مقام آمریکایی: توافق با ایران بر سر برجام چند ماه طول نخواهد کشید

به گزارش وبلاگ تاج، یک مقام آمریکایی مدعی شده توافق با ایران در مورد برجام چند ماه به طول نخواهد انجامید.

مقام آمریکایی: توافق با ایران بر سر برجام چند ماه طول نخواهد کشید

به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی مدعی شده رسیدن به توافق با ایران در مورد برجام چند ماه به طول نخواهد کشید، اما در عین حال کوشش نموده توپ را در مورد محقق شدن این هدف به زمین ایران بیندازد.

پایگاه آکسیوس به نقل از مقام های آمریکایی نوشته آخرین دور گفت وگوهای وین، نخستین دور از این گفت وگوها بوده که در آن هم در زمینه اقدامات آمریکا برای برطرف تحریم ها و هم اقدامات ایران در زمینه هسته ای پیشرفت حاصل شده است.

این مقام ها مدعی شده اند کارگروه موظف به آنالیز برطرف تحریم ها در سه دور نخست گفت وگوها به پیشرفت های مستمری دست پیدا نموده اند، اما کارگروه دیگری که موظف به آنالیز اقدامات هسته ای ایران بوده به پیشرفت چندانی در مذاکرات حاصل ننموده است.

مقام های آمریکایی به آکسیوس گفته اند عمده ترین اختلاف، بر سر سرنوشت سانتریفیوژهای جدید ایران بوده است. بایدن گفته زمان گریز ایران باید به یک سال برسد.

زمان گریز، مفهوم ابداعی آمریکایی ها برای اشاره به مدت زمان لازم برای انباشت مواد هسته ای مورد احتیاج جهت ساخت یک بمب اتمی است.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای کشورهای غربی درباره کوشش برای دستیابی به سلاح های هسته ای را رد نموده است.

آکسیوس نوشته احساس طرف آمریکایی این بوده که ایران در چهارمین دور گفت وگوها نرمش بیشتری نشان داده، چرا که تهران با تمدید تفاهم فنی با آژانس بین المللی انرژی اتمی به مدت یک ماه دیگر موافقت نموده است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری اعلام نمود ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافقی برای تمدید تفاهم فنی میان دو طرف تا تاریخ 24 ژوئن (سوم تیرماه) دست پیدا نموده اند.

منبع: عصر ایران

به "مقام آمریکایی: توافق با ایران بر سر برجام چند ماه طول نخواهد کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام آمریکایی: توافق با ایران بر سر برجام چند ماه طول نخواهد کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید