مشکل جدی در تامین پلیمر مورد احتیاج فراوری یخچال داریم

به گزارش وبلاگ تاج، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: تامین پلیمر ABS که اغلب برای فراوری قطعات داخلی یخچال مورد استفاده قرار می گیرد بیشترین مشکل ما در چند مدت اخیر بوده است.

مشکل جدی در تامین پلیمر مورد احتیاج فراوری یخچال داریم

عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفت وگو با خبرنگار ، درباره کمبود چیپ های الکترونیکی و تاثیر آن بر فراوری گفت: امروز فراوری نمایندگان بُرد الکترونیکی بسیار خوبی در کشور داریم. اگر چه هنوز بعضی بُرد های پیچیده به وسیله واردات تامین می گردد اما اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته و برای تامین تمام احتیاج کشور کوشش می نمایند.

او ادامه داد: انجمن ما بیش از 45 واحد قطعه ساز دارد که حدود 5 واحد از این بین برد های الکترونیکی بی نظیر فراوری می نمایند. واحدهای قطعه ساز ما به قدری در فراوری محصولات خود پیشرفت داشتند. مقدار کیفیت قطعلات فراوریی به قدری بهبود داشته است که قراردادی با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و به صورت داوطلبانه بستیم تا با آسیب شناسی، رتبه بندی و گرید بندی مناسب، شناخت بهتری از محصولات فراوری اسن واحدها در انجمن داشته باشیم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با انجام با این روش و اعلام آمادگی های فراوریی، کیفیت و توان فراوری نمایندگان قطعات شفاف خواهد بود. باید شبکه ای قوی در تامین قطعات لوازم خانگی داشته باشیم و توجه ویژه ای به فراوری در این حوزه گردد. بسیاری از این واحدها، شرکت های دانش بنیان هستند و به صورت گسترده علاوه بر لوازم خانگی، برای صنایع مهمی مثل تجهیزات پزشکی کوشش می نمایند. این توسعه نه تنها برای صنعت لوازم خانگی، که برای تمام صنایع کشور مفید خواهد بود.

هاشمی توضیح داد: امیدواریم که این فرایند توسعه با تامین پایدار مواد اولیه ادامه پیدا کند. امروز واحدهای فراوریی با مشکل جدی در تامین مواد اولیه روبرو هستند که در بخش های مختلف به خصوص در پتروشیمی ها دیده می گردد. واقعا مشکل تامین مواد اولیه به مسئله ای جدی برای ما تبدیل شده است.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر مشکل تامین مواد اولیه واحدهای فراوریی توضیح داد: تامین پلیمر ABS بیشترین مشکل ما در چند مدت اخیر بوده است، این ماده که اغلب برای فراوری قطعات داخلی یخچال مورد استفاده قرار می گیرد تنها به وسیله دو واحد پتروشیمی قائد بصیر و تبریز فراوری می گردد. متاسفانه عرضه این ماده اولیه کافی نیست و همین کمبود عرضه باعث افزایش قیمت می گردد. امیدواریم با افزایش فراوری این محصول در داخل کشور احتیاج صنایع لوازم خانگی به طور کامل مرتفع شده و اختلالی را در فرایند توسعه فراوری شاهد نباشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشکل جدی در تامین پلیمر مورد احتیاج فراوری یخچال داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل جدی در تامین پلیمر مورد احتیاج فراوری یخچال داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید