شکافته شدن دریا؛ پدیده ای عجیب در یکی از جزایر کره جنوبی

به گزارش وبلاگ تاج، در جزیره جیندو در کره جنوبی، هر سال به مدت چهار روز متوالی و روزی حدود یک ساعت، دریا شکافته شده و گذرگاهی به طول 2.9 کیلومتر و عرض 40 متر پدیدار می گردد.

شکافته شدن دریا؛ پدیده ای عجیب در یکی از جزایر کره جنوبی

جزیره ماقبل تاریخی جیندو، یکی از 14 استان کره جنوبی است که به وسیله یک پل دوقلو به سرزمین اصلی وصل می گردد، این پل در زمان ساختش، طولانی ترین و باریک ترین پل جهان به حساب می آمد. این جزیره در گذشته نام ها زیادی داشته و به عنوان پناهگاه نیروهای شورشی در زمان تهاجم مغول ها مورد استفاده بوده است. جزیره جیندو را به خاطر نژاد سگ های معروف به جیندو کره ای نیز می شناسند که برای وفاداری و قابلیت های شکارشان زبانزد هستند و از سال 1936 به عنوان میراث فرهنگی و ملی به شمار می فرایند. موقعیت منحصربه فرد جزیره و ترکیبی از عوامل مختلف باعث بروز پدیده طبیعی شگفت آوری به نام شکافته شدن دریا در جیندو (Jindo Sea-Parting) شده است.

جیندو، سومین جزیره بزرگ کره جنوبی است که در استان جئولانام-دو و در گوشه جنوب غربی شبه جزیره کره قرار گرفته است و به وسیله جهت میونگ نیانگ (Myeongnyang Strait) از سرزمین اصلی جدا شده است.

جزیره جیندو به همراه تعدادی جزیره کوچک تر، منطقه ای موسوم به شهرستان جیندو را تشکیل می دهند. هر سال در فصل بهار یا تابستان، گذرگاه خشک باریکی به طول حدود 2.9 کیلومتر و عرض حدود 40 متر بین جزیره جیندو و جزیره مودو ایجاد می گردد که به مدت چهار روز متوالی و روزی حدود یک ساعت طول می کشد. این پدیده در سال 1975 معروفیت جهانی یافت، زمانی که پیر لندی، سفیر پیشین فرانسه در کره جنوبی در روزنامه ای فرانسوی به این پدیده اشاره و آن را با معجزه شکافتن دریا به وسیله موسی مقایسه و از آن به عنوان نمونه کره ای معجزه موسی یاد کرد.

به گفته کوان موفت، استادیار علوم زمین شناسی در دانشگاه تگزاس، شکافتن دریا از دیرباز رخ داده و باعث شکل گیری افسانه ها و سنت های متعددی شده است. طبق همین افسانه، مدت ها پیش ببرهای جزیره جیندو زیاد شدند و به تدریج به روستاهای محلی حمله می کردند. زنی به نام پپونگ که نمی تواند همراه خانواده اش از جزیره فرار کند، شب و روز دعا و از خدای اقیانوس تقاضا می نماید که نزد خانواده اش برود. سپس یک شب خدای اقیانوس به خوابش می آید و به او می گوید برای عبور از دریا، یک رنگین کمان ظاهر خواهد شد. این زن روز بعد که به ساحل می رود، دریا شکافته و یک جاده رنگین کمانی آشکار می گردد و او با عبور از روی آن به نزد خانواده اش می رود.

چرخه چرخش زمین یا حرکات زمین و ماه که باعث ایجاد فواصل مختلف بین آن ها می گردد، عامل بروز جزرومدهای هارمونیک هستند که به صورت دوره ای اتفاق می افتند. به گفته کوان موفت، ترکیبی از این عوامل و اشکال و موقعیت های جزایر و جهت میونگ نیانگ در سمت شرق جیندو منجر به پایین آمدن جزرومد می گردد و به این ترتیب هر سال پدیده طبیعی شکافته شدن دریا رخ می دهد. به همین مناسبت مردم مردم محلی در جشنواره ای، یاد پپونگ را گرامی می دارند، پیرزنی که مجسمه اش در ساحل جیندو نصب شده است. تعدادی از اهالی بعلاوه بازدیدنمایندگان را به جزیره مودو می برند تا به مجسمه خانواده او نیز ادای احترام نمایند.

گنگ گنگسوله (یک نوع پایکوبی سنتی کره ای)، مانگا (ترانه های خاکسپاری)، ssitkim-gut (آیینی برای روح مردگان)، آهنگ های سنتی کشاورزان، نمایش سگ جیندو، آتش بازی و چندین مراسم مختلف، از جمله رویدادهای این جشنواره هستند. بازدیدنمایندگان بعلاوه می توانند در ساحل در پی حلزون، خرچنگ، جلبک دریایی و... بگردند و آن را بدهند که برایشان بپزند یا در یکی از رستوران های چادری کنار ساحل سفارش دهند.

همواره می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز وبلاگ تاج پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده نموده و بلیط سفر خود را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / unbelievable-facts.com

به "شکافته شدن دریا؛ پدیده ای عجیب در یکی از جزایر کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکافته شدن دریا؛ پدیده ای عجیب در یکی از جزایر کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید