نشانه های رژیم غذایی نادرست و ناسالم

به گزارش وبلاگ تاج، علی رغم آنچه فکر می کنید، میل به میان وعده ها به خصوص غذا های ناسالم، می تواند نشانه این باشد که شما به مقدار کافی مواد مغذی را از وعده های غذایی اصلی خود دریافت نمی کنید؛ بنابراین به جای ناراحتی، در رژیم غذایی خود ویتامین و مواد مغذی دیگر را بگنجانید.

نشانه های رژیم غذایی نادرست و ناسالم

تغذیه و رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت بدن دارند و داشتن رژیم غذایی ناسالم موجب ایجاد بیماری هایی مانند یبوست، افسردگی و مسائل پوست و مو می گردد.

آیا همواره در پی میان وعده های غذایی هستید، آنقدر که می توانید یک بسته چیپس یا چند کوکی را یک دفعه بخورید؟ بسیاری از افراد وقتی این کار را انجام می دهند احساس ناراحتی می نمایند و این را ناشی از ضعف اراده می دانند.

علی رغم آنچه فکر می کنید، میل به میان وعده ها به خصوص غذا های ناسالم، می تواند نشانه این باشد که شما به اندازه کافی مواد مغذی را از وعده های غذایی اصلی خود دریافت نمی کنید؛ بنابراین به جای ناراحتی، در رژیم غذایی خود ویتامین و مواد مغذی دیگر را بگنجانید.

آغاز خوب در این مرحل ها جایگزین کردن چیپس و کوکی با میان وعده های مفید، مانند مشتی آجیل مخلوط، میوه ها و یا سبزیجات است.

بوی دهان، مسائل دندان و مزه بد در دهان نیز می تواند به بعضی مسائل در رژیم غذایی شما اشاره کند. خونریزی، بیماری های لثه، و حتی افتادن دندان می تواند به کمبود سیستماتیک ویتامین ث در رژیم غذایی منجر گردد.

مزه یا بوی بد دهان می تواند به این معنا باشد که شما به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف نمی کنید و در این صورت بدن آغاز به سوزاندن چربی و پروتئین می نماید که باعث بوی بد دهان می گردد.

اگر در هر فصل براحتی آنفولانزا یا سرما می خورید، شاید فکر کنید که به اندازه کافی ویتامین ث در رژیم غذایی خود ندارید. در حالی که ویتامین ث نقش مهمی در ایمنی ایفا می نمایند، اغلب یک کمبود در ماده غذایی وجود دارد که ممکن است شما را مستعد سرماخوردگی فصلی و آنفولانزا کند.

این مواد مغذی و پروتئین ها مواد اصلی سلول ها هستند، پروتئین های خاص مثل سیتوکین و آنتی بادی ها نقش کلیدی در واکنش ایمنی بدن ایفا می نمایند، اما وقتی فرد رژیم غذایی با پروتئین کم دارد، بدن می تواند از آن پروتئین های سیستم ایمنی برای فراوری انرژی استفاده کند، اگر چه مقاومت بدن در برایر بیماری ها کاهش می یابد.

اگر به راحتی بیمار می شوید، غذا های غنی از پروتئین مانند لبنیات، سبزیجات، محصولات سویا و البته گوشت و یا ماهی را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

ظاهر افراد می تواند چیز های زیادی را در خصوص کیفیت رژیم غذایی نشان دهد. اگر دیدید که مو، پوست و ناخن هایتان شنماینده و خشک شده اند، ممکن است کمبود مواد مغذی مثل آهن، ویتامین ث، اسید فولیک داشته باشید.

وقتی که رژیم غذایی خوبی نداشته باشید پوست شما به طور خاص ممکن است تحریک پذیر و دچار جوش و قرمزی گردد، بنابراین آجیل، آوکادو و ماهی بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

این یک واکنش بسیار شایع بین افرادی است که رژیم غذایی نادرست دارند و کربوهیدرات کافی مصرف نمی نمایند. این اتفاق به این علت رخ می دهد که تغییر رژیم غذایی اغلب سطوح هورمون و قند خون را تغییر می دهد.

می توانید کمی کربوهیدرات را به وعده های اصلی غذا ها اضافه کنید (و از غذا های شیرین بین وعده های غذایی استفاده نکنید). مواد مغذی اولین چیزی است که در جریان خون جذب و باعث افزایش سطح سروتونین در بدن می شوند.

در حالی که بعضی غذا ها واقعا می توانند به شما در بهبود عملکرد مغز یاری نمایند، بعضی دیگر بالعکس هستند. این اتفاق زمانی می افتد که ما اغلب میل به میان وعده داریم. هنگامی که این موضوع روی حافظه و عملکرد مغز ما تاثیر می گذارد، چربی های اشباع شده مثل کره و غذا های سرخ شده، بیش ترین آسیب را می گذارند.

آنالیز ها نشان داده است، زنانی که فست فود و کره بیشتری می خوردند نسبت به گروه دیگر که اصول غذایی را رعایت می کردند، در تست حافظه نمره پایین تری داشتند.

بنابراین، در صورت عملکرد نامناسب مغز غذا هایی را حذف کنید که حاوی اندازه زیادی چربی اشباع شده هستند و در عوض غذا های غنی از آنتی اکسیدان مثل سیب، توت ها، اسفناج و گوجه فرنگی را جایگزین کنید.

افرادی که در پی کاهش وزن هستند حتما این موضوع را تجربه نموده اند که با وجود انجام ورزش های پیچیده به رژیم غذایی احتیاج دارند. اگر این مورد برای شما صدق می نماید، یکی از دلایل معمول توقف کاهش وزن، تغییر ناگهانی اندازه کربوهیدرات است.

کارشناسان اشاره می نمایند تغییرناگهانی کربوهیدرات می تواند باعث اضافه وزن گردد، برای این کار کافی است تا چند هفته یک واحد میوه یا یک تکه نان های غلات یا سبوس دار بیشتری میل کنید.

آیا اغلب پس از خوردن غذا احساس سوءهاضمه می کنید؟ این امر اغلب در افرادی رخ می دهد که سعی در تغییر رژیم غذایی خود دارند و این تغییرات ناگهانی می تواند موجب چندین مشکل مختلف گردد. اگر آغاز به استفاده از حبوبات و سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی خود کردید، بدن ممکن است به سختی خود را با رژیم غنی از فیبر وفق دهد که موجب نفخ شکم می گردد.

اگر این در خصوص شما صدق می نماید مصرف تدریجی غذا های غنی از فیبر و نوشیدن آب به همراه وعده غذایی به شما یاری می نماید احساس بهتری داشته باشید. زیرا آب یاری می نماید که فیبر در سیستم گوارشی شما سریع تر حرکت کند.

مشکل بسیاری از برنامه های رژیم کاهش وزن این است که آن ها شما را به خوردن غذای کمتر در مقایسه با آنچه بدن احتیاج دارد ملزم می نماید که منجر به تغییر سطح قند خون و هورمون می گردد.

در نتیجه، ممکن است احساس خستگی و سردرد روزانه داشته باشید. اگر شما هم این گونه هستید کمی میوه و تنقلات سالم در رژیم غذایی خود بگنجانید تا اندازه سروتونین را افزایش دهید.

با این حال، اگر اخیرا رژیم غذایی خود را تغییر نداده اید و هیچگونه بیماری ندارید، ولی باز هم احساس سردرد و خستگی می کنید می تواند به نشانه تغذیه نامناسب (غذا های شیرین و فرآوری شده) باشد.

مانند هر یک از این علائم، تکرر ادرار می تواند به بیمار های مختلف اشاره کند. اما در صورتی که هیچگونه بیماری وجود نداشته باشد رژیم غذایی نادرست را می توان به عنوان عامل اصلی مدنظر داشت. گفته می گردد که تکرر ادرار نشانه بسیار متداولی است که فرد اندازه زیادی قند مصرف می نماید.

چون غذا ها به وسیله کلیه ها پردازش می شوند و غذا های حاوی قند بالا به طور واقعی به کلیه ها صدمه می زنند. برای رهایی از این موضوع، غذا های حاوی قند را از رژیم غذایی خود حذف کنید، یا حداقل اندازه مصرف آن ها به نصف، کاهش دهید.

یبوست و سایر حرکات نامنظم روده نشانه رژیم غذایی نادرست است. اگر مشکل یبوست دارید، احتمالاً فیبر کافی در رژیم غذایی ندارید. فیبر، سیستم گوارش را تنظیم می نماید و باعث می گردد همه چیز در آن به طور روان حرکت کند، بنابراین مهم است که رژیم غذایی متعادل با فیبر کافی، مانند لوبیا، جو دوسر و غلات داشته باشید.

اگر احساس خوبی ندارید، ممکن است نوع تغذیه شما علت آن باشد. ژورنال روانپزشکی هند نشان داد که کمبود ویتامین ها، مواد معدنی و یا اسید های چرب امگا 3 در واقع می تواند منجر به افسردگی و سایر بیماری های روانی گردد. بعلاوه مصرف مکمل های غذایی حاوی فولات و ویتامین B12 به بیماران یاری می نماید تا روحیه خود را تقویت نموده و با بیماری های روانی مبارزه نمایند.

حافظه شما تحت تأثیر چیز هایی است که می خورید. براساس مطالعات، افرادی که چربی های اشباع بیشتری مصرف می نمایند در مقایسه با افرادی که از این چربی ها اجتناب می نمایند، حافظه قوی تری دارند.

اگر برای آمادگی بدن خود در طول روز خیلی کوشش می کنید، احتمالا در رژیم خود کمبود آهن دارید. یکی از وظایف آهن، یاری به افزایش سطح انرژی با انتقال اکسیژن در بدن است. هنگامی که به اندازه کافی غذا های حاوی آهن مصرف نکنید، بدن نمی تواند به اندازه کافی گلبول های قرمز خون ضروری که اکسیژن را منتقل و انرژی بدن را تامین می نمایند، بسازد.

یکی از بزرگترین علائم کم خونی سطح انرژی پایین و کندی حرکت است. در صورت داشتن کم خونی، مکمل های آهن مصرف کنید و اندازهی از برترین غذا های غنی از آهن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا جریان اکسیژن و انرژی به بدن برسد.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "نشانه های رژیم غذایی نادرست و ناسالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های رژیم غذایی نادرست و ناسالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید