موشک های تازه کره شمالی، واشنگتن و سئول را به فکر بازنگری در جنگ انداخت

به گزارش وبلاگ تاج، یک مقام ارشد نظامی آمریکا می گوید محیط استراتژیک در شرق آسیا طی چند سال گذشته تغییر نموده است و لازم است که یک طرح عملیاتی داشته باشند که به روز شده باشد.

موشک های تازه کره شمالی، واشنگتن و سئول را به فکر بازنگری در جنگ انداخت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تاج، در بحبوحه کوشش های پیونگ یانگ و سئول برای ازسرگیری مذاکرات و بهبود روابط دوجانبه، کشورهای دیگر اما همچنان به اختلافات فی مابین دامن می زنند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، انتظار می رود که وزیران دفاع آمریکا و کره جنوبی، در صورت وقوع درگیری با کره شمالی که با در نظر گرفتن پیشرفت های این کشور در تسلیحات اتمی و موشک های ساخته شده در سال های اخیر، طرح های جنگی نوی را در دستور کار قرار دهند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا شامگاه چارشنبه برای یک ملاقات سه روزه در پایگاه هوایی اوسان به جنوب سئول سفر کرد و در همان روز وون این چول رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، چهل و ششمین نشست کمیته نظامی دوجانبه را با همتای آمریکایی خود، ژنرال مارک میلی برگزار خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد نظامی آمریکا در جریان یک گفت وگوی مطبوعاتی حین پرواز روز سه شنبه به وبلاگ تاج گفت: محیط استراتژیک در چند سال گذشته تغییر نموده است. مناسب و لازم است که ما یک طرح عملیاتی داشته باشیم که به روز شده باشد.

یکی دیگر از مقامات نظامی آمریکا گفت که اگرچه این بازنگری در پاسخ به هیچ تهدید نوی نیست، اما یک طرح عملیاتی نو باید به پیشرفت در توانایی های کره شمالی، به ویژه در خصوص قابلیت حمل کلاهک اتمی به وسیله موشک ها بپردازد.

پیونگ یانگ در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد نو استفاده نموده اما این کشور اخیراً از موشک نوی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

چند روز پیش نیز ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بیان کرد اخیراً فعالیت نظامی غیرمعمول در کره شمالی، حتی تدارکات لازم برای پرتاب احتمالی موشک، مشاهده نشده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "موشک های تازه کره شمالی، واشنگتن و سئول را به فکر بازنگری در جنگ انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک های تازه کره شمالی، واشنگتن و سئول را به فکر بازنگری در جنگ انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید