان نباید دغدغه ای در این ارتباط داشته باشند.

وی از چنین به عنوان یکی از کشورهایی نام برد که نه تنها استان که کشور مراودات تجاری بالایی با آن دارد، گفت: با توجه به ضریب بالای خطر ویروس کرونا در همه مبادی ورودی با حساسیت بالایی به این امر توجه می گردد.

مدیرکل گمرک استان سمنان همچنین از تشکیل 33 پرونده به ظن قاچاق کالا در گمرک این استان از ابتدای امسال تا به امروز اطلاع داد و اضافه کرد: ارزش این کالاها که عمدتا به وسیله نیروی انتظامی استان به این اداره کل ارجاع شده بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تناژ این کالاهای قاچاق را افزون بر 1800 تن گفت و گفت: مقابله با قاچاق کالا در همه دستگاه های متولی و از جمله گمرک استان با حساسیت بالا پیگیری و با متخلفان برابر قوانین برخورد می گردد.

به گزارش وبلاگ تاج- اخیرا ویروس کشنده کرونا در اقصی نقاط چین و ورایِ آن شیوع پیدا نموده و صدها نفر را آلوده نموده است. به گفته کارشناسان این ویروس جدا از تهدید سلامت در چین، اقتصاد این کشور و جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

چین یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران است و استان سمنان نیز چه در بخش واردات و چه در صادرات مراوداتی با این کشور دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خطر انتقال کرونا به وسیله واردات کدام کالاها بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر انتقال کرونا به وسیله واردات کدام کالاها بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید