نگرانی از پیر شدن روستاها و کاهش ازدواج بین روستاییان

به گزارش وبلاگ تاج، معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه روستاها به سرعت بیشتری به سمت پیر شدن می فرایند گفت: آمارهای ازدواج در روستاها بسیار نگران کننده است. در طول 5 سال در کشور ازدواج بالا رفته اما ازدواج در روستاهای ما نصف شده است. چه اتفاقی در در حال رخ دادن است؟ روستاهای ما به سمت پیر شدن می فرایند. روستای پیر به این معنی است که به آمار کمیته امداد و بهزیستی اضافه می گردد. چه سیاستهایی در این کشور دنبال می شده است؟.

نگرانی از پیر شدن روستاها و کاهش ازدواج بین روستاییان

به گزارش ایسنا، دکتر مدنی در نشست اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه روستاییان و عشایر ضمن اشاره به ابلاغیه سیاستهای تامین اجتماعی، گفت: دولت سیزدهم از ابتدایی که روی کار آمده توجه ویژه ای به حوزه منطقه ها محروم و روستاها داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از 21 میلیون نفر روستایی در کشور داریم، اضافه نمود: 26 درصد سبد مالی کشور و سهم gdp در حوزه روستاها و فراوریی است که در حوزه روستاها اتفاق می افتد که این فراوری به معنای عام در حوزه صنعت و کشاورزی و معدن است.

وی گفت: 26 درصد gdp کشور در حوزه روستاییان است اما آنچه در سالهای گذشته در بودجه ها و برنامه ریزیها و توجه ها مشاهده می کردیم چقدر بوده است؟. توجهی که این دولت از ابتدا به موضوع روستاها و منطقه ها محروم داشته، توجه ویژه ای بوده است.

معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم ریاست جمهوری اضافه نمود: سال جاری بیش از 500 هزار شغل در منطقه ها روستایی و حاشیه شهری به وسیله دولت و با همکاری نهادها ایجاد می گردد.

مدنی با اشاره به فقر مطلق گفت: کاری که در این دولت دنبال می گردد بحث توانمندسازی خانواده هایی است که دچار فقر مطلق هستند.

معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم ریاست جمهوری با اشاره به طرحی که در معاونت توسعه روستایی با همکاری وزارت نیرو و مجموعه کمیته امداد و بهزیستی مبنی بر واگذاری 110 هزار پنل خورشیدی و نیروگاه خورشیدی که در اختیار 110 هزار خانواده نیازمند قرار می گیرد، دنبال می گردد گفت: توجه به این حوزه ها بی نظیر است.

وی گفت: در حوزه بیمه سلامت در این دولت ، 5 میلیون و 454 هزار نفر بیمه رایگان سلامت شدند که اتفاق خوبی است.

مدنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روستاها به سرعت بیشتری به سمت پیر شدن می فرایند، اضافه نمود: آمارهایی که در زمینه ازدواج در روستاها داریم بسیار نگران کننده است. در طول 5 سال در کشور ازدواج بالا رفته است، اما در طول پنج سال، ازدواج در روستاهای ما نصف شده است. چه اتفاقی در روستاها در حال رخ دادن است؟ روستاهای ما به سمت پیر شدن می رود.

وی اضافه نمود: روستای پیر به این معنی است که به آمار کمیته امداد و بهزیستی اضافه کنیم. چه سیاستهایی در این کشور دنبال می شده است؟

منبع: فرارو

به "نگرانی از پیر شدن روستاها و کاهش ازدواج بین روستاییان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از پیر شدن روستاها و کاهش ازدواج بین روستاییان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید